Mijn dochter ging de eerste week goed aan de borst. Zij is in die week ook bijgevoed per fles. Helaas besloot onze eigewijze dame dat ze de fles veel makkelijker vond dan bij mama aan de borst gaan. Ik vind het erg belangrijk dat ze de borstvoeding krijgt en daarom kolf ik nu fulltime. Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik het kolven wat kan afbouwen (wat minder vaak kolven maar nog dezelfde productie behouden). Overdag kolf ik nu om de 3 a 4 uur en snachts kolf ik 1 keer 6 uur niet. Wat betreft de productie zit ik nu ongeveer op de 130cc per kolf beurt. Als ik 6 uur oversla zit ik ongeveer op 200cc. Mijn dochter is nu bijna 5 weken oud dus heb voor nu voldoende productie. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Denk dat je qua tijden wel goed zit eigenlijk... Lijkt me vroeg om al naar minder frequent kolven te gaan en dezelfde productie te behouden. Maar heb geen ervaring met fulltime kolven, dus mogelijk dat er iemand anders je hierin beter kan adviseren?? Wil je haar niet meer aan de borst krijgen? Er zijn er genoeg die het met hulp van een lk wel nog lukt?
Lactatiekundige is hier al geweest maar mijn dochter is erg koppig. Ik probeer haar iedere dag nog wel een keer aan te leggen in de hoop dat ze het toch weer wilt maar na een paar keer zuigen is het krijsen. Uiteraard hoop ik dat het ooit gaat lukken want het kolven is best pittig in combinatie met aanleggen en daarna ook nog de fles geven. Dankje voor je antwoord!
Hier is het uiteindelijk nog met 12 weken gelukt om hem terug te krijgen. Dus geeft de moed niet op! Maar geen tips verder voor productie ophogen, kolfde soms te weinig en voedde dus bij. Zoontje dronk ook weinig hoor dus kwam vaak goed uit.
Wauw wat goed na 12 weken nog aan de borst! Ik blijf het gewoon af en toe proberen als ik zie dat ze aan het zoeken is. Hopelijk is het live borstvoeding geven mij ook nog gegund! Ik weet dat ze het kan...
Als je het aan durft, zou je gewoon moeten proberen om om de 6 uur te kolven. Dat betekent dat je dan maar 4x per dag kolft. Als ik jou zo hoor, zou je dan rond de 800cc zitten. Dat zou voldoende moeten zijn. Ik ben rond de 4 a 5 weken ook wat minder gaan kolven. Voorheen kolfde ik 5 a 6 keer op een dag. Maar ik vond dat toch ook erg pittig. Helemaal omdat je ook nog de verzorging van je kindje hebt, en daarnaast ook nog met de fles moet gaan voeden. Nu ben ik gaan proberen naar 4x per dag, en dat werkt gelukkig goed. De afgelopen week laat ik er 's nachts 8 uur tussen, en overdag 5 uur. Hiermee zit m'n productie rond de 800cc. Ik weet niet of je een voorraadje melk in de vriezer hebt, maar dat is altijd wel erg makkelijk. Mocht je productie niet optimaal zijn, heb je altijd iets achter de hand.
ja behalve als haar productie achteruit gaat door zo veel minder te gaan kolven. Persoonlijk zou ik dat dus niet doen. Respect TS, fulltime kolven is zwaar!!
Dat is inderdaad het moeilijke.. het is pittig en daarom zou ik graag minder willen kolven, maar als de melkproductie er onder gaat lijden doe ik het natuurlijk liever niet. Uiteraard ga ik gewoon lekker door, mijn streven is om in ieder geval tot 6 maanden te blijven kolven!
En tot bijna 1 jaar vol gehouden met heel af en toe wat bijvoeden als hij niet genoeg groeide..... Mijn melk is heel erg waterig en ik produceer ook niet super veel deze keer.....180ml beide borsten was mijn meeste met 11 maanden....en dat is eigenlijk te weinig, daarom dronk hij om de 2 uur.....en ja ook snachts...dus brak een beetje op dat flesje om hem iets langer te laten slapen kwam steeds vaker voor en toen maar de stap gemaakt om gewoon over te stappen.... helaas pindakaas hij heeft nog 5 maanden vol gehouden dat hij om de 2 uur honger had, en dronk niet meer als 120ml uit de fles...... Ik hoop dat het jouw ook gegund is, schrijf de lk nog niet af! Probeer het gewoon iedere keer eventjes als je lekker op je gemak bent en je dochter bij je zoekt. Mijn zoontje ging vaak snuffelen, hij rook de melk als hij honger kreeg, vooral snachts ging het goed...hij is ook snachts helemaal goed gaan drinken, omdat ik dan ook veel melk had en het eruit spoot....... hoezo verwend met die het komt meteen eruit zonder moeite fles.....hihihi Ik duim voor je!!
