Hier zijn het ook echt wel de laatste loodjes. Ik heb een verschrikkelijk pijnlijke voet. Dat had ik al voordat ik aan mijn voet geopereerd ben, maar ik dacht dat het beter zou worden als ik mijn voet 2 weken niet mocht belasten, maar het wordt alleen maar erger. Ga ik straks mee naar de huisarts. Dat in combinatie met mijn bekken is geen succes. Gisteren voor het eerst ook een harde buik gekregen nadat het een keer weer gezellig was met mijn man En het maagzuur is vreselijk aanwezig. Heb vorige week al antagel bij de apotheek gehaald, maar dat helpt ook nog niet echt. Werd vannacht ook voor het eerst wakker van het maagzuur. Die druk van onderen heb ik juist helemaal niet, maar die dame van mij ligt ook nog extreem hoog. Die gaat ook vast niet indalen. Normaal gesproken had ik vandaag een dagje voor mezelf, maar de oudste is het hele weekend ziek geweest. Gisteravond nog 40.6 graden koorts. Vanmorgen 37.2 en ze voelt zich wel weer goed, maar ik heb haar toch nog een dagje thuis gehouden. Jongste is wel naar de opvang. Zo en nu *klaagmodus uit*.
He meiden, Hoe is het hier? Fijn weekend gehad allemaal? Zoals ik vertelde moeten we twee keer in de week naar de verloskundige voor het hartje en als het 4 keer goed is dan hoeven we niet meer te komen voor extra controles. Vol goede moed ging ik zaterdag voor de laatste keer luisteren, maar helaas beginnen we weer van vooraf aan. Het hartje sloeg weer over . Wat een domper! Het is fijn dat ze het goed in de gaten houden, maar je wil gewoon heel graag dat het goed is. Hoelang moeten jullie nog werken? Ik nog 3 weekjes . Ik ben aan aftellen!
Beterschap met je voet! Is het niet goed genezen na de operatie? Vervelend he die harde buik na wat gezelligheid.. houdt mij nu ook even tegen. Maar over drie weken misschien juist niet meer om de boel een beetje op proberen te wekken haha vanaf 37 weken ga ik de bakerpraatjes eens uitproberen allemaal om het wat op te wekken, en als het al kan gaat de vk me vanaf dan ook al proberen te strippen. Ik heb maagzuurremmers van de huisarts gehad, die helpen wel goed. Weet alleen niet of dat voor die paar weken nog veel gaat helpen als je dat wilt proberen. Beterschap ook met je dochter! Oh nee wat balen! Gaan ze daar straks nog onderzoeken naar doen? Wat kan het zijn, hebben ze daar iets over gezegd? Hopelijk komt het alsnog goed. Sterkte ermee! Hier vandaag zo'n dag dat ik er he-le-maal klaar mee ben. Alles doet zeer, rug ribben bekken alles, ik zwel op van t vocht, ik haat de spiegel en de weegschaal nu, en ik denk dan pff t komt vast nooit meer goed ik blijf dik en enorm en walrus bleeeeehh. En wat nou als ik t niet kan, die hele bevalling.. kan me nog niks erbij voorstellen hoe ons leven gaat zijn met de kleine. Zouden we wel goede ouders worden.. kan ik het wel.. Hormonsters. heb vanmorgen met Mn man de boodschappen gehaald en dat was weer genoeg inspanning voor vandaag. Ga een Netflix dagje houden met verse muntthee denk ik en proberen wat slaap in te halen.
@DangerBlonde plekje van de operatie is wel goed genezen. Maar blijkbaar heb ik toch mijn voet anders belast, waardoor hij nu overbelast is. Heb van de huisarts het advies gekregen om eens te kijken naar gel hakjes. Dus dat ga ik straks maar eens doen.
Hallo meiden, Hier gaat het naar omstandigheden rustig. Ik had vandaag een normale controle + groeiecho. Door mijn hoge suikers van de afgelopen 2 weken is het buikje van de kleine dame enorm gegroeid. Die zit nu gemiddeld. Of ik daar blij mee moet zijn weet ik niet... Verder heb ik nog 2 laatste controles staan. Bij de laatste ga ik de afspraak maken om de week erop te worden ingeleid. Hier leiden ze pas met 38 weken in omdat ze bij 37 weken nog teveel problemen met de longetjes zien. Dus tenzij weer drama in de tent hier komt, beval ik tussen 30 oktober en 5 november.
