Hoe vaak drinkt baby extra met dit weer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vlinderCN, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Mijn zoon komt nu paar keer al na 1,5uur ipv 2,5uur. Dus zit nu zeker wel aan 10 ipv 8 voedingen pd.
    Geven jullie vaker even kleine beetjes tussendoor of gewoon zolang ze drinken? (Die van mij stopt nooit uit zichzelf:|)
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Ik liet haar drinken zoveel ze wilde... ze kon erg dorstig zijn met zulke warmte.
    weet niet hoe oud je kindje inmiddels is maar denk ook aan regel dagen.
    Gewoon lekker laten drinken. En zelf ook veel drinken en rustig aan doen :)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Heel netjes juist met dit weer. Gewoon laten drinken zoveel hij wil. En vergeet ook niet zelfs extra water te drinken
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Het mooie aan borstvoeding is dat de samenstelling van de melk met dit weer wat wateriger wordt zodat jouw baby wat meer vocht binnen krijgt zonder direct te veel “eten” binnen te krijgen. Heel netjes dus zo. Al kan ik mij voorstellen dat het erg warm en plakkerig aanvoelt met dit weer.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  5. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    @vlinderCN over dat niet Uit zichzelf stoppen met drinken. Probeer eens goed te kijken of ze echt nog slikt of alleen aan het zuigen zit. Mijn kind stopt ook niet uit zichzelf want die vindt het veel te lekker. Maar dan merk ik wel dat het op ene gegeven moment geen slikken meer is (dus drinken) maar juist lekker sabbelen. En daar heb je en speen voor :)
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Klinkt goed, dat vaker komen. Inderdaad, voeding past zich aan en wordt wat wateriger en dorstlessender. Dus vooral meegaan met de natuur.
    Ik keek zelf altijd naar hoe ze dronken. In eerste instantie is het zuig-slik-zuig-slik-etc. En dat wordt steeds vaker zuigen voor een slik dus zuig-zuig-slik etc. Als er op een gegeven moment te veel zuigen moeten komen om te kunnen slikken is het meer om t sabbelen te doen dan om productief drinken. Sommige baby's kunnen dat vrij lang volhouden en laten niet zelf los. Dan kun je dus zelf losmaken als je ziet dat je meer als speen wordt gebruikt :).
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik maak los als hij overgaat naar speenmodus en niet meer effectief drinkt. Verder krijgt hij 8 voedingen (7 maanden oud en geen bijvoeding ) :) dus 10 bij een veel jongere baby is normaal met dit weer
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  8. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wij zitten nu op 9-11 keer per dag. Soms 20 minuten en soms maar 5. De ene keer zit er maar een uur tussen de voedingen, soms 3.

    Moet zeggen dat ik het best een beetje zwaar vind. Het kost m'n lijf veel energie met deze warmte en ik krijg met moeite 2 liter drinken weg. Borsten zijn te groot en te vol. Ik had al overproductie en met zo vaak aanleggen krijg ik het niet goed onder controle.

    Maar arme beeb doet het gelukkig fantastisch (op weer spruw na). Heb het wel te doen met dat kleine zweetlijfje. Normaal hou ik 'm het liefst zo veel mogelijk op me, maar dat lukt nu echt niet.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik deed altijd een handdoek over mijn buik tot net onder mijn borsten (en verder dan niks aan of alleen een voedings bh. Dan was het wat minder glibberig..
    Nog even volhouden, na woensdag zakt de temperatuur thank gooood :)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja maar hij begint wel te huilen als ik m dan afkoppel en soms ook echt nog wel zoek en smakgeluidjes..of kan dat dan ook alleen zuigbehoefte zijn?
    Vind dat soms zo lastig, zeker als er nog best wat in borst zit.
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja he.. hoe oud is die van jou? Van mij nu 5.2 wkn maar echt al zo zwaar en lang aan t worden (blijft zeker 400gr pw aankomen en gaat al richting maat 62) dat ik wel s denk dat ik m teveel eten geef:eek:.
    En idd met deze hitte pff.. ik drink bijna 3 liter zelfs 2aarvan de eerste 2 wel makkelijk gaan maar die laatste komt soms ook mn strot uit.
    Mijn tepels zijn ook nog steeds niet helemaal oke, kloof aan 1 kant en sowieso gevoelig dus dat elke 1,5/2uur aanleggen helpt daar niet bij:(
     