Wat zonde zeg!! Snap dat je dan vreselijk baalt als je het uiteindelijk nog wel had kunnen redden met de borstvoeding. Maar 1 jaar bv geven vind ik al super, hoop stiekem dat ik het ook zo lang vol kan houden. Bedankt voor de tips!
nah wel spijt van gehad, maar heb compleet niet af hoeven wennen...hij was 1 dus dronk al minder...en ik heb nog geen eens stuwing of pijn gehad......1e dag wat vollere borsten maar even masseren onder de douche en was over, kwam niets uit! Was dus heel snel droog....dus eigenlijk denk ik dat er al niet super vele meer uit kwam Hij dronk en at gewoon met de pot mee al....dus die melk was geen premium meer Miste mijn momentjes wel hoor.... Kijk gewoon naar je kindje als het enig teken geeft van zuigbehoefte of snuffelen kan je lekker samen in je bed liggen of zitten en dan proberen. Misschien toch de lk nog eens contacteren en wat extra informatie vragen. Het is niet onmogelijk om ze weer terug te krijgen, ondanks dat ze koppig is
oh een ding nog....klinkt misschien heel vreemd... Maar bloot op bloot gaan liggen, zei in pampertje jij blote borsten. Dat stimuleert de natuurlijke neiging om te drinken bij jouw! gewoon haar laten slapen bij jouw, jij lekker relaxen..... En als ze dan wakker word of gewoon tussendoor laat haar vlak bij je tepels liggen, neusje er bijna tegenaan....eens kijken of ze dan gaat zoeken! jouw geur en hartslag zijn heel belangrijk om te kunnen voeden!
Hier 4 mndn bij zoonlief fulltime gekolfd omdat hij niet aan de borst kon ( snapte het gewoon niet) Maar het is heel erg zwaar dat vond ik wel. En misschien niet de goede opmerking maar ben ik nu niet van plan weer te doen!
Antares, die tip kreeg ik inderdaad ook al van de lk. Wat het alleen vervelend maakt is dat ik met een tepelhoedje moet voeden omdat ik vrij vlakke tepels heb. Zodra ze dan bij mijn tepels in de buurt komt slaat ze het tepelhoedje er af, op trekt hem er af tijdens haar zoektocht met haar handjes. Ik blijf het gewoon af en toe proberen wanneer we inderdaad allebei relaxt zijn
One of kind, 4 maanden fulltime kolven vind ik knap hoor. Dat moet ik ook nog maar eens zien vol te houden! Kan me wel voorstellen dat je het een 2e keer niet zo snel meer doet.. Maar ik ben net zoals mijn dochter erg koppig en ik blijf dus nog gewoon doorgaan ondanks het pittig is, je kent me inmiddels toch haha
Bij mijn oudste kolfde ik 6 keer per dag ongeveer vanaf het begin en dan niet in de nacht. Dat ging goed tot 8 wkn, toen zakte mijn productie flink in. Omdat ik toch al van plan was om te stoppen met BV, heb ik toen heel makkelijk en snel kunnen afbouwen naar 0... Ik zou het zeker niet adviseren om nu al om de 6 uur te kolven, ik denk dat er maar heel, heel weinig vrouwen zijn waarbij de productie het trekt om in die vroege fase zo weinig stimulatie te krijgen en dan toch later (bij 3-4 maanden) voldoende te kunnen hebben. Nu, 2 BV kindjes later, weet ik dat mijn borsten in ieder geval 10-12 voedingen per etmaal nodig hadden om voldoende te blijven produceren!
euh...wat meer aan je tepels trekken...ook met vlakke tepels moet je gewoon zonder hoedje kunnen voeden. Je kindje trekt ze er namelijk uit bij het zuigen, en daardoor worden ze ook minder vlak na verloop van tijd... Dit kan je zelf dus ook beetje stimuleren, stel je ligt idd samen in bed lekker huid op huid. En je speelt wat met je tepels....ahum, niet erotisch bedoeld! Dan zijn ze misschien iets makkelijekr aan te happen, je dochter is nu ook verwend met een super grote tepel fles.........die helemaal tot achter in haar keeltje gaat. Het is mogelijk, maar niet makkelijk...maar zoals je zegt je geeft niet snel op! Netjes hoor!!! jij kunt dat! ook voor de vlakke tepels kun je tips krijgen van de lk, had je die al gehad? Ingetrokken of vlakke tepels | Richtlijn borstvoeding
Bloem lieverd vind het ook super van je !! Ik kijk terug op die tijd met een grijze wolk. 6 a7 keer per dag kolven gemiddeld . Dan 7 keer voeden en de reflux van S. Als dit meisje aangelegd kan worden oke maar zal sowieso nu ook fv erbij gaan geven .
Lief dat je het vraagt! Nog steeds hetzelfde helaas.. dochter zuigt 3x, ik zorg dat er al melk in het tepelhoedje zit en alsnog weigert ze verder te drinken. Dus we kolven nog steeds maar verder