Ik herken het helemaal, bij mij was het allemaal door het indalen zei de vk. Ze ligt nu vast ingedaald in het bekken. Hopelijk blijft dit kleintje wat langer zitten dan de vorige bij jou! Laatste loodjes, we can do this!
Ugh....hier sinds afgelopen nacht kleine niet meer gevoeld. Hartje klopt gelukkig goed. Veel harde buiken te zien en op de echo bewoog ze ook niet. Moet nu vrijdag terugkomen.
Ohh wat een zorgen voor jou weer gelukkig doet het hartje het wel goed. Ik zal een kaarsje voor je branden dat alles goed blijft gaan de komende weken!
Wat een spannende berichten allemaal vandaag zeg!. Jeetje @Samila wat naar die onzekerheid! Hebben ze een idee waarom ze niet beweegt?
Ja...echt een rare zwangerschap dit hoor. Inmiddels begint ze hier te spartelen. Ben benieuwd hoe het de rest van de avond en komende dagen gaat. Mijn suikers en insuline gebruik doen ook raar. Ben het echt zat.
Lijkt me een fijn gevoel dat ze begint te bewegen nu! Snap ook zo dat je het zat bent, je al niet topfit voelen en dan ook nog die onzekerheid erbij! Ik blijf zwangerschap zoooo raar vinden eigenlijk. De ene persoon is op de dag van bevalling nog druk aan het sporten, terwijl de ander na een paar weken al plat ligt met allerlei klachten, zo apart. Met de zwangerschapsgym ben ik als eerste uitgerekend, maar heb soms het idee dat ik de minste klachten heb. Ik ben daar uiteraard heel blij mee, maar ik voel me soms schuldig dat ik hardop zeg dat ik me eigenlijk wel heel goed voel. ( ja tuurlijk voel ik me soms enorm kut vergeleken met niet zwanger zijn, maarja ik kan prima functioneren en alles gaat tot nu toe volgens het boekje) Als ik hier in dit topic dan jullie verhalen soms lees dan vind ik dat ook zo oneerlijk voor jullie.
Ach ja c'est la vie...dat is het leven. Oneerlijk en we kunnen niet allemaal hetzelfde zijn. Zoals ze zeggen is zelfs elke zwangerschap anders.
Hahaha ik tel al vanaf week 4 af Werd echt uitgelachen door mijn zus en vriend maar goed. Die begrepen er niets van. Nu nog Max een kleine 7 weken. Toen was het nog 34 weken. Schiet dus aardig op. Heb net even heerlijk aan mijn verslavingen toegegeven. Ik heb een hygiëne verslaving. En een poetsverslaving. Lekker stofgezogen, hele huis gedweild, toilet en badkamer blinken weer (moet mijzelf in de kranen kunnen zien). Heerlijk de geur van de stofzuiger en schoonmaakmiddel. Maar moet wel neutrale geur zijn. Geen geparfumeerde gedoe. Net een pedicure gedaan bij mezelf. Voetjes zijn heerlijk zacht. Geur van neutrale Deo vind ik ook heerlijk. En van waspoeder. Kan de hele dag kleren wassen. Afwas is ook gedaan. kan de hele dag die geuren opsnuiven. Mijn moeder kijkt me aan alsof ik gestoord ben. Maarja... ze zegt niets. Zolang ik haar maar met rust laat. Hebben jullie ook van dit soort gekke dingen? Ik heb het elke zwangerschap. En ik vergeet het ook elke keer weet tot ik zwanger ben.
@chantalvl ik snap je schuldgevoel, maar meid ben blij dat je je zo goed voelt! Iedereen reageert er anders op. Ik had ook echt niet verwacht hoe het nu gaat, ik dacht dat doe ik wel even, iedereen roept zo hard dat ik de goede lichaamsbouw heb om zwanger te zijn etc. Geniet er gewoon lekker van zo lang t kan @Samila haha wat grappig een schoonmaak verslaving, daar zullen ze vast blij mee zijn bij jou thuis! ik heb daar niet zo'n last van haha wel de nesteldrang dat ik alles klaar wil hebben, maar niet zo erg. En eh, pedicure? Kan jij nog bij je voeten?? Ik ben al blij als ik Mn schoenen aan krijg whaha Fijn dat je meisje weer wat beweegt, hopelijk had ze gewoon een rustige dag en haalt ze de schade nu weer in
Haha ik laat intussen ook m'n voeten een beetje voor wat het is, ben niet meer zo lenig. Ik was afgelopen week onze ramen aan het wassen buiten, maar helaas komen de meeste tot aan de grond, Hahaha voelde me net een olifantje die moest limbodansen ofzo. @Samila ik heb niet ineens meer schoonmaak drang dan normaal.
