Ik ben nu 6,3 weken zwanger en ik heb echt enorme pijn in mijn borsten. Ik herken dit niet van vorige zwangerschap. Ik slaap zelfs met sport bh want zonder is niet te houden. Ik heb normaal 80c dus geen enorm grote borsten ofzo. Er staat gewoon enorme druk op tepels en borsten, hebben jullie tips!? Ook voor goede bh?!
@ Nuage Wat verdrietig. Heel veel sterkte gewenst! @ Aanne88 Hier ook af en toe krampjes hoor! Ik zie het maar als een teken dat er hard gewerkt wordt in m'n buik, haha Morgen je echo, jeeeej! @ billy112 Ik heb ook echt pijn aan m'n borsten, maar gelukkig niet constant. Heb nog geen speciale beha of trucjes nodig. Hopelijk heeft iemand hier een gouden tip! Succes en veel plezier voor iedereen die morgen een echo heeft!! Hier gaat alles nog goed, misselijkheid nog steeds alleen 's avonds (gelukkig ook nog zonder spugen). We hebben het inmiddels aan de 'eerste kring' van directe familie en beste vrienden verteld. Zoooo leuk! Echt fantastisch, die reacties. Ik had mezelf beloofd dat ik na de eerste echo iets kleins mocht kopen voor de baby, maar ging gisteren de stad in en verzoop gewoon in alle babyshizzle! Haha Het duizelde me zo. Ik wist gewoon niet wat ik wilde aanschaffen, dus heb uiteindelijk niks gekocht. Wij gaan bij 16 weken een geslachtsbepalende echo laten doen, dus denk dat ik daarna wel lekker los ga! Hebben jullie al een voorgevoel over geslacht? Of totaal niet? Ik dacht eerst altijd een meisje (voordat ik überhaupt zwanger was), maar nu krijg ik steeds meer het gevoel dat het weleens een jongen zou kunnen zijn.
@ billy112 ik heb ook veel pijn aan de borsten en tepels met name snachts, ik heb topjes van de Action gekocht (geloof 4 euro per stuk) van die zachte lycra sporttopjes. Werkt voor mij goed. Was ook de tip van iemand anders hier sorry weet niet meer wie 😳 @ mvb83 ik heb van begin af aan al sterk t gevoel dat t een meisje is, maar ik wilde ook altijd graag een meisje dus misschien zit dat gewoon in Mn hoofd haha. Ik ga ook zsm de geslachtsbepalingen echo laten doen. Mijn misselijkheid is sinds gisteren wat gezakt eindelijk gelukkig met hulp van de emesafene, af en toe nog een vlaag en moet evengoed op tijd eten. Maar het eten lukt in elk geval weer een beetje.
Ik heb trouwens ook gisteren alle afspraken met familie gemaakt om langs te komen voor de aankondiging, ze hebben nog niks door haha zo leuk! Onze cadeautjes voor de aankondiging zijn inmiddels ook binnen:
Zo leuk het vertellen! Ik heb het aan mijn beste vriendinnen verteld en hun reactie gefilmd. Serieus Ik denk dat het op Lindatv komt 😂 Zo grappig Jeetje ik kom net uit de douche en ik heb gewoon een buikje! Ik ben pas 6 weken! Bij eerste zwangerschap was dat bij 18 weken. Moet wel wennen geloof ik
1 t/m 15 November mama's 1. (2) Katin87 - 29 jaar - 1e kindje Nuage - 35 jaar - 3e kindje ♡ 2. (2) Kiewie - 30 jaar - 2e kindje ♡ JSV87 - 29 jaar - 1e kindje (al wat verder dan gedacht, 31-10 voorlopige datum) Joy13 - 27 jaar - 2e kindje ♡ 4. (2) iez - 35 jaar - 4e kindje (2e om voor te zorgen) MvB83 - 34 jaar - 1e kindje ♡ 5. (1) Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje 7. (4) Sweetpie - 34 jaar - 2e kindje ♡ Elita - 32 jaar - 2e kindje ManuelaJ - 29 jaar - 2e kindje La Vita Belle - 35 jaar - 3e kindje 8. (2) Sam01 - 33 jaar - 3e kindje (1e om voor te zorgen) DangerBlonde - 27 jaar - 1e kindje ♡ 9. (2) Joy28- 30 jaar - 2de kindje ♡ Ilse84 - 32 jaar - 2e kindje 10. Miesjella - 27 jaar - 1e kindje ♡ Samila - 30 jaar - 3e kindje 11. (2) Aanne88 - 25 jaar - 1e kindje Bloempje123456 - 31 jaar - 1e kindje 12. 14. 15. Totaal: 19 Eerste afspraken Maart: 24 maart - Kiewie - 2e echo bij vk 8w2d 24 maart - Bloempje123456 - 2e echo bij gyn 24 maart - Sam01 - 1e echo vk, verwijzing zkh 24 maart - ManuelJa - 2e echo 27 maart - Aanne88 - 1e echo kliniek 27 maart - Elsa86 - 1e echo en intake 27 maart - Lavitabella - 1e officiele echo 27 maart - Nuage - 4e echo 27 maart - La Vita Bella - 1e echo 29 maart - Katin87 - intake verloskundige 29 maart - Aanne88 - 1e echo verloskundige 29 maart - JSV87 - intake verloskundige 31 maart - iez - 1e echo 31 maart - Samila- 1e echo voor hartje April: 4 april - ManuelJa - intake vk 6 april - Joy28 - intake vk - 2de echo 8 april - Miesjella - 2de echo 12 april - Joy13 - 2de echo 19 april - Aanne88 - termijnecho 19 april - Sweetpie - termijnecho 24 april - MvB83 - termijnecho 09 mei - sweetpie controle vk 05 mei - Samila- termijn echo Meisje (0) / Jongen (0) / Verrassing (0)
Dag Dames Mag ik mij bij deze groep aansluiten? Ik heb net de grote groep gelezen... en is echt teveel. Ik kom er el een beetje laat bij. Hoop dat jullie het niet erg vinden.
