Is er ook iemand die zwangerschapsdiabetes heeft gehad bij een vorige zwangerschap of die diabetes heeft? Ik voel me toch een partij beroerd. Ik had bij mijn vorige zwangerschappen dus diabetes en het zit ook in mijn familie. Mijn vader is diabeet. Ik denk (weet bijna wel zeker)dat het nu al terug is. Heb de afgelopen dagen een dagcurve bijgehouden en ik heb al een paar uitschieters. Net binnen een uur na ontbijt geprikt zit al op 8.6. En dat met een ontbijt volgens het dieet. Ik baal dat ik mijn ha pas dinsdag kan bellen om te melden.
Ik pas het dieet al toe. Ik heb sinds mijn vorige zwangerschap het dieet aangehouden omdat ik nog altijd in de gevarenzone zit voor type 2 diabetes. Ik moest toen ook al direct insuline spuiten.
Ik werk in de zorg en als mensen misselijk zijn (regelmatig) dan krijgen ze bijna altijd Primperan. Dat is dus absoluut voor misselijkheid.
Ik heb de laatste dagen last van een drukkend gevoel in mijn baarmoeder. Net zo'n gevoel voordat je ongesteld gaat worden. Hebben jullie dat ook? Misschien komt het omdat de baarmoeder aan het groeien is.
Niet zozeer een drukkend gevoel, maar meer een vol gevoel. Heb constant het idee veel te veel gegeten te hebben.. Beterschap samila
Ik Ik heb wel meer last van mijn buik maar denk dat het meer bandenpijn is want het is een zeurend gevoe beiderzijds ergens halverwege de navel richting zij. Het zal vast allemaal te maken hebben met de groeiende baarmoeder. Ook de pijn die jij beschrijft
Ik heb ze nog niet ingenomen.. heel eerlijk vind ik t niet fijn die dingen in te brengen vandaag had ik een goede dag! Donderdag mag ik naar de gyn dus kan altijd aan har vragen of ik iets mag hebben..
Hi meiden, Ben alweer bezig met regelen kraamzorg. Hier in Brabant is het in november druk; allemaal carnavals kindjes Verder alweer in week 12!! En begin mij eindelijk wat fitter te voelen. Zijb jullie al aangekomen? Ik nu een kilo
Ik heb mij ook al aangemeld. In regio Haaglanden is het gelukkig nog niet druk eind oktober begin november. Ik val juist af. Kan nog niet goed eten.
Inmiddels het eerste doel voorbij, de 12 weken. Nu op naar mijn persoonlijk volgende doel, de 21 weken... Inmiddels ben ik nu met bijna 13 weken tegen de 2,5 kg bijgekomen, had gehoopt op minder. Vrijdag ook maar alvast ingeschreven voor de kraamzorg. Verder is hier eigenlijk nog altijd alles exact hetzelfde en nagenoeg nergens last van. Hoop dat de rest van de dames zich ook snel beter voelen. Woensdag hebben we weer een echo en vrijdag de uitslag van bloedonderzoek en NIPT. Misschien dat ik het nieuws daarna ook maar eens aan familie ga vertellen.
Wat Sam weet nog niemand in je familie het? Knap volgehouden hoor. Ben benieuwd hoe lang de uitslag vd nipt duurt. Heb maandag laten prikken dus vast nog tenminste 1-2 weken. Hier me vanavond maar eens aanmelden bij Kraamzorg. Woon ook in Brabant dus ben benieuwd od het hier ook druk is. Volgens mij gaat de noemer carnavalskindjes niet helemaal op (ik had tenminste op de dag dat carnaval startte een positieve zwangerschapstest in handen (2 dagen voor nod) dus hoop dat het meevalt met de drukte
nee nog niets verteld en het liefst zou ik nog een tijdje wachten, maar de buik verbergen wordt steeds moeilijker. Vorige keer hebben we het wel iets eerder verteld. Carnavalsbaby is het hier ook niet, had ook op dag 2 een positieve test in handen.
Ik denk ik ga ook eens in deze groep weer kijken, het blijft zo stil.. krijg ik blijkbaar gewoon geen notificaties haha Ik heb me ook aangemeld voor kraamzorg vorige week, via de zorgverzekering laten lopen die regelen alles verder. Bij ons weet ondertussen ook iedereen dat ik zwanger ben. Toch wel fijn, al is het begrip voor het extreem misselijk zijn de hele dag door er niet overal. Heb vanavond een uur over een kopje groentesoep gedaan. En het smaakte niet. Emesafene helpt dus niks. Ga toch de huisarts nog eens bellen voor primperan maar die huisarts van mij heeft me al 5x gezegd dat ik niks anders krijg... Voel me enorm emotioneel de laatste week sinds de misselijkheid weer erger wordt. Kan voor mijn gevoel nergens heen met dat gevoel. Wil Mn vriendinnen niet teveel aan hun kop zeuren en Mn vriend weet ook niet meer wat ie moet zeggen nu die me elke dag zo belabberd ziet sinds 6 weken. Niks helpt en ik wil zo graag genieten en dat lukt niet. Positief denken dat het voor een goed doel is lukt niet. Word gewoon zo boos en verdrietig van mezelf! Ben mezelf ook gewoon niet, zo ben ik normaal nooit. Wat moet ik hier nu mee? Zit ondertussen op 13 weken overmorgen en voor mijn gevoel gaat t gewoon nooit meer over pff.. Heb sinds vanmorgen ook een vreemde steek in Mn rechter kant van de buik ter hoogte van de navel en dan rechts. Boven de lies. Kan het niet thuis brengen, het komt om de minuut of paar minuten terug, dan stopt het even en dan begint het weer. Zit daar een band? Lijkt mij wat hoog voor een band.. Sorry voor Mn gezeur ik weet het ook even allemaal niet meer.