1 t/m 15 November mama's 1. (3) Katin87 - 29 jaar - 1e kindje ❤ Kiewie - 30 jaar - 2e kindje ❤ ManuelaJ - 29 jaar - 2e kindje ❤ 2. (3) JSV87 - 29 jaar - 1e kindje (al wat verder dan gedacht, 31-10 voorlopige datum) Joy13 - 27jaar - 2e kindje ❤ Fotofanaat - 34 jaar - 2e kindje ❤ 4. (1) MvB83 - 34 jaar - 1e kindje ❤ 5. (2) Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje ❤ chantalvl - 25 jaar- 1e kindje ❤ 6. (1) Sweetpie - 34 jaar - 2e kindje ❤ 7. (4) Elita - 32 jaar - 2e kindje ❤ La Vita Belle - 35 jaar - 3e kindje Joy28- 30 jaar - 2de kindje ❤ Sam01 - 33 jaar - 3e kindje ❤ 8. (1) DangerBlonde - 27 jaar - 1e kindje ❤ 9. (3) Ilse84 - 32 jaar - 2e kindje ❤ PH1- 28 jaar - 2e kindje ❤ Aanne88 - 26 jaar - 1e kindje ❤ 10. (2) Miesjella - 27 jaar - 1e kindje ❤ 11. (2) Bloempje123456 - 31 jaar - 1e kindje Eslief- 31 jaar- 1e kindje 12. (1) Samila- 31 jaar - 3e kindje ❤ 15. (1) Billy112 - 29 jaar - 2e kindje ❤ Tinkebel - 29 jaar - 2e kindje Totaal: 25 Sterretjes: Nuage - 35 jaar - 3e kindje *; Iez - 35 jaar - 4e kindje (2e om voor te zorgen) * Afspraken September: 26 september - Samila - intake kraamzorg 28 september - Tinkebel - controle gyn Oktober: 4 oktober - Aanne88 - controle Vk 9 oktober - Samila - controle gyn 18 oktober - Aanne88 - liggingsecho 23 oktober - Samila - controle gyn + plannen inleiding Meisje (12) / Jongen (5) / Verrassing (1)
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn bloedwaardes aanzienlijk zijn verbeterd en ook mijn bloeddruk is iets beter. Alle infusen en de katheter zijn nu weg en ik moet het de komende maanden met tabletten doen voor de hoge bloeddruk. Vandaag gedoucht en geholpen met de kleine man wegen en verschonen, poeh poeh daar word ik al best moe van. Best raar, dat je lichaam zo snel vermoeid is ineens. Met kleine bram gaat alles goed!
Blij te horen dat het beter met je gaat en met dr kleine man ook! Ja ja...een zwangerschap en bevalling (op welke manier dan ook) vergt heel veel je je lichaam en geest. Neem alle rust die je kan. Laat je lekker verzorgen. En geniet ervan
Wat fijn @Samila , dat zal wel een geruststelling zijn toch? Is toch een goed teken dat ze nu zo goed gegroeid is? @chantalvl ook voor jou fijn, goed om te horen dat t beter met je gaat en dat bram t goed doet. Neem maar lekker je rust en geniet nog even van de hulp die je nu krijgt. Hier een heel beurs ribben gevoel. Had een band gevoel al een week zo om de ribben heen. Vk vanmiddag hier geweest, voelde me verder niet ziek ofzo (gewoon wat moe en duf) dus wou eigenlijk ook niet bellen. Maar ze wou toch even komen, had wel een iets verhoogde bloeddruk en hield meer vocht vast. Vk vond t toch nodig om me naar t zkh te sturen voor bloed/urine/ctg controle. Gelukkig loos alarm, alles was schoon en geen gekke dingen. Nu lekker weer thuis op de bank. Manlief weer een beroerte bezorgd aangezien ik die moest bellen op zn werk haha, arm schaap. Stond wel binnen een kwartier voor de deur had m gezegd dat t niet hoefde want niet ernstig, en dat ik wel zou bellen als er iets uit kwam. Toch lief dat ie mee kwam. Gevoel komt waarschijnlijk toch van de groeiende buik die tegen de ribben aan duwt (ik dacht niet dat ie al zo hoog zat). Als ik me zieker voelde of t idee had dat de bloeddruk nog verder omhoog ging moest ik wel meteen bellen.
@Elsa86, sorry ik heb over je eerdere berichtje heen gelezen. Lastig als je last van je voet hebt, want ja daar sta je toch de hele dag op. Is Fysio dan niet een optie? Of sta je nu wel goed? @DangerBlonde, lief dat je het vraagt. Heb alle onderzoeken gehad in het Radboud en daar zijn geen afwijkingen gevonden. Bij 99% van de gevallen is het onrijpheid van het hartje en trekt het vanzelf weg. Daar gaan we vanuit. Het kan zelfs de hele zwangerschap zo blijven en de baby wordt dan met de geboorte dan extra nagekeken door de kinderarts en moet hij misschien een uurtje aan de monitor. Wat vervelend dat je zoveel kwaaltjes hebt. Hou je het nog een beetje uit thuis? Fijn dat na het ziekenhuisbezoek toch alles goed gaat met jullie en goed dat ze alles even gecheckt hebben. @Samila, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Doen ze dat als je vraagt ingeleid te worden? Of heeft de arts dat ook aanbevolen? @chantalvl. fijn dat alles goed gaat met jullie. Rustig aan en laat je maar goed verwennen door iedereen!!
@Aanne88 ik heb een medische indicatie. Vanwege mijn zwangerschap diabetes met insuline gebruik wordt je hier standaard ingeleid met 38 weken. Je mag niet voorbij de 38. Is bij mijn vorige 2 ook zo geweest. Op verzoek inleiden doen ze hier niet.
Hey meiden, sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen! Ben onwijs druk geweest met vanalles en nogwat en dit forum schoot er steeds bij in. Ik ga vanaf nu weer meelezen! @chantalvl Jij bent gewoon al bevallen! Gefeliciteerd meid en wat fijn dat Bram het goed doet. Ik begrijp dat je te ziek was? Ik ga even teruglezen wat er precies aan de hand was. Heel veel geluk gewenst in ieder geval met de kleine! Hier alles goed, ben inmiddels de 34 weken gepasseerd. Moet nog 1,5 week werken en kijk onwijs uit naar mijn verlof. Heerlijk om even niks te hoeven. Die steken in m'n onderbuik herken ik wel, heb daar soms een enorme druk op staan. Best irritant. Verder ook last van vocht in onderbenen en voeten, maar dat was het wel. Dus mag niet klagen! Kleine meid doet het super goed, loopt precies op schema en beweegt volop. Kamertje is zo goed als klaar, bijna alles wel in huis ook. Kan niet wachten om haar te zien! Hoewel ik wel een beetje opzie tegen de bevalling... Hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen!!
Ik heb vandaag weer controle gehad bij de gynaecoloog. Kleine ligt al behoorlijk ingedaald met de billetjes en kan niet meer worden gedraaid. Ik moet nu gaan nadenken over een stuitbevalling of keizersnede. Zijn er meer dames die voor dezelfde keuze staan? Of hebben gestaan bij een eerder kindje? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
1 t/m 15 November mama's 1. (3) Katin87 - 29 jaar - 1e kindje ❤ Kiewie - 30 jaar - 2e kindje ❤ ManuelaJ - 29 jaar - 2e kindje ❤ 2. (3) JSV87 - 29 jaar - 1e kindje (al wat verder dan gedacht, 31-10 voorlopige datum) Joy13 - 27jaar - 2e kindje ❤ Fotofanaat - 34 jaar - 2e kindje ❤ 4. (1) MvB83 - 34 jaar - 1e kindje ❤ 5. (2) Elsa86 - 30 jaar - 3e kindje ❤ chantalvl - 25 jaar- 1e kindje ❤ 6. (1) Sweetpie - 34 jaar - 2e kindje ❤ 7. (4) Elita - 32 jaar - 2e kindje ❤ La Vita Belle - 35 jaar - 3e kindje Joy28- 30 jaar - 2de kindje ❤ Sam01 - 33 jaar - 3e kindje ❤ 8. (1) DangerBlonde - 27 jaar - 1e kindje ❤ 9. (3) Ilse84 - 32 jaar - 2e kindje ❤ PH1- 28 jaar - 2e kindje ❤ Aanne88 - 26 jaar - 1e kindje ❤ 10. (2) Miesjella - 27 jaar - 1e kindje ❤ 11. (2) Bloempje123456 - 31 jaar - 1e kindje Eslief- 31 jaar- 1e kindje 12. (1) Samila- 31 jaar - 3e kindje ❤ 15. (1) Billy112 - 29 jaar - 2e kindje ❤ Tinkebel - 29 jaar - 2e kindje Totaal: 25 Sterretjes: Nuage - 35 jaar - 3e kindje *; Iez - 35 jaar - 4e kindje (2e om voor te zorgen) * Afspraken September: 26 september - Samila - intake kraamzorg 28 september - Tinkebel - controle gyn 28 september - MvB83 - groeiecho + controle vk Oktober: 4 oktober - Aanne88 - controle Vk 9 oktober - Samila - controle gyn 18 oktober - Aanne88 - liggingsecho 23 oktober - Samila - controle gyn + plannen inleiding Meisje (12) / Jongen (5) / Verrassing (1)
