1 nov - 15 nov '17 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kiewie, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hihihi
    Ja het is ook veel uren hoor...45 uur..
    Bij mijn eerste had ik echt het minimale omdat ik bij mijn moeder zat in de kraamtijd. Dus had ik aangegeven dat ik echt alleen kraamhulp voor de controles wilde. Ik stuurde de kraamhulp ook weg als er niets meer te doen was.
    Bij de tweede was ik bij mij thuis komen n had ik 45 uur... man man...wat een irritaties. Van 9 tot 5 iemand om je heen hebben is ook teveel van het goede hoor.
    Deze keer ga ik weer voor het minimale omdat ik weer bij mijn moeder zit. Ze heeft speciaal vrij genomen voor mijn kraamtijd. ( voordeel van inleiding. Dan weet je ongeveer al wanneer je baby komt. Met 38 weken als ze niet vanzelf eerder komt)
    Ik zit om 9 uur al helemaal gedoucht en aangekleed met baby klaar op de bank. Dus dan heeft de kraam ook niet veel meer te doen.
    Als er iets is bel je gewoon de verloskundige. Die heb je ook nog een week voor de nazorg.

2. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    He dames,
    Zo wij zijn weer terug van een heerlijk weekendje aan zee. Het was echt prachtig weer. Gewoon perfect voor mij ;). Lekker in het zonnetje en niet te warm. Jullie horen het wel het was geweldig hihi.

Ik ken het helemaal niet wat jullie zeggen dat je een minimale aan uren hebt. Wij krijgen gewoon zoveel uur en zoveel komt ze. In mijn omgeving heb ik ook nooit anders gehoord, eerlijk gezegd. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden iemand anders in mijn huis.

3. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ook ik ben erg benieuwd hoe ik het vind.
    Toen we laatst bij vrienden waren, was de kraamphulp voor ons drinken en beschuit met muisjes aan het maken, en voor de papa en mama had ze een fruithapje gemaakt.
    Mijn vriend zei al: Oeh wat ongemakkelijk, ik weet niet of ik haar alles kan laten doen straks hoor!

haha ben dus vooral benieuwd hoe mijn vriend er mee om gaat.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Oh ik vind kraamzorg heerlijk. Bij de eerste had ik in eerste instantie 49 uur. Hier ging 3x 6 uur vanaf vanwege dagen in het ziekenhuis. De vrijdag dat we thuis kwamen is ze 3,5 uur geweest en in het weekend ook maar kort omdat mijn man er was. En toen hield ik voor dag 7 en 8 20 uur over. Dus is ze 2 dagen van 8.00 - 18.00 geweest. Ook kreeg ik een 9e en 10e dag vanwege keizersnede en die dagen is ze van 8.00 - 16.00 uur geweest.

Bij de 2e kreeg ik ook 49 uur en daar zijn een 9e en 10e dag bijgekomen vanwege een blaasontsteking. Maar dat was 2x 4 uur.

Ik heb nu de intake nog niet gehad, maar als ik het goed is krijg ik nu 69 uur.
    Ik heb besloten om toch bv te gaan proberen, dus dat is 49 uur. Dan krijg ik per dag een half uur extra omdat ik 2 kinderen onder de 4 (of 3) heb, dus dat is 4 uur. En van mijn verzekering krijg ik nog eens 15 uur luxe kraamzorg (ben ik voor verzekerd).

Ik heb dit gedaan omdat ik bij de eerste 2 zelf maar weinig kon. Mijn ouders zijn al op leeftijd, mijn schoonouders werken allebei en zou ik ook niet zoveel over de vloer willen hebben. Mijn zussen en schoonzussen hebben zelf kinderen of werken en kunnen dus ook niet veel helpen. En mijn man heb ik liever een week thuis als de kraamzorg weg is.

Maar ik vind het ook helemaal niet erg om een 'vreemde' in mijn huis te hebben. Nu heb ik ook 2x een fantastische kraamhulp gehad en ik ga bij de intake ook aangeven dat ik graag 1 van die 2 dames weer wil. Had ik bij de 2e ook aangegeven, maar toen ik bevallen was had ze net een weekje vakantie. Maar nu heb ik dus 2 keuzes.

5. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik kom ook weer even langs waaien! Vorige week had mijn man vakantie, dus weinig online geweest (ik heb je niet op het festival gezien Chantal, maar was er ook alleen maar zaterdagmiddag)

Selena zou een nieuwe kamer krijgen en die was vorige week af, maar eenmaal met het bed en de kast erin vonden we het toch te klein. Dat wordt nu toch maar de babykamer!

Ik was echt blij met mijn kraamhulp bij Selena. Was haar vooral mentaal heel erg nodig! Voelde me zo'n slechte moeder in de eerste week. De halve wasjes hoop ik hier deze keer ook te vermijden, maar aan de andere kant: het is maar een weekje.

Ik merk dat ik het lichamelijk allemaal wat zwaarder krijg..

6. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb jou ook niet gezien inderdaad. Was ook niet zo moeilijk, poeh poeh wat was het druk zaterdag middag!!

Inderdaad, dat weekje halve wasjes draaien dat is dan maar een keer zo, maar vind het altijd zo zonde.

Hier lichamelijk lang geen klachten gehad, maar merk nu wel dat ik me echt een oud wijf voel, en begin toch wel wat klachten te krijgen. Wat jammer dat het toch te klein is voor de kamer!

7. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ja het was echt heel druk! Selena kon er ook amper vrij lopen.. Gelukkig maakte het qua muur en vloerkleur niet uit!

8. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Elke dag het bed verschonen hoeft toch echt niet haha wij doen het eens per week of als we echt geen tijd hebben eens per twee weken. Of het moet heel vies zijn hahum :roflmao::roflmao: maar dat komt bijna nooit voor haha! :rolleyes:
    Kan me niet voorstellen dat een bed zo vies wordt in de kraamweek. Behalve als je pech hebt met doorlekken van kraamverband ofzo..
    Zo veel beddengoed heb ik niet eens.. gaat in de ochtend er af en als t droog is in de middag of avond weer er op :p misschien voor de zekerheid maar een hoeslaken erbij kopen..
    Ik kan me voorstellen als je man of je familie niet veel kan helpen of je hebt nog kleine kinderen rondlopen dan is veel hulp wel heel erg fijn.

9. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha ja ik haal het er 's ochtends af, en 's avonds er weer op. Een hebben een nieuw bed en maar 1 setje dekbed overtrek. Vorige week toch maar 1 bijgekocht al vast.:rolleyes:

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @DangerBlonde bij mij werd het bed om de andere dag verschoond en daar was ik in de kraamweek erg blij mee. Ik lekte niet door ofzo, maar ik zweette me kapot (wat ik normaal niet doe) en dan is het heerlijk dat je weer in een schoon bed komt. Dus ja...je bed kan echt wel vies worden zonder dat je doorlekt;)

11. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hahaha. Ze geven het toe!:roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

DangerBlonde vindt dit leuk.
  12. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Je moet gewoon zeggen wat je wil. Bij ons werd elke dag echt geen was gedraaid. Een schoon bed iedere dag vond ik ook niet nodig. Ze maakte we de badkamers en wc iedere dag schoon en het huis. Was vouwden ze ook op enzo. Ow ja en heerlijke maaltijden gekookt. Weet nog zie e eerste avond na de bevalling had ze lekkere chili con carne gemaakt volgens ons eigen recept wat wij lekker op bed op hebben. Ow ja en helpen met de borstvoeding, zelf weer douchen, baby verzorgen. De kraamverzorgsters willen het meestal heel graag goed doen. Alleen iedereen heeft natuurlijk altijd andere maatstaven van wat goed doen is. Gewoon kijken waar jij tzt behoefte aan hebt. En als het je niet bevalt gewoon om een ander vragen .

Samila vindt dit leuk.
  13. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Mij lijkt het eerlijk gezegd best wel fijn. Hoef ik me niet druk te maken over het huishouden en kan ik mijn focus alleen op onze kleine man richten. Ik ben nogal dramatisch in het huishouden en aangezien wij een redelijk groot huis hebben, ben ik altijd wel aan de poets thuis ;).

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Als je zo veel zweet ja dan snap ik t ook Hihi ;)
    Hield je veel vocht vast?
    Ik voel me soms ook echt een Michelin mannetje vooral als het wat warmer is.
    Nog 13 weken te gaan! Het komt steeds dichterbij...
    ik word wel steeds nieuwsgieriger naar hoe ze er uit zal zien.. als het maar niet zo'n gekreukelde smeagol wordt :eek::roflmao::roflmao:

chantalvl vindt dit leuk.
  15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dames die flesvoeding gaan geven: welke voeding zou je juist wel of niet gebruiken?
    Ik had een onderzoek van de consumenten bond gelezen en daar stond in de ingrediënten lijst in dat alles zo ongeveer hetzelfde is. Zowel van bijv kruidvat voeding als nutrilon. Dan denk ik: waarom twee keer zoveel betalen als het niet nodig is?
    Enige verschil was dat in de duurdere merken vaak extra stofjes zitten die beweren goed te zijn voor immuunsysteem of hersenontwikkeling, die niet perse noodzakelijk zijn. Weet ook niet of het effect van die stofjes bewezen is.

Kraamzorg intaker had hier gisteren een hele andere mening over. Zij zei juist dat die stofjes wel belangrijk waren. Zij was dus geen voorstander van eigen merk voeding, ondanks dat de basis hetzelfde is in Nederland anders mag het niet in de schappen. Ik ben nu een beetje zoekende dus.. wat is wijsheid?

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Nee, ik hield geen vocht vast. Maar blijkbaar is het iets wat je meer doet na de bevalling.

Wat betreft flesvoeding: bij de eerste begonnen met nutrilon, maar overgestapt naar Kruidvat. Bij de 2e begonnen met Kruidvat, maar overgestapt naar Hero. Volgens mij zijn alle merken goed. Nadeel van Kruidvat vond ik de klonten. Het lostte niet goed op. Nutrilon vind ik niet normaal duur. Hero bevalt goed, ook wel wat moeilijker oplosbaar dan Nutrilon, maar lost beter op dan Kruidvat. Ik ga nu weer voor Hero. Zit qua prijs tussen de Nutrilon en Kruidvat in.

17. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Smeagol hahaha! :roflmao::roflmao::roflmao::p
    Nou ik vind eigenlijk alle pasgeboren baby's niet zo heel mooi zeg maar. (hoop niet dat ik iemand beledig), maar ik vind gewoon dat ze even een weekje moeten opdrogen ofzo. :p
    Ik ben benieuwd wat ik van mijn eigen smeagol vind straks haha. Je eigen is altijd mooi zeggen ze toch?:):roflmao:

18. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ze zeggen van wel he.. :p ik laat me verrassen whaha! Sommige net geboren baby's vind ik wel mooi en sommige niet. Geen idee waar dat aan ligt.. maar ze hebben allemaal wel een beetje een smeagol factor..

19. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha ik zeg altijd aardappel, maar smeagol klinkt ook wel geinig.

Nouja je weet hoelaat het is als mensen zeggen: goh wat een lief kind.:roflmao:

DangerBlonde vindt dit leuk.
  20. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Selena was niet heel verkreukeld, maar had wel een aparte hoofdvorm.. Zag ik toen niet (was liefde op het eerste gezicht), maar nu zie ik het wel

Ik ben bij Selena met 6 mnd overgegaan op flesvoeding. Ik gebruikte Etos eigen merk!

chantalvl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina