Hi dames, Ik heb even een vraag. Ik heb een zoontje van 12 weken en geef hem volledige bv en hoop dat nog lang te kunnen doen. Ik heb onze tweede dochter 10 maanden gevoed en tot het stoppen geen AC gebruikt. Ik ben ook niet ongesteld en tijdens die 10 maanden ook niet geweest dus kan er wel redelijk vanuit gaan dat er ook geen eisprong is maar 100% is het niet en mijn man wil ook wel eens wat meer dan "handen en voetenwerk" zeg maar en condooms ben je ook beu.. Maar ik vind het dubbel, ben nog niet ongesteld, geen cyclus dus, bv loopt super dus waarom zou ik gaan prutsen aan mijn lijf met hormonen als het zo goed gaat. Maar aan de andere kant wil ook echt niet zwanger raken (we hebben er al 3 ). Snappen jullie mijn dilemma? En als ik iets doe wat zal ik nemen? Ik ben erg gevoelig voor de pil vanwege PCOS, mannelijke hormonen en "depressieklachten", heb ook migraine dus menstruatie uitstellen is ook handig, dus dacht aan mirena (blijft het van weg vaak) of evt gewoon spiraaltje.. Of toch de cerazette omdat ik nu nog niet weet wat ik wil.. Maar kont daarvan ook mijn mestruatie opgang, dat zou ik wel jammer vinden.. Het is wel fijn zo zonder.. Ik hoor graag jullie ervaringen
Lastig dilemma. Ik kan zelf ook niet tegen hormonen en als jij dat ook hebt dan zou ik alle anticonceptie met hormonen sowieso niet in overweging nemen. Mijn zoon is 10 weken en ik geef ook volledige borstvoeding en als ik nu voor iets zou moeten gaan (wij willen wel nog een kindje en ook al zou ik liever nog even wachten durf ik het risico wel te nemen) dan zou ik gaan voor de gynefix spiraal. Die had ik voor deze zwangerschap en is heel goed bevallen.