Ik moet gewoon minder willen en dat wil ik niet ben ook altijd zo'n actieveling geweest en nu mag en kan ik niet zoveel meer. Echt enorm frustrerend. Ikea was idd geen succes. Stoel komt later wel
Ik ben heel vaak in het ziekenhuis te vinden helaas. En verder thuis zijn. Veel middagdutjes... En nu dus mijn kinderen bezighouden.
@DangerBlonde Toch erop uit gegaan?!? Moeilijk is dat hé. Ik begrijp je wel. Ik was vanochtend ook uit huis. Maar puur omdat ik wat moest regelen. En het is overigens niet geregeld dus ik baal dat ik donderdag er weer op uit moet. Heb direct een boodschap gedaan voor de lunch...overal pijn daar beneden..harde buik en rugpijn. Enorme honger. Was er ook nog eens een vrouw achter mij die vond dat ik sneller moest doen. Blijkbaar heb ik heel boos naar haar gekeken want ze is naar een andere kassa gegaan. Ben ik blij dat ik thuis ben. Hele ochtend op stap geweest... Nu kijken mijn zoontje en ik tekenfilms...lekker op de bank hangen. Nouja...er wordt behoorlijk op mij gesprongen dus echt lekker bankhanger kan ik niet
Haha snap ik heeeel goed!. Kun je niet een hobby vinden om je een beetje bezig te houden? Klinkt dom, maar haken ofzo ?
Ik tel de dagen...sommige dagen is het te doen...sommige dagen zwaar... Maar het is maar tijdelijk. Een jaar is zo voorbij.
@Samila @DangerBlonde @Joy13 Jeetje meiden, wat vervelend dat jullie thuiszitten. Lijkt me heel lastig inderdaad! Echt wel even wat anders dan een vakantie, zeker als je lichamelijk weinig kan. Hopelijk gaat het toch nog beter, of vliegt de tijd voorbij zodat jullie snel jullie kleintje in de armen kunnen sluiten en alle klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen! Hebben jullie ook fysiotherapie of yoga of iets dergelijks? Of helpt dat niet? @chantalvl Wat heerlijk dat je je zo goed voelt! Maar idd, niet overmoedig worden hoor, haha… Wel voorzichtig zijn. Goed dat je alternatieven hebt gevonden qua sport die iets minder belastend en gevaarlijk zijn. Zwemmen ga ik binnenkort ook eens doen, lijkt me heerlijk. Ik mag ook niet klagen; na de misselijke eerste periode, die vooral lastig was vanwege mijn extreme angst voor overgeven, voel ik me nu echt heel fit. Geen pijntjes ook. Hoop dat dat zo lang mogelijk zo blijft! @DangerBlonde Mijn navelpiercing moest er tijdens de 20 weken-echo ook uit, zo jammer… Haha. Had ‘m al sinds m’n 16e! Kan wel een zwangerschapspiercing nemen, maar denk dat ik het maar gewoon zo laat. Het is wel mooi geweest.
Fijn dat je je ook goed voelt. Nee ik betrap mezelf er inderdaad ook vaak op dat ik wat overmoedig word, gelukkig remt mijn vriend me daar wel in, die is heel voorzichtig met me. Ik heb mijn navelpiercing nog zitten, en deze mocht tijdens 20 weken echo ook gewoon blijven zitten. Ik heb wel getwijfeld wat te doen met de piercing, en heb toch maar besloten een zwangerschapspiercing te kopen. Heb deze er al in gehad maar is nu nog veeeel te lang, en das echt lelijk De gewone piercing zit wel wat strakker, en weet dus niet zo goed hoe lang ik nog moet wachten met wisselen voor die andere.
