Hi meiden, Bedankt voor de beterschapswensen en digitale knuffel. Hier een stiekeme update. Gisteravond heeft VL mij naar het ziekenhuis gebracht want mijn huid bleef overeind staan. Ik heb hem nog nooit zo snel zien rijden. Zou bijna zeggen dat ik al zou gaan bevallen Hihihi.. Anyway... ik ben dus zwaar uitgedroogd. Kon amper lopen en praten. Ze hebben een echo gemaakt waar ik niets van heb meegekregen maar het gaat goed met de kleine. Direct infuus met vitamines en weet ik veel wat. Ik voel me een stukje beter. Ik heb inmiddels wat kunnen eten. En binnen gehouden. Ik heb wel een telefoon, TV en Internet verbod en voor bezoek mag alleen VL komen. Ik lees stiekem mee!
Wat heftig Samila. Ik hoop dat de behandeling structureel effect zal hebben. Fijn dat je je beter voelt. En heel logisch dat je vriend zo snel reed. Hij was vast heel erg bezorgd om jullie beiden.
Oei samila wat vervelend dat je weer in het ziekenhuis ligt, heel veel beterschap! Fijn dat je een beetje hebt kunnen eten en dat je het binnen houdt. Hopelijk is het snel over voor jou, deze periode. Hoe gaat het met de rest? Voelen we ons al beter? Ik heb sinds maandag dat ik minder misselijk ben. Enerzijds fijn maar anderzijds maak ik me ook zorgen of alles wel goed gaat. Heb wel nog steeds pijnlijke borsten maar ook dat lijkt minder. Heb gisteren wel een potje augurken leeggegeten wat ik normaal nooit eet. Zou dit de volgende fase zijn of toch iets niet goed? Denk dat ik morgen toch de vk maar even bel..
Vandaag de tweede echo gehad! Alles was prima. Gemeten op 9.1 weken! Helemaal volgens schema Op naar de termijnecho volgende week donderdag!
Het is een fase waar ik elke keer door heen moet als ik zwanger ben. Het zal wel beter gaan. @dangerblonde ik denk dat je een nieuwe fase in gaat. Wat ik nu eet is bijvoorbeeld alles met appelmoes. Brood gaat in appelmoes, vis met appelmoes, ei met appelmoes. T weinige dat ik eet is met appelmoes. Nu ben ik absoluut geen fan van fruitmoesjes. Fransen daar en tegen nemen zo hun dagelijkse fruit in lijkt wel. Ik snak naar een heerlijke watermeloen en mango...aardbeien. tropische vruchten. Kan niet wachten tot ik weer kan eten
Ik heb momenteel weer bloedverlies. Maak me gelijk weer zorgen. Zondag ook bloedverlies gehad en maandag een goede echo. Wat zou het zijn? Nog steeds een innestelingsbloeding? Of gesprongen ader? Of toch begin van miskraam?
Soms kom je er niet achter. Verwacht niet begin miskraam want dan was je echo vast niet goed geweest. Bij mijn vorige zwangerschap ook tot 15 wkn gehad. Is nooit verklaard geweest wat het nu was waarschijnlijk gewoon heel gevoelig beneden en placenta die toen iets langs de buitenrand liep Bij twijfel kan je altijd vk bellen morgen hè. Ik kreeg om die reden vorige zwangerschap een extra echo met 10 weken
Jeetje ik snap dat je je zorgen maakt. Is je bloedverlies veel? Als het nog bruin is zou het nog van de innestelingsbloeding kunnen zijn. Helderrood zou wijzen op een recent gesprongen adertje. Morgen gewoon weer even de verloskundige bellen, daar zijn ze voor!
Hoe gaat het met je nu samila? Die tropische vruchten klinkt erg lekker haha Hmm! @ katin hoe gaat het nu met je? Ik heb net toch de vk even gebeld. Waar ik nu ruim twee weken doodziek was is het nu allemaal ineens een heel stuk minder. Nog wel wat kwaaltjes maar goed vol te houden. Maakte me toch wel zorgen, lees die horror verhalen over missed abortions rond week 9 en dan maak ik mezelf gek.. mag vanmiddag even langs komen gelukkig, vk zei dat vanaf week 8 de kwaaltjes al minder kunnen worden en rond week 12 verdwenen kunnnen zijn. Hopelijk vanmiddag wat gerust gesteld.. en daarna moest ik heel erg huilen, waarom weet ik eigenlijk niet haha dus de emotie rollercoaster zit er nog wel
Het bloedverlies is uiteindelijk mee gevallen. Alleen gisteravond een klein beetje. Verder niet meer. Maak me dan ook geen zorgen meer en heb de vk niet gebeld. Waarschijnlijk was het nog een restje innestelingsbloeding.
