1 nov - 15 nov '17 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kiewie, 25 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    De lijst was zo ver weg. Heb er wat afspraken afgehaald die niet meer van toepassing zijn.

2. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    1 t/m 15 November mama's

1. (3)
    Katin87 - 29 jaar - 1e kindje ♥
    Kiewie - 30 jaar - 2e kindje ♥
    ManuelaJ - 29 jaar - 2e kindje ♥

2. (3)
    JSV87 - 29 jaar - 1e kindje (al wat verder dan gedacht, 31-10 voorlopige datum)
    Joy13 - 27jaar - 2e kindje ❤
    Fotofanaat - 34 jaar - 2e kindje ♥

4. (1)
    MvB83 - 34 jaar - 1e kindje ♥

5. (2)
    Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje
    chantalvl - 25 jaar- 1e kindje ♥

6. (1)
    Sweetpie - 34 jaar - 2e kindje ♥

7. (4)
    Elita - 32 jaar - 2e kindje ♥
    La Vita Belle - 35 jaar - 3e kindje
    Joy28- 30 jaar - 2de kindje

Sam01 - 33 jaar - 3e kindje ♥

8. (1)
    DangerBlonde - 27 jaar - 1e kindje ♥

9. (3)
    Ilse84 - 32 jaar - 2e kindje ♥
    PH1- 28 jaar - 2e kindje ♥

Aanne88 - 26 jaar - 1e kindje ♥

10. (2)
    Miesjella - 27 jaar - 1e kindje ♥

11. (2)
    Bloempje123456 - 31 jaar - 1e kindje
    Eslief- 31 jaar- 1e kindje

12. (1)
    Samila- 31 jaar - 3e kindje

15. (1)
    Billy112 - 29 jaar - 2e kindje ♥

Totaal: 24

Sterretjes:
    Nuage - 35 jaar - 3e kindje *;
    Iez - 35 jaar - 4e kindje (2e om voor te zorgen) *

Afspraken

Augustus:
    23 augustus - Katin87 - controle VK
    24 augustus - Aanne88 - controle VK
    29 augustus - Aanne88 - groei echo
    29 augustus - Elsa86 - groei echo
    30 augustus - Katin87 - groei echo
    30 augustus - chantalvl - groei echo

September:
    4 september - Katin87 - intake kraamzorg
    6 september - Samila - groei echo + controle gyn
    8 september - Samila - gesprek verpleegkundige
    13 september - Aanne88 - controle VK + HB prikken

Oktober:
    4 oktober - Aanne88 - controle VK
    18 oktober - Aanne88 - liggingsecho

Meisje (11) / Jongen (5) / Verrassing (1)

3. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn afspraken maar ook direct aangepast. De lijst gaat inderdaad steeds verder weg. Is soms echt een zoektocht:D

4. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha precies. Ik moet zeggen dat ik het intussen ook een beetje was vergeten dat die lijst bestond. :rolleyes::oops:

5. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Vakantieeee!! :D
    Lekker 2,5 week genieten!:roflmao:

DangerBlonde vindt dit leuk.
  6. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    t/m 15 November mama's

1. (3)
    Katin87 - 29 jaar - 1e kindje ♥
    Kiewie - 30 jaar - 2e kindje ♥
    ManuelaJ - 29 jaar - 2e kindje ♥

2. (3)
    JSV87 - 29 jaar - 1e kindje (al wat verder dan gedacht, 31-10 voorlopige datum)
    Joy13 - 27jaar - 2e kindje ❤
    Fotofanaat - 34 jaar - 2e kindje ♥

4. (1)
    MvB83 - 34 jaar - 1e kindje ♥

5. (2)
    Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje
    chantalvl - 25 jaar- 1e kindje ♥

6. (1)
    Sweetpie - 34 jaar - 2e kindje ♥

7. (4)
    Elita - 32 jaar - 2e kindje ♥
    La Vita Belle - 35 jaar - 3e kindje
    Joy28- 30 jaar - 2de kindje