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Samila, 30 jaar. Ik heb een dochter en een zoontje. Ik woon sinds een jaar in Frankrijk bij mijn verloofde. Ik heb al 4 miskramen gehad. 3 tussen mijn dochter en zoontje in en 1 na mijn zoontje. Laatste was in juli '16. Mijn 2 zwangerschappen zijn heel zwaar verlopen. (allerlei klachten) Ik hoop dat het deze keer wat makkelijker gaat. Al maakte ik mij vanochtend wel zorgen omdat de misselijkheid en het overgeven was verdwenen. Ik voelde me zo goed. Alleen een zwaar gevoel op de maag omdat ik niet had gegeten. Was zo bang dat het hartje niet klopt. Op eerdere echo's was het hartje namelijk nog niet zichtbaar. Ik ben nu 7w2 en bij mijn vorige zwangerschappen lag ik rond deze periode uitgedroogd in het ziekenhuis aan het infuus omdat ik niet kon eten of drinken en alleen maar aan het overgeven was. Maar helaas(gelukkig) is de misselijkheid weer teruggekeerd en voel ik mij een beetje beroerd. Misschien dat het toch goed gaat. Ik had bij het bloed prikken op 11 maart (5w1) een hcg van 2087 en voelde mij toen al kotsmisselijk. Misschien dat het weer aan het dalen is en het mis gaat. Sorry voor de negativiteit. Ik zit volledig in de stress. Ik heb het ziekenhuis gebeld en ik moet gewoon wachten tot mijn afspraak op vrijdag. (franse botheid) Ik kon mijn verhaal niet eens doen.
Welkom Samila, nou hopelijk verloopt het makkelijker deze keer. We hebben het gisteren aan mn schoonfamilie verteld (iedereen van mn mans kant was er). Ze waren blij voor ons
Idd wat een botheid. Hebben ze in Frankrijk niet een pretechobureau waar je zelf nar toe kan gaan voor een echo? Ik heb mijn vorige zwangerschap ook in het zh gelegen met uitdroging. Ze zeggen dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is, nou daar hopen we dan maar op. Welkom trouwens!
Dank jullie wel Iez en Ilse84 Ik heb geen idee hoe het hier in zijn werk gaat. In principe gaat alles via de gyn het zij prive het zij via het ziekenhuis. Ik ga liever naar het ziekenhuis omdat ik weet dat ik toch altijd medische indicatie krijg. Schilt heen en weer reizen en afspraken verzetten. Op zich voel ik me nu weer een beetje zwanger dus denk dat het nog goed gaat. Het is misschien ook gewoon het onzekere omdat zij het hartje bij de vorige echo niet zagen kloppen. Ik zag wel wat in de baby bewegen maar goed. Ik ben geen gestudeerde....Ik heb alleen zoveel echo's met mijn zwangerschappen gehad dat ik nu wel weet waar ik kijken moet. Gelukkig had ik wel aardige en geduldige artsen in nederland. En vaak ook in opleiding waardoor ze in mijn aparte geval elke keer de leidinggevende erbij haalde en dan een uitleg kregen. Heb al aardig wat opgestoken! Het zou een verademing zijn om eens een andere zwangerschap te hebben he, Ilse!!! Een droom... een keer genieten van mijn zwangerschap. Geen klachten, geen pijn, milde misselijkheid..... Werkelijk een droom want heb net weer overgegeven, heerlijk misselijk en veel pijn.
Welkom samila! Vreemd dat ze zo bot doen idd, ik hoop voor je dat je snel het hartje ziet kloppen en dat alles goed gaat. Hopelijk is deze zwangerschap minder zwaar voor je dan de vorige!
Dank je Dangerblonde! Ik ben er nu wel aan gewend de botheid. Je weet direct wanneer je kan door drammen of je erbij neer moet leggen. Dit was echt een geval leg je er maar bij neer. Ik il de officiele bevestiging en geduld en ik zijn absoluut geen vrienden.
Is douchen voor jullie ook zo vermoeiend? Jeetje heb het nu al een paar keer gemerkt.. kan niet goed meer tegen de warme douche, moet sowieso al kouder. 5 min er in en er uit in de ochtend lukt nog wel, maar als ik Mn haar moet wassen (ik heb een behoorlijke bos lang dik haar) moet ik tussendoor 1 of 2 keer even buiten de douche gaan zitten. Word duizelig dan en moe/misselijk.. zit nu na het douchen ook weer op bed bij te komen..