Vandaag 8 weken en een dag! Jeetje ik heb een klein buikje ! Jullie ook al? Bij dochter was dit na 4 maanden pas
Hoi Lady's Daar ben ik ook weer eens. Ondertussen wel meegelezen. Eens kijken wat ik onthouden heb Samila heel veel beterschap, wat verschrikkelijk als je echt niks meer binnen kan houden. Hopelijk gaat het snel beter met je. Hoe was dat in je vorige zwangerschappen? (sorry als ik daar overheen gelezen heb) DangerBlonde: Jouw verhaal zou exact de mijne kunnen zijn. Bijna al mijn kwaaltjes zijn verdwenen of een heel stuk minder: mijn reactie--> maakte me meteen zorgen OOk helemaal opgeschrikt door de verhalen over miskraam na kloppend hartje de VK gebeld en mijn zorgen geuit. Het was vrij normaal dat vanaf een week of 8 je klachten kunnen verdwijnen.. Maar inmiddels door een extra echo helemaal gerustgesteld, het ziet er heel goed uit allemaal, mooi hartje gehoord en een beweeglijke baby gezien <3 Moest wel een beetje gniffelen om je huilbui daarna, wat zijn hormonen toch een vreemd iets he Maar het zit bij jou ook vast goed!! Mijn buikje is ook alredelijk zichtbaar Billy112, was bij de eerste zwangerschap ook veel later! Katin87, wat schrikken zeg! Pff kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Gelukkig is het weer gestopt! Mag je nog eerder langskomen? PH1: fijn dat je een goede echo had! Ilse84, waneer weet jij nu weer iets meer? Misschien heb ik daar overheen gelezen? Ik zag dat er onder een ander subforum ook een 1-15 nov lijst is waarvan sommige van jullie ook meeschrijven, misschien toch een idee om samen te voegen? Volgens mij is die andere lijst ook niet superduk meer toch? Joy13: mooie buik zag ik voorbij komen!
Echt he die huilbui haha om niks! Fijn om te horen dat je het herkent, ben ik toch niet helemaal gek.. mocht vanmiddag even langs komen voor een echo, Mn vk heeft niet de apparatuur vandaag om t hartje te horen maar wel om te kijken. Gelukkig was alles goed, hartje klopte nog mooi snel zonder zichtbare afwijkingen, en de groei was ook precies op schema. Niks om zorgen over te maken zei ze. Ben weer gerust gesteld Hihi over twee weken de termijnecho.
Ik mag morgen weer kijken. Hoop dat alles goed is mijn klachten zijn ook ineens een stuk minder. Ze zijn er nog wel hoor maar toch griezellig. Alles hoe t nu gaat ging t de 1e zwangerschap ook en toen kreeg ik dus bij de gyn te horen dat t hartje gestopt was. We gaan t zien morgen! Hihi
Hi! ja ik weet inmiddels meer. Ik ben in mijn zwangerschap besmet geraakt met de vijfde ziekte. Dus ik heb een keer in de twee weken een echo om te kijken hoe het gaat met de kleine en of alles nog groeit en bloeit. Ze kunnen zien wanneer er bloedarmoede optreed, dan zien ze een soort vochtblaasje rond het embryo. Dus heel spannend. Inmiddels in er bij ons op de peuterspeelzaal een nieuw virus opgedoken. Het CMV virus. Ook geen goed nieuw in je eerste trimister.... dus ga waarschijnlijk weer bloed prikken op antistoffen. En nu hopen dat dit wel allemaal goed is.. MOrgen of maandag zie ik de gyn weer en dan zal ik het overleggen. Ben denk ik blij als ik de eerste 20 weken door ben.
Ik ben weer thuis!! Zo blij! Direct veel fruit gekocht en een niet zo lekkere watermeloen gegeten. Nog geen tijd voor maar goed. Toch was hij heerlijk. Direct vocht binnen en wat op mijn maag. En VL heeft een broodje gerookte kip voor mij gehaald waar ik zin in heb vanochtend. Ben ik wel tot het avondeten mee zoet. Pff het is best vermoeiend om constant bezig met eten en drinken bezig te zijn. Hebben jullie dat ook. Normaal hou ik me absoluut niet bezig met eten behalve wanneer ik honger heb maar de eerste maanden van mijn zwangerschappen is eten altijd mijn focus. @sweetpie mijn vorige zwangerschappen gingen precies zo. Vanaf week 6 begint een vreselijke misselijkheid. Tussen week 7 en 10 wordt ik opgenomen wegens hg en uitdroging. Vanaf week 9 kan ik weer een beetje eten. De misselijkheid wordt minder. Rond 11 weken eet ik weer alles wat ik wil en wordt het overgeven minder. Met 16 weken geef ik misschien 2 a 3 keer in de week over en alleen in de ochtend als ik te laat ontbijt. En dat blijft rest van de zwangerschap. ( ik had bij mijn eerste een dagboekje bijgehouden hoe ik me voelde elke dag. Tweede zwangerschap verliep precies hetzelfde. En nu dus ook). @ilse84 wat een spannende tijd zit je zeg. Ik hoop dat er geen nare gevolgen van komen. Vervelend ook met die kinderziektes. Sta je eigenlijk niet bij stil tot je zwanger bent en ineens risico loopt. Ik denk aan je!