Sam01 - 33 jaar - 3e kindje ♥

8. (1)
    DangerBlonde - 27 jaar - 1e kindje ♥

9. (3)
    Ilse84 - 32 jaar - 2e kindje ♥
    PH1- 28 jaar - 2e kindje ♥

Aanne88 - 26 jaar - 1e kindje ♥

10. (2)
    Miesjella - 27 jaar - 1e kindje ♥

11. (2)
    Bloempje123456 - 31 jaar - 1e kindje
    Eslief- 31 jaar- 1e kindje

12. (1)
    Samila- 31 jaar - 3e kindje

15. (1)
    Billy112 - 29 jaar - 2e kindje ♥

Totaal: 24

Sterretjes:
    Nuage - 35 jaar - 3e kindje *;
    Iez - 35 jaar - 4e kindje (2e om voor te zorgen) *

Afspraken

Augustus:
    23 augustus - Katin87 - controle VK
    24 augustus - Aanne88 - controle VK
    29 augustus - Aanne88 - groei echo
    29 augustus - Elsa86 - groei echo
    30 augustus - Katin87 - groei echo
    30 augustus - chantalvl - groei echo

September:
    4 september - Katin87 - intake kraamzorg
    4 september - Billy112 - groei echo
    6 september - Samila - groei echo + controle gyn
    8 september - Samila - gesprek verpleegkundige
    13 september - Aanne88 - controle VK + HB prikken

Oktober:
    4 oktober - Aanne88 - controle VK
    18 oktober - Aanne88 - liggingsecho

Meisje (11) / Jongen (5) / Verrassing (1)[/QUOTE]

7. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Hi meiden,

Oeps even bijleZen hoor!
    Jeetje de tijd vliegt inderdaad, alweer bijna 29 weken.
    Merk dat ik mijn lijstje langzaam wil afwerken, zoals geboorte kaartjes uitgezocht en de baby uitzet verzamelen.
    Ik reken toch net zoals bij dochter met 34 weken en dat is al over een ruime maand!
    Mijn controles gaan heel goed en ziet er rustig uit. Hopen dat meneertje netjes aan boord blijft.
    Ik vind deze baby wel veeeel drukker dan mijn dochter in de buik.

Hoe is het met jullie voorbereidingen?

8. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Allle spullen inclusief de babykamer worden donderdag bezorgd.
    We hebben al wel een proefdruk gehad van het kaartje maar er moet nog het een en ander veranderen.
    Ik moet wel noooooodig adressen gaan verzamelen. :p

9. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Haha en daaaaar is de nesteldrang!
    Onze babykamer is klaar, kaartjes zijn besteld, zodra ze geboren is alleen ff de gegevens doorgeven dan worden ze gedrukt. Heb de enveloppen al in huis, kan ik fijn al gaan schrijven dan zijn die klaar.
    Moet mijn vriend nog even 10 keer er aan herinneren dat ie me helpt met het geboortebord voor in de tuin.
    Doosjes voor de kraamcadeautjes zijn besteld, snoepjes voor er in bestel ik als ik ze heb. En kaartjes voor er aan knippen doe ik dan ook. Dan kom ik de tijd wel door hoop ik :p dus het belangrijkste is gelukkig klaar, rust!

10. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hahah als ik jou verhaal lees voel ik me bijna schuldig dat ik nog niet zoveel gedaan heb. Gekukkig heb ik nu vakantie en daar een heleboel in gepland van de to do list.:D

11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Vergeet niet dat ik thuis zit en niet veel te doen heb nu :rolleyes: dit is mijn bezigheidstherapie haha elke dag of week een beetje. Als ik nog zou werken had ik het ook niet allemaal al zo ver af gehad denk ik.

12. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Vandaag 30 weken zwanger! Weer een mijlpaal bereikt. Vanochtend controle bij de verloskundige gehad en alles was prima. Volgende week de groeiecho. Ben zo benieuwd of het kindje nog steeds iets kleiner dan gemiddeld is, of dat zij/hij hard gegroeid is.

