Denk dat ik pas na de 20 weken echo durf te gaan shoppen. Kraamzorg is het beste om voor de 16 weken aangemeld te zijn.
Ik wil wel shoppen maar wil eerst weten wat t word hhaha en kraamzorg wist ik eigelijk ook niet meer haha die zal ik dalijk alvast even een berichtje sturen. Zijn jullie al aangekomen? Ik ben vanaf week 8 tot nu ongv 1.5 kilo aangekomen! Vanaf t begin 3 kilo🙈
Ik ben 0,5 kg afgevallen. Ik was nu 4 kg zwaarder dan bij zwnagerschap dochter dus niet zo erg. Heb nu ook nog gezond gewicht. Mijn banden doen zeer en ben erg moe, hou mij even rustig
@Joy, De weegschaal en ik hebben inmiddels ook echt onenigheid. +2,5 t.o.v. het begin. Aangezien ik al iets te zwaar was, was ik liever nog niet bijgekomen.
De echo was goed. Hersenhelften waren goed, hartje klopte en het neusbotje is aanwezig. Ukkie lag heerlijk te dutten en ik heb flink moeten hoesten om hem/haar wakker te maken, maar helaas het mocht niet baten! Wel hele mooie bewegende beelden gezien, maar geen goede meting kunnen verrichten. De meting die ze gedaan heeft kwam op 9.5 uit en vorige week woensdag ben ik gemeten op 9.1 wat me toch wel wat onzeker maakt Nu de 28e weer heen voor een herkansing! (zal zo even een foto toevoegen als het lukt)
Mooie echo's. Ik heb vanmiddag onverwacht een extra echo gehad. Ik heb sinds dinsdag vreselijke steken in mijn rechterzij. Normaal zou ik denken aan bandenpijn, maar gezien mijn geschiedenis na de bevalling van de 2e, maakte ik me toch een beetje zorgen. Dus vanmorgen gebeld en ik kon vanmiddag komen. Gelukkig kon ze op de echo niks aparts zien. De kleine uk was erg bewegelijk. Voor nu kwam ik uit op 4 november. Dinsdag termijnecho. Vk zei dat ik, als de klachten erger worden, beter contact op kon nemen met de huisarts omdat die meer ervaring hebben met abcessen. Helaas begint mijn ischias ook alweer op te spelen. Als die klachten blijven, bel ik volgende week al de fysio. Hier mijn echo:
Wat een mooie echo's en buik foto's allemaal! Beterschap Elsa86! Hopelijk is het iets onschuldigs. Billy112 kraamzorg idd voor de 16e week, ik heb ook mijn zorgverzekering even gebeld om te checken of ik nog iets moest regelen of aanvragen, en wat ik precies vergoed kreeg qua bevallen en kraamzorg etc. Ben weer een stuk wijzer. Ben gelukkig goed verzekerd, mag ook zonder medische indicatie zonder eigen bijdrage in het ziekenhuis bevallen. Dat wilde ik ook graag. Vriendin van me heeft een badbevalling gedaan dat lijkt me misschien ook wel wat.. kan ook bij ons in het ziekenhuis als het bad vrij is.. iemand daar ervaring mee? Bij mij begint de bandenpijn nu ook langzaam, vooral als ik op de bank lig nu in de avond en dan opsta en ga lopen, schiet het me in de liezen. Gelukkig nog niet heel erg, vergeleken met de afgelopen beroerde weken ben ik hier bijna blij mee haha! Heb van de dokter nieuwe emesafene gekregen die ik nu na de lunch moet pakken ipv de ochtend, en nog een voor het slapen gaan. Gezien ik in de ochtend op mijn fitst ben en na de middag het een puinhoop wordt.. even paar dagen afwachten hoe dat gaat. Ik tel nog steeds de dagen af tot het weggaat. Ik kreeg een mailtje trouwens dat de babydump dit weekend veel kortingen geeft, oa op aerosleep matrasjes. Daar ga ik eens voor kijken. Zal deels wel commerciële onzin zijn die matrasjes maar toch.. en 20% korting is fijn meteen even de gratis babydoos ophalen..
Wat een mooie foto's allemaal. Ik heb woensdag de termijn echo. Zo spannend om weer te spieken. Naast moeheid en buikpijn helemaal geen andere klachten meer dus ben toch dan een beetje bezorgd. Aerosleep geeft ook geen 100% garantie ofzo hè dat moet je je wel reageren. Is dees commerciële onzin. Maar ik dacht toch baat het niet dan schaad het niet dus bij de eerste wel genomen. Toch wel blij mee want je matras blijft er heel schoon van en die topper kan makkelijk in de wasmachine. Wel mochten we hem toen de Kraamzorg er was niet gebruiken (de topper dan) dus zorg wel dat je daarnaast ook gewoon beddengoed hebt (sowieso handig om een tweede of evt derde set te hebben voor bij spugen )
Mooie echofoto's meiden! Geweldig om te zien. Ik moet nog 'even' 10 dagen geduld hebben voor ik ook weer mag. Duurt lang!! Fijn weekend allemaal!
Waarom mag je die topper van de kraamzorg niet gebruiken?? Wij hebben net het hele setje gehaald haha matras topper en hoeslakentjes. Scheelde toch 20%. Weet dat het geen garantie is maar vond die topper sowieso wel handig. Ben jaloers op je dat je zo weinig klachten hebt haha ik zit me regelmatig te frustreren over het feit dat ik denk zo hoeft t voor mij niet meer met al die ellende! Geniet er lekker van
Niet alleen de topper, maar ook de matras niet. Exacte rede weet ik niet meer, zou ik moeten opzoeken. Maar kwam het tijdens mijn vorige zwangerschap tegen. Aanvulling: i.v.m. op temperatuur blijven van de baby. Zodra ze dit goed kunnen regelen, kun je het gebruiken.
Ik heb alles nog van mijj zoontje.. Even iets anders...... Kan ik nu al iets voelen van de baby?? Ik voel net boven mijn schaambot steeds een bloebje... 😰
Omdat als je kruik lekt t heet blijft en je baby verbrand. Zodra je geen kruik meer gebruikt kan je de topper op t matrasje leggen! Ik heb trouwens ook alleen de topper
Ah zo dat verklaart. Dus het matrasje zonder topper mag wel gewoon? Ik heb de zwitsal babynamen app gedownload super grappighaha kan je met je partner koppelen en dan namen swipen,net als tinder maar dan met babynamen haha
Meisjesnaam zijn we al zo goed als over uit. Jongensnaam twijfel ik nog. Ik zit al sinds de zwangerschap van Emma met Finn in mijn hoofd. Maar is het niet raar dat we 2 kinderen hebben wiens naam begint met een F? Ze hebben wel meerdere namen, dus met post geen probleem.