1 of 2 borsten per voeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beep, Jan 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Hoi meiden,

Tijdens mijn kraamperiode is mij verteld om 2 borsten per voeding te geven. Dat doe ik dan ook braaf, maar ben hier altijd minstens een uur mee bezig. Eerst geef ik de ene borst. Als ze klaar is valt ze meestal in slaap. Daarom verschonen we haar na de eerste borst, zodat ze weer wakker wordt voor de 2e borst. Hierna gaat ze naar haar bedje toe.

Nu begrijp ik dat de meeste maar 1 borst per voeding geven. Klopt dat? Hoe weet ik dan of dat genoeg is voor haar? Als ik haar namelijk bij de 2e borst aanleg drinkt ze meestal wel nog goed. Zijn jullie al standaard begonnen met 1 borst, of hebben jullie in de kraamperiode ook 2 borsten gegeven? Ze groeit overigens wel goed, en heeft altijd goede poep- en plasluiers.

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Toen Leander nog bv kreeg, gaf ik altijd 2 borsten. Aan de 2de borst dronk hij meestal minder lang, dan aan de eerste, maar hij wou toch nog altijd wat drinken aan de tweede borst.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Als ze wakker wordt verschoon ik meestal haar luier..en dan krijgt ze de borst..of soms meteen aan de borst en dan een schone luier..daarna blijft ze even wakker en dan voordat ze gaat slapen nog een keer aan de borst..waar ze meestal in slaap valt of iniedergeval duf genoeg van wordt en dan gaat ze naar bed.
    Maar snachts geef ik meestal een borst.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik geef ook vanaf het begin al twee borsten. Hier duurde het de eerste weken ook echt lang, een uur gemiddeld, en toen zaten we nog op 14 (!) voedingen per dag, dus ik was min of meer de hele dag met voeden bezig.

Maar ik moet zeggen, het gaat echt steeds sneller. Tegenwoordig is 'ie in een kwartiertje klaar :).

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    In de kraamtijd gaf ik 2 borsten en daarna heb ik een hele korte tijd 1 borst per keer gegeven, totdat de LK mij zei dat ik beter nog een "toetje" aan de andere borst aan kon bieden. Als ze honger heeft, dan pakt ze de 2e borst, zo niet, dan blijft het bij 1.
    Sindsdien geef ik bijna altijd 2 borsten.

6. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    hier altijd twee borsten gegeven. Hij krijgt alleen nog maar ochtendvoeding nu maar nog wel steeds 2 kanten.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    hier bijna altijd 2 borsten, meestal drinkt ie wel minder aan de 2e borst en geeft ie aan dat ie genoeg heeft door de borst weg te duwen :)

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    altijd twee borsten, maar bij periodes van veel melk soms 1 borst.. Het is belangrijk dat ze zoieso 1 borst leegdrinken, die tweede is veelal het toetje ;)

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    precies :D

10. Pino200

Pino200 Lid

Jan 12, 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Ik geef in de ochtend en avond meestal 2 borsten en overdag maar eentje, daar heeft ze voldoende aan, krijg haar ook met geen tien paarden meer wakker. Daarbij ze is tevreden en komt goed aan, en dat is voor mij de graadmeter dat het wel goed zit! :D

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    1 borst, al die tijd al (o nee, de eerste week wel eens 2, maar puur alleen omdat mn tepels gaar waren.. even wisselen, pffff ;) )
    Als ik ook de 2e aanbiedt komt die melk er weer uit. na 1tje zit ze dus gewoon goed vol.

Voor het slapen gaan savonds vul ik ook tot de nok hoor: eerst 1 leegdrinken, en dan na een half uurtje nog wat proberen.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    In de kraamtijd deed ik er 2, maar op een gegeven moment pakte hij de 2e echt niet meer... ik ging hem niet wakker maken voor de 2e borst (hij groeide goed in gewicht dus was ook niet nodig)

Maar sinds een week of 2 heeft hij echt die 2e borst per voeding nodig en drinkt hij dus weer 2 borsten helemaal leeg...

Share This Page