hoi hoi onze zoon is nu 2 weekjes jong en ik merk dat mijn bv terug gaat lopen.ik doe elke 3 uur kolven voor zijn voeding en heb steeds minder in de eerst week had ik 300 cc in totaal nu mag ik blij zijn met 100cc heb je misschien een tip om de bv op gang te houden?? groetjes claudia
Begrijp ik van jou dat je baby niet bij jou aan de borst ligt maar dat je alleen maar kolft? Misschien is het te proberen om je baby aan de borst te krijgen? Dat houdt de borstvoeding op meer natuurlijke wijze op gang. Als dat geen optie is: 100 ml per voeding is niet zo heel weinig maar als je het vergelijkt met wat jij had natuurlijk wel. Misschien kun je 1 of 2 dagen elke 2 uur kolven. Als je dat 2 dagen hebt gedaan ga je weer terug naar elke 3 uur. Als het goed is kolf je dan per beurt weer meer. succes Linda
klopt tygo drinkt niet aan de borst. dit komt omdat hij de eerste 2 dgn de borst niet goed pakte en hij daardoor 14% van zijn geboorte gewicht verloren was en werd opgenomen vanaf dat moment ben ik gaan kolven zodat ik hem toch de moedermelk kon geven. vandaag heb ik hem 2x aan de borst gelegd maar het geeft hem geen voldoening terwijl hij echt een 15 min goed zuigt aan de borst en dan de andere borst ook nog. ik ga het proberen elke 2 uur want ik wil het zo graag op gang houden zolang het kan. moet het snachts ook?? dank je wel voor je reactie
Nee, 's nachts moet je lekker slapen, dat is goed voor je productie. Als je het echt weer helemaal op de rit wilt krijgen adviseer ik je een lactatiekundige in de arm te nemen. Vaak vergoedt de verzekering en het helpt je echt enorm veel verder! succes Linda