Jawel hoor, ben eigenlijk wel blij om thuis te zijn nu. Op goede dagen ga ik even de deur uit en op de mindere niet. Die vind ik dan wel saai en dan kan ik me ook echt wel druk maken om sommige dingen. Nog een paar weekjes dan is het voorbij! Ahh wat vervelend dat de kleine toch niet meer gedraaid is, je hoopte er zo op! Ik heb er geen ervaring of keuze mee. Ik heb het er wel met mijn vk over gehad toen de mijne nog in stuit bleef liggen. Ze zei dat een stuitbevalling moeilijk was en niet altijd mogelijk, en dat het vaak toch een keizersnede werd als het niet lukte. Ik denk dat als het ging dat ik het zou proberen om natuurlijk te bevallen, maar ik zou me wel instellen op dat een keizersnede kans zeer groot is. De vraag is denk ik of je het wilt proberen/de energie en risico's wilt nemen, of dat je zegt ik wil dat niet en ga voor de geplande keizersnede.
Ja hier ervaring. Mijn dochter lag in stuit maar daar kwamen we met 10 cm achter. Uiteindelijk ben ik bevallen met keizersnee, omdat ik een half uur de tijd kreeg om te persen. Dat lukte dus niet binnen die tijd... Nu ligt mijn kleine meid waarschijnlijk weer steeds in stuit.. Maandag echo en dan weten we het zeker. Ik hoop dat ze dan wel gedraaid is, of dat ze gedraaid kan worden en dus nog niet ingedaald is. Nu zou ik graag wel willen bevallen op natuurlijke manier en zou graag ee stuit bevalling willen proberen. Maar eigenlijke alleen omdat ik weet dat ik vrij snel beval. Daarnaast maakt het ook nog uit of ze in volkomen of onvolkomen stuit ligt. Bij volkomen stuit beginnen ze niet aan een normale bevalling. Is het je eerste? Als je twijfelt zou ik het advies volgen van je gyn
De kleine ligt in een onvolkomen stuit. Ik denk dat ik voor een stuitbevalling ga. Maar mocht de gynaecoloog een keizersnede adviseren om goede redenen, dan doe ik dat..
Heb zojuist bij prenatal dit jurkje teruggebracht, nieuwe collectie van noppies. Niet kopen deze, print laat los na 15 minuten wassen op 30 graden, je veegt m er zo vanaf blijft niks van over behalve halve hartjes en zwarte vegen. Fabrieksfout waarschijnlijk.. kreeg meteen het geld terug en ze gaan het melden bij noppies.
Ik ben hier wel over gaan nadenken Katin87. Hier nog een draaikontje. Vorige week dinsdag lag ze met haar hoofd naar beneden op de echo en de dag erna lag ze op de echo met haar hoofd opzij. Ik heb nu het gevoel dat haar hoofd weer naar beneden ligt, want ik heb weer bekkenpijn, maar ik ben al wel een beetje gaan nadenken. Ik zou denk ik voor een geplande keizersnede gaan, maar dit komt vooral door de ervaring die ik had bij de geboorte van mijn dochter. Ik had bij haar hele onregelmatige weeen en door uitputting voelde ik ze ook niet goed. Bij de geboorte bleef haar hoofd vrij lang steken rond haar oren en doordat de navelstreng om haar hoofdje had had ze wat opstart problemen. Gelukkig was het allemaal niet heel ernstig, maar vooral het niet voelen van de weeen heb ik als heel slopend en als weinig nuttig ervaren. Denk dat ik hierdoor bij een stuitbevalling de kracht ook niet zou hebben om het kindje eruit te persen, omdat ik alles op commando zou moeten doen.