Hihihi ik heb echt een klein buikje vandaar dat het lukt. En ik doe het onder de douche hiel omhoog naar achteren tegen de muur. Die schoonmaak verslaving wordt niet door iedereen in dank afgenomen hoor. Want als iets vies is wordt ik boos Mijn vriend is heel blij dat ik bij mijn moeder zit en hem met rust laat. Mijn arme dochter rent weg als ze me aan ziet komen met schoonmaakspullen. Ze kan niet meer haar chaotische zelf zijn. Heb heel wat "spullen en papiertjes" waarmee ze speelt weggegooid. Ze verstopt alles onder haar bed nu want daar kan mama niet bij Ik heb in mijn enthousiasme ook wel een belangrijke brief van mezelf weggegooid. Moest ik bellen voor een kopie en dus gaan uitleggen dat ik het heb weggegooid die man kwam niet meer bij
Ik heb vannacht zo vreselijk slecht geslapen. Tot een uur of 1 moest ik steeds naar de wc, terwijl ik alleen maar een kopje koffie en een glasje fris heb gedronken de hele avond. Daarna kon ik "gewoon" niet slapen, had last van mijn rug en kon gewoon mijn draai niet vinden. Vanaf een uur of 3 kreeg ik last van brandend maagzuur en werd ik zo vreselijk misselijk. Ik heb toen mijn voedingskussen als loungestoel gebruikt om maar een beetje rechtop te liggen en toen ben ik een beetje weg gedommeld. Al met al heb ik denk ik 3 uurtjes geslapen terwijl ik er om 10u in lag. Nu zit ik vreselijk moe op kantoor met vreselijke rugpijn en pijn tussen mijn schouderbladen. Nu is het ook nog eens heel rustig op het werk, dus dat word een lange dag. *klaagmodus uit. Gelukkig schijnt de zon wel vandaag.
@Samila hahahaha jouw dochter geweldig misschien moet je haar een doos geven waar in ze mag verzamelen, en haar zeggen dat mama daar niet aan komt maar dat jullie de doos gaan opruimen als hij vol is en alles wat niet in de doos zit gaat weg.. win win? En onder de douche met je hiel tegen de muur vind ik ook knap @chantalvl ahh dat is niet fijn, beginnen de kwaaltjes nu bij jou dan ook? Hopelijk was t eenmalig. Straks mag je smiddags dutjes gaan doen in je verlof om je slaap in te halen sterkte vandaag!
Haha nou ik denk dat het ook een beetje komt doordat ik weer aan het werk ben na 2,5 week vakantie, en de hele dag zitten dat vind ik gewoon niet meer zo fijn, meestal ga ik in alle pauzes een eind wandelen, maar met het weer van de afgelopen dagen heb ik dus echt de hele dag op mijn kont gezeten. Ik hoop tenminste dat dit het is, en het eenmalig is inderdaad. haha Dat brandend maagzuur heb ik helaas wel vaak, maar was vannacht wel heeeeel erg. Gelukkig ben ik vaak na een kop koffie redelijk opgestart, dus het gaat intussen al een stuk beter dan een uur geleden.
Ik ben trouwens een beetje benieuwd hoe jullie de kleine straks eventueel mee naar huis nemen in de maxi cosi. Ik heb wel wikkeldekens, maar daar passen de riempjes niet door (zitten niet van die gaten in). En de voetenzak van de kinderwagen, ik weet niet zo goed of dat past in de maxi cosi, en het is ook zo moeilijk passen zonder iets erin. Aangezien het in november wel aardig koud kan zijn vraag ik me een beetje af of ik daar dus nog iets voor moet aanschaffen, of dat dit zonde is omdat het ook anders kan bijvoorbeeld.