@Samila whaha sommige mensen moet je gewoon even boos aankijken! Gewoon rustig aan doen en als t niet snel genoeg gaat rotten ze maar op, klaar. Ben vanmorgen even met vriend er uit geweest naar Ikea ja, maar binnen anderhalf uur dus weer thuis heb hem de babykamer laten leeg maken en ik heb wat rustig aan gepoetst daar, lichte dingen gedaan en de kleertjes uitgezocht. Nu weer op de bank, de energie is op. @chantalvl ik had niet echt hobby's meer haha juist door veel werken, sociale contacten en vriend waar ik al mijn tijd wel mee kon vullen. Ben nu begonnen met wat creatieve dingen voor de babykamer (zie ook Facebook). Ben gisteren begonnen met een dromenvanger te maken, en heb nog wel wat ideeen gelukkig. Als die ideeen op zijn moet ik weer wat nieuws bedenken. @MvB83 ik moest m er ook uit halen bij de 20 weken echo. Mijn baarmoeder zat toen al tot aan mijn navel, en groeit er nu elke week een cm bij naar boven denk ik. Zo snel groeit t ineens. Heb ook zoiets van laat maar zitten haha,had m ook al sinds Mn 17e dus denk dat ie na 10 jaar niet meer zomaar dicht groeit. En als wel ach dan laat ik m ooit wel weer opnieuw zetten als ik mijn buik na de bevalling daar nog mooi genoeg voor vind Ik heb trouwens geen fysio of yoga of zoiets. Voor nu is t voor mij vooral rustiger aan doen. Als de vk zegt dat ik naar de fysio moet voor Mn bekken doe ik dat later wel.
@MvB83 Ik heb bij de vorige 2 zwangerschappen wel fysiotherapie gehad...zijn dezelfde oefeningen steeds dus dat heb ik nu wel gezien. Echt helpen deed het toch niet @DangerBlonde Klopt! Mensen hebben geen geduld en Fransen al helemaal niet! Stond ik ook nog eens aan een kassa speciaal voor zwangeren en gehandicapten
Hebben jullie al nagedacht over anticonceptie na de zwangerschap? Of ben ik de enige die daar al over nadenkt Ik heb zelf een mirena spiraal gehad 5 jaar lang en verschillende pillen. Ik reageer best gevoelig op hormonen en ben om die reden in eerste instantie ook met alles gestopt (een paar maanden later begonnen we aan het proberen). Vriendin van me heeft vandaag de koper spiraal laten zetten, 6 jaar geleden zei mijn huisarts dat ze die alleen zetten bij vrouwen die geen kinderen meer willen. Maar misschien is dat nu wat achterhaald? Ik wil in elk geval niet meer aan de pil, dan word ik gek van de hormonen. Prikpil en implanon etc vertrouw ik niet/ook teveel hormonen. Nuvaring is niks voor mij (ervaringen van vriendinnen: potje ringsteken? Echt niet haha) Iemand ervaring met de koper spiraal?
@DangerBlonde ik denk er wel over na, maar weet het echt niet. Wilden eerst 1 jaar condooms doen en dan man sterilisatie, maar dat laatste hebben we besloten toch uit te stellen. En ik wil niet 4 jaar condooms gebruiken. Maar ik wil ook al die hormonen niet meer en eigenlijk ook geen spiraal. Vind het heel lastig.
@DangerBlonde Ik heb ooit een koperspiraal gehad. 9 jaar geleden na geboorte van mijn dochter. Ik heb van mijzelf al hevige menstruaties. Ik vloei blijkbaar ontzettend veel met grote stolsels. De koperspiraal maakt dat erger. De gyn die hem bij mij had geplaatst was daar al bezorgd over en waarschuwde mij dat ik de mogelijkheid had dat hij niet meer goed zou zitten. Nou, tijdens mijn tweede menstruatie na het plaatsen is de koperspiraal eruit gevallen. Ik moest gewoon kraamverband gebruiken zoveel vloeide ik en de stolsels waren nog groter. Net als na een bevalling was het. Dus ja...geen koperspiraal voor mij. Ik en hormonen gaan absoluut niet samen. Ik heb wel alles geprobeerd. 2 keer mirena maar daar kreeg ik buikpijn van. Tweede keer dat ze hem hadden geplaatst hebben ze hem na 5 minuten weer weg moeten halen. Deed teveel pijn. Nuvaring is inderdaad ringwerpen en daar ben ik niet goed in. Pil heb ik alle varianten wel gezien. Gaat niet goed. Prikpil...oehoe de agressie die dat bij mij opwekt. Begin ik ook niet meer aan. Dus ik heb eigenlijk al 7 jaar geen anticonceptie gebruikt. Wat ik graag wil is heel drastisch maar dat is mijn baarmoeder verwijderen. Dit ivm vleesbomen en blijkbaar heb ik ook verklevingen. Enige wat ik weet is dat ik ontzettend veel pijn heb en vloei, menstruatie of niet. Maarja, dat willen ze niet doen want ze vinden mij te jong en moet nog kinderen krijgen. Ik ga dus opzoek naar een gyn die mij wil en kan opereren.
@Elsa86 4 jaar condooms gebruiken is echt geen optie nee toen ik gestopt was met de pil hebben we die ook een tijdje gebruikt maar jeetje wat een ondingen zijn dat! Neemt voor mij echt een hoop plezier weg. En voor hem ook. Ik heb tegen mijn vriend ook gezegd als wij klaar zijn met kinderen gaat bij jou de knip er in, of je nou wil of niet maar ik heb dus echt een tussenoplossing nodig, ik weet namelijk niet of wij na de eerste al echt klaar zijn. Denk t niet.. @Samila sow jij hebt ook al een heel arsenaal aan anticonceptie gehad dus! Je baarmoeder laten weghalen is erg drastisch inderdaad, al snap ik het wel als je zo heftig vloeit. Is jezelf laten steriliseren dan geen tussenoptie misschien? Ik vloei ook altijd best heftig, zonder pil oid de eerste 2-3 dagen veel. Maar ik kan me nog redden met normal tampons overdag zo lang ik maar elke 3 uur naar de wc ga dan om te wisselen anders lek ik door. En voor de nacht gewoon het always Night verband, wel de grootste. Lekt er tenminste niks. Hoop dat het na de bevalling niet nog meer wordt. Kan dat eigenlijk? Wat jij hebt klinkt wel heel heftig. Mijn moeder heeft zoiets ook geloof ik, die kan niks met tampons en moet het dikste maandverband nog elke 2-3 uur uiterlijk wisselen. Weet niet of dat na de bevallingen (ze heeft 5 kinderen gehad..) erger is geworden. Ze is nu gelukkig in de overgang of is die al voorbij. Ik weet in elk geval dat ik een mogelijk tweede kind niet dicht op elkaar wil, wil de eerste uit de luiers hebben en wat zelfstandiger voordat een tweede komt. Jaartje of 3-3,5 is niet erg. Misschien wel 4. Een nieuwe spiraal zou voor mij dus prima zijn, al vond ik de hormonen van de mirena dus niet fijn. Of hormonen in het algemeen.. herken de overkill aan hormonen op de mood helemaal Hahaha (Ter illustratie: ik zit veel op de snelweg voor mijn werk. Elke dag wel een blik idioten opengetrokken op die wegen. En soms kon ik om een dom foutje van een andere bestuurder zo door het lint gaan dat ik zelf dacht Omg als mijn raam maar dicht was! Wat was dat voor aanval?!?)
@DangerBlonde het zijn inderdaad ondingen. Wij waren er eerst vrij zeker over dat dit de laatste is, maar we hebben nu allebei nog niet het gevoel dat het klaar is.
Ik ben vorig jaar met de pil gestopt na 11 jaar gebruik wegens veel hoofdpijn, hebben het toen tijdelijk met condooms gedaan tot we gingen proberen. Ik denk dat we de eerste tijd weer met condooms doen, en dat ik daarna toch weer de pil ga proberen.
ik ben tot mei 2014 aan de pil geweest en daarna geen anti conceptie gebruikt ivm met kinderwens. Zodra Selena geboren was zijn wij condooms gaan gebruiken en ik vind het niet ideaal, maar zolang wij nog kinderen willen is dat wel de anti conceptie die wij gebruiken!
Ik ga volgende week naar de zwarte cross (zondag). Dat is meestal wel een dag slenteren waar je toch wel moe in de beentjes van word, mede doordat vaak de zitplekjes op het terrein vol zijn. Nu wil ik een tas (rugtas) meenemen met iets van een matje om op te zitten (als het gras nat is). Ik wil ook wat dopjes mee smokkelen, die ik op mn flesje kan draaien zodat ik een flesje water niet in 1 keer leeg hoef te drinken, en continu bij het toilet sta. Hebben jullie nog tips om op te letten bij zo'n lange dag?