DangerBlonde vindt dit leuk.
  13. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Bezigheidstherapie :D kraamcadeaudoosjes vouwen en in elkaar zetten :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Vandaag wachten op Medipoint. Dat is vreemd, zit ik een keer aan de andere kant van de tafel. Normaal indiceer ik voor klanten de hulpmiddelen.
    Ze komen me vandaag de bedklossen, een douchekrukje en een opvouwbare rolstoel brengen. Douchen lukt nu nog wel, maar just to be sure..
    En ik hoop de rolstoel maar een paar keer nodig te hebben als we een dagje weg gaan. Langer dan een half uurtje lopen zit er niet meer in hier, rug bekken en harde buiken bleh! Nog twee maanden.. nog 10 weken.. ik hoop stiekem nog 7.. dat klinkt korter :p

15. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Waarom hoop je stiekem op nog 7 weken? Vanwege je klachten? Ik begrijp je helemaal dat het zwaar is met zoveel klachten. Probeer toch minimaal tot 38 weken vol te houden. Is beter voor de kleine en dan nog kan dat te vroeg zijn. Mijn zoontje had toch wel moeite ermee dat hij met 38 weken is gehaald. Als het kon en mocht zou ik toch ondanks alle klachten volhouden. Achteraf gezien.

Kom net van het ziekenhuis na een weekend vol pijn, harde buiken en slapeloze nachten. Kan niet zitten , staan, liggen of hangen. Geen enkele houding is pijnloos. Warme douche en kruik helpen niet. Paracetamol 4x p.d. 2 helpt ook niet. Boosdoener is een van de 4 vleesbomen. Ik voel aan de linkerkant van mijn buik een bolletje. Ik dacht dat de kleine daar zat. Maar met wat duwen gaat het niet weg. Doet juist meer pijn. Blijkt de vleesboom te zijn dat ik voel. Is blijkbaar aan het groeien of uitrekken. Veel harde buiken. Ook op de ctg te zien. Gelukkig is de bmm nog lang.
    Zit nu aan de tramadol. Uit ervaring weet ik dat tramadol bij mij ook niet werkt. Maar ja...heb geen andere opties meer. Diclofenac werkt wel maar dat mag je maar tot 17 weken ofzo en in zeer uitzonderlijk gevallen.
    Door alle pijn etc hele weekend alleen maar hoge glucose waarden.
    Had ik in het ziekenhuis ineens een hypo. 3.4 glucose waarde.

Ik ben het zo zat. Ben blij als ik week 38 heb bereikt. Wordt dan ingeleid vanwege insuline gebruik. Maar als het mocht zou ik dus toch liever nog wat langer doorlopen omdat de kleine het toch echt nodig heeft.
    Nu maar hopen dat ze tot die tijd kan blijven zitten. Zo op de echo ziet het er met die vleesbomen maar krapjes uit.

Volgende week weer groeiecho

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen en ik denk dat @DangerBlonde dat bedoelt. Vanaf 37 weken beval je ook niet meer te vroeg. Ze zijn dan geen prematuurtje meer, ook al kunnen ze wel dat gedrag vertonen.

Mijn oudste diende zich zonder reden aan toen ik 35+5 weken zwanger was. Zij gedroeg zich als een voldragen baby. In het ziekenhuis zeiden ze ook tegen mij dat ze geen prematuren gedrag vertoonde, maar het wel was. Dus dingen zoals van hand naar hand gaan kostten haar erg veel energie, ook al sliep ze. Dat werd mij pas verteld toen heel mijn schoonfamilie op bezoek waren geweest (verdeeld over de dag) en haar ook even vast hielden.

17. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Dat snap ik allemaal wel. Dat ze vanaf 37 weken voldragen zijn en je ook thuis mag bevallen.
    Mijn vraag is meer...wil je dat wel? Ik had laatst een gesprek met mijn gynaecoloog dat Ze in Frankrijk 41 weken zwangerschap tellen in plaats van 40 weken. Ik was daar best verbaasd over. De gyn zei dat ze daar wel voor te spreken is. 41 weken. En dat het hier in Nederland ook al eens is genoemd... ik zei al niets meer....
    Inleiden doen ze liever vanaf 38 weken wanneer het medische noodzaak is. Bij mijn tweede was ik helemaal op...die zwangerschap was nog zwaarder dan deze. Dus wilde ik graag met 37 weken worden ingeleid. Nee hoor...liever zolang mogelijk. 38 weken en wat dagen. Is beter voor het kind. Achteraf gezien zou het dus nog beter zijn als hij nog wat langer was blijven zitten. Zwaar voor mij. Beter voor hem. En hij was toch voldragen. Geen prematuur. Wel geboren met ondertemperatuur. Ik heb totaal geen fijne kraamweek gehad omdat hij zichzelf niet goed kon warm houden. Constant slapen. Moest hem wakker maken om te voeden. Hij had geen infectie gelukkig. Zat wel elke keer op het randje van wel of niet naar het ziekenhuis moeten. Zo ging het de eerste maand eigenlijk.

Bij de eerste had ik ook problemen. Ook ingeleid met 38 weken. Ze zag er lekker knuffelig uit...echt een baby met vet. Helemaal voldragen. Maar niet dik of groot. Maar ook zij was er achteraf gezien niet klaar voor. En daar kwam ik dan pas achter toen ik de problemen van de tweede had.

Bij deze heb ik ook geen keuze... het wordt weer een inleiding met 38 weken. Voor mij qua klachten gezien ben ik wel blij....maar voor de kleine heb ik het toch liever niet.
    Als ze zelf niet komen zijn ze er niet klaar voor. Als ze dan toch moeten omdat het medisch gezien beter is, kan het voor problemen zorgen.
    Dat is wat ik wil zeggen.

18. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Samila @Elsa86 vanaf 37 weken is het idd geen prematuur meer officieel en zou ze voldragen kunnen zijn. En ik hoop idd vanwege de klachten dat ze wat eerder gaat komen, maar niet eerder dan die 37 weken. Als het niet medisch noodzakelijk is wil ik ook niet ingeleid worden, baby comes when baby's ready. :) Ze willen me wel helpen om de natuur wat op gang te brengen als dat lukt, maar ik zie wel. Wil het liefst natuurlijk ook een natuurlijke bevalling.

Samila wat naar dat je je zo slecht voelt. Kan me goed voorstellen dat je je heel veel zorgen maakt. De ruimte zal wel krap zijn met de vleesbomen, maar hopelijk toch genoeg om je meisje goed te laten groeien. Voor jou zal het wel helemaal aftellen zijn, ook al wil je haar zo lang mogelijk dragen met je vorige ervaringen. Hopelijk voel je je een beetje meer mens de laatste weken, hou vol!

Ik ben net even geschrokken.. na een intiem momentje samen met mijn man vanavond wat helderrood bloedverlies gehad.. :eek: hij is al zo voorzichtig en is al bang dat ie de baby raakt ofzo (al weet ie ook dat t niet kan) dus ik durf t m ook niet te zeggen. Dan wil die helemaal niet meer haha :p maar moest van de vk meteen bellen als er ook maar een druppel bloed tevoorschijn kwam met mijn harde buiken en risico enzo. Maar dit zal wel gewoon een geknapt bloedvaatje zijn en niks ernstigs.. ga nu sowieso niet meer bellen, volgens mij is het ook gestopt. Zou ik dat dan wel of niet moeten doorgeven morgen? Iemand ervaring hiermee? :oops:

19. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    @DangerBlonde
    Denk dat het inderdaad gewoon een geknapt vaatje is. De bmm is nu goed doorbloed en is dit heel goed mogelijk.
    Je kan voor de zekerheid gewoon even bellen.
    Je weet maar nooit

20. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Vanmorgen de 30 weken echo gehad, meisje ligt helemaal mooi gemiddeld op schema.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina