Samenstelling borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Pindaatje, Oct 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Hallo,

mijn zoontje is nu ruim 8 weken en ik ga over 6 weken weer aan het werk. Ben van plan om door te gaan met borstvoeding en ga dus kolven op mn werk.
    Ik wil alleen voor de zekerheid al een voorraadje opbouwen zodat ik straks op mn werk wat minder de druk voel om genoeg te moeten kolven voor de volgende dag (werk 3 dagen per week). Heb afgelopen week al aardig wat gekolft.
    Ik vroeg me alleen af of de melk die ik nu kolf, over 6/7 weken nog wel 'voedzaam' genoeg is, aangezien moedermelk steeds van samenstelling verandert. Ik heb een diepvries dus wat dat betreft blijft de melk goed geconserveert.
    Kan ik dus nu al beginnen met die voorraad of kan ik beter nog een aantal weken wachten?

Alvast bedankt!

Groetjes Pindaatje

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hallo Pindaatje,

Heel goed dat je door wilt gaan met borstvoeding geven als je weer gaat werken.
    De samenstelling van de melk past zich aan aan de leeftijd van je kindje. Daarom heeft borstvoeding drinken rechtstreeks aan de borst de voorkeur. Maar bij afwezigheid van moeder is afgekolfde melk een prima alternatief. Dat die melk wat ouder is maakt niet uit. De voedingswaarde van de melk is gewoon goed. Kunstvoeding is de 1e 6 maanden ook helemaal de zelfde samenstelling. Moedermelk uit de vriezer (ook als die 3 -6 maanden oud is) is altijd beter dan kunstvoeding.

Sterkte straks met weer gaan werken.

Share This Page