1 nov - 15 nov '17 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kiewie, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?
    Bijna weekend!! :roflmao::D

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier ontzettend moe vooral haha :p kan mijn middagdutje bijna niet meer missen, om 4 uur uiterlijk vallen mijn ogen dicht. Verder gaat het naar behoren eigenlijk best redelijk goed. Kan echt niet meer wachten tot de bevalling, ben zo nieuwsgierig hoe ze er uit gaat zien! :rolleyes:
    Voor mij gaan de laatste twee maanden hopelijk heel snel, heb wat meer gepland dus de week gaat sneller voorbij.
    Hoe gaat het met je bekken en je rug?

3. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hahahaha dat nieuwsgierige is wel herkenbaar.
    Vandaag ging eigenlijk vrij goed, en nu lekker weekend!:roflmao:
    Nog 2 daagjes werken en dan lekker vakantie. Ook begint volgende week zwangerschapsgym, ben benieuwd of het wat is.
    En de babykamer komt volgende week eindelijk!:D

4. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Wij zijn vandaag op babykamerjacht geweest! Heb er vandaag een besteld. In de winkel zeiden ze dat hij in week 40 geleverd zou worden, maar nu online besteld en hoop dat hij er met 2 werkdagen is. Ben benieuwd!

Verder de Difrax borstkolf besteld. Was nu bij de Prenatal met 25% korting, dus kon hem niet laten liggen!

5. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @chantalvl fijn! Haha ja als de babykamer er is wordt t echt echt.. :p ga je ook de zwangerfit doen? Hier begint het ook komende week. Ben heel benieuwd hoe het gaat. De fysio van wie ik nu bekkentherapie heb geeft ook de zwangerfit, daar ben ik wel blij om.

@PH1 spannend! Bopita was bij ons vrij snel, en die kamer was niet op voorraad op het moment van bestellen. Ik geloof 4 weken max toen. Als ie op voorraad is is ie sneller. Veel plezier met opbouwen!

6. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ja het heet zwangerschapsgym. Weet niet helemaal wat het precies allemaal inhoud. Het duurt 9 weken. Begint lekker op tijd dus. :rolleyes:

7. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Het is niet de Bopita geworden! We zullen zien hoe snel hij komt.. Nu alweer zin om de kasten in te ruimen!

8. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Hier gaat het naar omstandigheden redelijk. Was maandagnacht opgenomen met oefenweeen. Gelukkig geen ontsluiting. Dinsdag naar huis gegaan. Was het al weer zat in het ziekenhuis.

Gisteren en vandaag aan de wandel. School spullen kopen voor de oudste. Maandag weer school. Vandaag gymschoenen voor de jongste gehaald. Hij gaat op peuter gym. Heeft hij ook wat te doen.
    Ik voel het wel in mijn bekken, heupen hoor. Gisteravond met een boek in bed gegaan. Kon ik niet meer opstaan en lopen om te gaan plassen. Alles deed pijn. Gelukkig was dat vanochtend over. Ben benieuwd hoe het straks zal gaan bij het plassen. Straks maar weer mijn oefeningen gaan doen.

9. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Niet fijn al die klachten! Zijn de kindjes een beetje lief voor je?

10. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Haha ik heb dat probleem ook. Er was geen plek meer in een eerdere groep. Dus het hangt er om of ik de 10 weken kan afmaken :p
    Jij ook al naar het ziekenhuis? Schrikken he! Heb je weeenremmers gekregen of was dat niet nodig? Moest je nu niet wat rustiger aan doen dan? Je bent alweer lekker druk bezig :p
    Beterschap met je bekken en heupen, hopelijk wordt het wat minder als de baby is ingedaald:|

Vanaf wanneer gaan jullie de hulpmiddelen in huis halen voor de bevalling? Ik wil niet thuis bevallen dus heb niet alles nodig denk ik. Was zelf aan het denken aan alleen klossen voor het bed, een douchekrukje, en evt een toiletstoel omdat ik boven geen wc heb. Twijfel nog over die laatste. Heb er eigenlijk geen idee van of je dan de wc nog haalt in het begin als je aandrang hebt? :oops: Iemand met ervaring? Een vriendin zei dat ze t niet op kon houden toen de eerste dagen.. maar dat is maar 1 ervaring.
    En een rugsteun heb ik niet perse nodig denk ik ivm flesvoeding, en we hebben een fijne stoel op de babykamer staan voor de nachtflesjes.
    Maken/willen jullie de baby wakker maken voor nachtvoeding? Meningen zijn daar erg over verdeeld. Mijn logische gedachte zou zijn als ze het nodig heeft meldt ze zich wel, dat is de natuur.. doorslapen = vooral lekker laten slapen. Hoe denken jullie daar over?

11. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb alles besteld via kraamzorg. (Klossen, ondersteek, rugsteun enz). Komt 1e week van oktober binnen. Ik wil ook niet thuis bevallen hoor, maarja Het kost niks en als je het niet gebruikt dan maakt dat dus ook niet uit.

12. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Klinkt stom maar ik ben er niet echt van geschrokken. Maar dat komt omdat het het al eerder is gebeurd tijdens mijn vorige zwangerschap. Komt door de vleesbomen bij mij. Ik ervaar het meer als vervelend. Dat ik direct wordt opgenomen enz. :confused:Ik weet hoe het komt. Er kan niets aan worden gedaan. Maar ik moet toch gaan ter controle dat er nog geen ontsluiting is.o_O ik wordt dan ook helemaal onderzocht. Het moet maar. Net een lichamelijke apk keuring:D

Vanwege mijn bekken ga ik deze week klossen halen. Wanneer het bed hoger staat is het makkelijke opstaan. Verder nog een krukje kopen voor onder de douche.
    Naar de toilet gaan tijdens de bevalling.... daar maak ik me niet zo druk over. Als je moet dan ga je als het kan. Moet je niet dan niet. :D

Met voeding heb ik altijd op vraag gevoed. Voor mij werkt dat het beste en sliepen de kinderen het snelste door in de nacht. Met drie maanden sliepen ze al van 11 a 12 uur in de avond door tot 5 a 6 uur in de ochtend. Maar! Ik heb makkelijke baby's hoor. Pas tussen de 1.5 en 4 jaar hebben wij hier de slaap problemen. Als je denkt dat alleen de baby fase zwaar is....:rolleyes::(. Bij mij zijn de peuterfases het zwaarste. :cry:

13. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Nee, maar hoort bij mijn zwangerschap.
    De kindjes zijn lief naar hun kunnen. Zoontje begrijpt het nog niet echt en zit nu in de fase dat hij het geweldig vindt om pakkertje te spelen. Alleen kan mama niet rennen :rolleyes:dus is hij "super snel"! geweldig :roflmao:

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hulpmiddelen heb ik al in huis. Van de rugsteun heb ik de vorige keren veel gebruik gemaakt. Ook toen ik flesvoeding gaf.

Ik maak alleen wakker als het nodig is. Beide dames vielen te veel af en moesten echt die nachtvoeding hebben. Mijn ervaring is dat ze echt wel wakker worden voor een voeding, maar ik zette mijn wekker wel. Ze sliepen allebei met 8 weken van 23.00 tot 6.00 ongeveer.

Ik heb bij de eerste trouwens zwangerschapsgym gedaan. Ben begonnen met 23 weken (zat 2 weken vakantie tussen). De partnerles zou zijn op donderdag 22 januari, maar die heb ik af moeten zeggen. Ben op 20 januari met 35+5 onverwacht bevallen.

15. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik had de vorige keer de rugsteun, een po, een douchekrukje en klossen meegekregen. Ben niet thuis bevallen, maar was toen weel de bedoeling. Heb enkel de klossen gebruikt!

Qua voedingen denk ik dat het vooral belangrijk is om naar je kindje te kijken. Als ze goed groeit en genoeg aankomt dat zou ik haar lekker laten slapen, maar anders wel wakker maken. Ik weet niet meer hoe ik het de eerste weken deed, maar kan me nog wel herinneren dat ik overproductie had (gaf borstvoeding) en dat ik daardoor haar zo af en toe wel echt wakker moest maken.

Na een paar weken hield ik de voedingstijd + wat extra's aan. Als ze officeel om de drie uur moest dan maakte ik haar bijvoorbeeld uiterlijk na 4 uur wakker!

16. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Nog heel even doorzetten, dan ben je van alle lichamelijke problemen weer af! Het komt steeds dichterbij gelukkig.

Een douchekrukje kan je ook gewoon lenen, scheelt je geld! Hier kunnen we alle benodigdheden via Medipoint thuis laten bezorgen.
    Ben aan het denken om gewoon alles in huis te halen, maar aan de andere kant heb ik daar eigenlijk ook geen plaats voor.
    Naar het toilet tijdens de bevalling is denk ik niet van toepassing haha, maar ik bedoelde meer de tijd er na thuis.

Ik geloof meteen dat de peuterfase ook niet makkelijk is haha! Ik laat het maar gewoon op me af komen. Wat jullie zeggen als de baby het nodig heeft omdat ze teveel afvallen dan is er wel een reden ja voor die extra voeding. Zou je ze dan niet een beetje meer kunnen geven op de andere tijdstippen, of kunnen ze dat nog niet?

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @DangerBlonde dat kan het maagje vaak nog niet aan. Je bouwt iedereen dag met 10 cc op in de kraamweek.

18. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Douchekrukje ook besteld hier ja. Alles wat ik niet gebruik zet ik gewoon ergens waar het niet in de weg staat. :)

19. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Als je op andere tijdstippen meer gaat geven dan heb je kans dat er teveel voeding tegelijkertijd binnen komt waardoor ze het terug gaan geven of krampjes krijgen!

20. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Helder, weer wat geleerd.. nou ik laat me maar verrassen dan :p

Deel Deze Pagina