  12. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Doe je al blokvoeden? Daarmee krijg ik het redelijk onder controle... alleen 's nachts zijn ze wel echt heel vol en laat ze vaak los en verslikt ze zich. Ik twijfel over 1x leegkolven voor de nacht, maar ook bang om extra te stimuleren...
    Hier gaat het op zich goed met vaak drinken. Alleen in de avond vind ik het lastig, dan gaat ze nog wat meer clusteren, veel onrustig. En op een gegeven moment moet ik dan toch van borst wisselen denk ik dan. En dan is het bij mekaar gelijk zooo veel... en dan krijgt ze snel na de voeding heel erg krampjes. Terwijl dat overdag met vaak drinken dus niet gebeurd. Vraag me dan toch af of ik dat in de avond zelf veroorzaak/kan voorkomen of dat ze sowieso altijd wel krampjes hebben voor ze de nacht in gaan...
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja hier snachts ook pff terwijl je dan juist relaxed zou willen voeden en doorslapen. Hier ook elke 2 uur drinken snachts. Alleen tussen ca 9 en 1u zit er vaak 3-4 uur tussen.
    Ik vind dat blokvoeden ook weer tricky dat je dadelijk, zeker met dit weer, ineens te weinig hebt.
    Mijn linkerborst heeft een hele sterke tsr (duurt even maar dan verslikt ie zich standaard, hij klemt die dan af waardoor nog steeds kloof en beurse tepelhof) de l.k. zei dat ik m sochtendsvroeg na de voeding helemaal leeg moet kolven en dan volgende voeding andere borst. Ik dacht ook dat ie dan nog meer aan zou mkn maar tot nu toe lijkt ie echt wat minder vol..snap er niks van hoe dat werkt. Dacht ook leegkolven= nig meer productie want je borst "denkt" dat er zoveel nodig is.
     
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Het kan zijn dat hij dan nog wel zuigebehoefte heeft inderdaad. Daar gebruiken sommige baby's de borst voor en koppelen zichzelf dus niet af. Je zou je pink of een speentje kunnen aanbieden.
    Het gaat er dan in ieder geval wel om dat je ziet dat hij sabbelt en niet meer effectief drinkt. Als hij na een tijd goed drinken steeds een paar keer 'een zuigje' doet en dan het beetje melk maar voor lief neemt en doorslikt is hij niet effectief aan t drinken en meer in zijn zuigebehoefte aan t voorzien.
    Zeker als hij ook gewoon goed aankomt en voldoende plast heeft dat gesabbel niet persé meerwaarde en krijgt hij met het effectieve drinken dus wel voldoende binnen.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  15. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Vandaag 4 weken. Rot dat je nog last hebt van kloofjes. Bij bij zijn ze eindelijk dicht. In de kraamweek liep het bloed er uit. Nu enkel een beurs gevoel, wat wss door spruw komt. Dat is nu de 2e keer en hij trekt die nystatine slecht :confused:.

    Bij m'n dochter 11,5 maand bv zonder problemen. Deze keer gaat het allemaal wat rommelig:rolleyes:.
     
  16. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Blokvoeden ook besproken met de lk en jeugdverpleegkindige. Nu eerst geprobeerd hoe het gaat als ik per keer maar 1 borst geef en afkoppel zodra hij stopt met effectief drinken. Verder kolf ik met de hand m'n tsr weg. Die is vrij heftig (2 goeie teugen en hij moet al gaan slikken).

    Maar... sinds gisterenmiddag lijkt het alsof er meer balans in zit. Wel frequenter voeden en 's avonds clusteren. Maar ik heb gisterenavond de 2e borst moeten aanbieden omdat de ander gewoon goed leeg was na een minuut of 15 en hij lijkt minder te herkauwen.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Zou het komen omdat het jongetjes zijn ;)
    Hoe kwam jij van je kloven af? Bij mij zit ie mooi dicht tot de voeding dan gaat t toch telkens weer wat open staan aan de zijkant en heb nu bovenop ook soort kloof. Ik droog met moedermelk aan de lucht en met lanoline daarna. Volgens l.k. kan het dat ook week houden en niet mooi helen.
     
  18. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik heb exact hetzelfde gedaan als wat jij nu doet. Bij mij kwam het echt door het slecht aanhappen van zoon. Moet zeggen dat hij nog steeds geen ster is, maar hij kan het. Met iets meer geduld (van zijn kant) zou het nog beter gaan:o:
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja hier is t ook een beetje luiwammes, slobbert tepel liefst naar binnen :rolleyes:doet zn mond ook niet zo ver open. Maar corrigeer continu en gaat nu ook best oke en het gekke is dat ik rechts geen probleem heb... misschien stand van tepel
     

Deel Deze Pagina