Ons zoontje is nu 4 weken gepasseerd dus we zijn aan het oefenen met de fles voor als ik binnenkort weer ga werken. Hoeveel flessen hebben jullie in huis? Ik heb tot nu toe slechts 1 van Medela met de calma speen. Ik begin maandag ook met kolven voor een voorraad in de vriezer, dit wilde ik in ijsblokzakjes invriezen.
Ik heb er 3. Eentje ligt standaard bij mijn ouders thuis, eentje in haar ''op stap tas'' en eentje in huis. Puur voor het gemak
Ik heb 3 Calma speentjes (1 om straks thuis mee te oefenen en 2 voor bij oma waar baby blijft als ik weer moet werken), en een 10-tal flesjes (ik kolf meteen in de flesjes voor de volgende dag, en voor 3 keer kolven heb ik 6 flesjes nodig die ik dan over een 3-tal voedingen zal verdelen). Verder nog een 30-40 (?) Avent potjes om in te vriezen. De Calma's heb ik nieuw gekocht, de rest had ik nog van vorige keer. Ijsblokzakjes hebben mij nooit handig geleken, maar ik heb het ook nooit geprobeerd. Succes met kolven en oefenen!
Ik heb er best een hoop omdat het lang puzzelen was welke fles hij pakte. Die calma speen begreep die niets van. De gewone medela, avent (ook de nature) difrax etc pakte hij niet. Alleen de dr Brown lukte hier goed. Daar hebben we er nu twee van! Het is gewoon een beetje puzzelen...en ik zou er pas meerdere gaan kopen als je weet welke hij goed pakt.
Ik heb 5 avent natural flessen (deze gebruiken we ook) en nog een (nog in de verpakking trouwens haha) dr Brown fles.
Hoeveel je nodig hebt ligt aan je behoeftes. Voor de voeding heb ik 2 flessen in huis, 1 vies 1 schoon. Speentjes heb ik 1x 2-pak in huis op voorraad (om de 6 weken vervangen) Voor het kolven heb ik 8 flesjes die op mijn kolf passen zodat elke keer schone flessen gebruikt kunnen worden. Ik vries zelden in dus geen idee hoe het zou moeten met ijsblokjes. Als ik voedingen invries doe ik het in een 300 ml fles zodat er 2 voedingen inzitten. Dit is wel afhankelijk van de hoeveelheid die je baby drinkt per voeding, dus ijsblokjes lijkt mij idd makkelijker voor de dosering, en voor de kleine hoeveelheden die je in het begin erbij kolft. Meer info over invriezen in ijsblokzakjes kan je hier zeker vinden op het forum. Ook wat adviezen wat betreft hoe "goed" de zakjes zijn e.d.
Ik heb er maandenlang één gebruikt. Nu hij naast borstvoeding ook wel eens wat anders krijgt, heb ik er 2-3
Ik heb zelf een aantal weken geleden het starterspakker van dokter Brown aangeschaft. Hierin zaten 3 flesjes, 1 kleine en 2 grote. Nu gebruiken we alleen nog de 2 grote flessen. Ik vind het zelf handig om er in ieder geval 2 te hebben. Helemaal met de nachtvoedingen. Dan heb ik de ochtendvoeding al klaar in de fles staan. Maar ik denk dat het handig is als je eerst kijkt of je kindje een bepaalde fles fijn vindt. Wij hebben toen voor dokter Brown gekozen, omdat dat de krampjes verminderd. Maar er zijn genoeg andere merken en soorten flessen. Hiervoor hadden we Difrax flessen. Maar dat zijn toch niet mijn favoriete flesjes. Ik gebruik ook de avent potjes om m'n gekolfde melk in de koelkast te bewaren, en in te vriezen. Ik vind ze zelf echt super fijn. Hierna kun je ze altijd nog gebruiken om fruit- of groentehapjes in te bewaren. Zeker een aanrader.