Ik geef nu een paar weken bv aan mijn kindje. Op het moment twijfel ik heel erg of ik ermee moet stoppen of niet. Ik heb voor en tijdens het voeden last van sombere gedachtes ( D-tsr) en ik voel me uitgeput. Ik kan slecht tegen de hormonen, had hier tijdens mijn zwangerschap ook al last van en vraag me af of ik me beter ga voelen als ik stop met de borstvoeding. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met zo'n TSR (weet wel dat bestaat ja, lijkt me rot), maar als ik het goed begrijp is je kindje nog maar een paar weken oud? Hoe loopt de BV verder? Hoe komen jullie de nachten door? Voel je je wel goed tussen de voedingen door of ben je in het algemeen somber? Hoe sta je (nu je bezig bent) tegenover de BV, wat waren ooit je plannen mbt BV en hoe voelt het om die eventueel los te laten? Ik weet wel dat het niet vreemd is om je kort na je bevalling uitgeput te voelen. Een pasgeboren baby is erg intensief en meestal ben je na zwangerschap, bevalling en gebroken nachten met een kleintje bepaald niet in je meest optimale conditie. Of je nu BV geeft of niet. Je lichaam zit vol in het ontzwangeren, je hormonen liggen compleet overhoop. Ik kan me daarom ook best voorstellen dat stoppen met BV misschien niet de oplossing is. De eerste 6 wkn hoeven helemaal nog niet leuk/makkelijk te zijn, je bent nog volop aan het herstellen. Maar ik begrijp dat niet iedereen zo'n BV-junkie kan zijn als ik. Als je twijfelt zou ik BV nog even de kans geven (wie weet hoe je je over 2 wkn voelt? Kan echt anders zijn). Als je BV geven echt afschuwelijk vindt, dan moet je kijken waar je eigen grenzen liggen, wat je nog op kunt brengen en wat niet. Uiteindelijk heeft een kindje het meeste aan een gelukkige moeder...