Hallo, Onze zoon is nu 7,5 week en we zijn sinds kort bezig om hem aan de fles te laten wennen. De eerste keer ging dit prima, het was een kersenspeen en de fles van Difrax, het ging echter veel te snel (100 cc binnen 10 minuten). Erna hebben we een Dental speen van Difrax geprobeerd, maat S. Dit ging te langzaam, hij dronk wel maar was een dik uur bezig met 90 cc. Vervolgens de Dental speen van Difrax maat M geprobeerd, dit duurde nog 45 minuten voor hij 100 cc had gedronken. Tot slot de Dental maat L geprobeerd van Difrax, maar dit is eigenlijk een papspeen dus ging veel te snel. Hierna heeft hij overigens 1x goed gedronken uit de Dental maat M van Difrax, maar erna niet meer. Hierdoor hebben wij besloten om de Medela Calma te kopen, maar dit lijkt hij niet te snappen. Hij draait steeds rondjes met zijn tong om de speen. Uiteindelijk na 1 uur en 15 minuten proberen, heeft hij toch 60 cc gedronken, maar dat is dus veel te weinig in overigens veel te lange tijd. Over ruim 6 weken ga ik weer werken & dan zal hij ook gekolfde melk uit een flesje moeten kunnen drinken... maar zoals het er nu naar uit ziet gaat dit niet lukken op deze manier... Zijn er nog tips? (we hebben gevoed bij mama, papa, andere houding, zelfde houding als aan de borst etc.... het helpt niet...)
Ik gebruik overigens tepelhoedjes, dus hierdoor zou het makkelijker moeten zijn om ook uit de fles te drinken lijkt mij? En hij wordt soms echt woest omdat hij de speen niet snapt van de fles.... zo sneu is dat om te zien!
Tepelhoedjes maken het drinken uit de fles niet makkelijker hoor: de techniek is heel anders. Op zich zou de CALMA het makkelijkste moeten zijn, ander zou ik het bij de DIfrax S of M houden: houd het dan bij 1 soort en oefen hier gewoon 3x per week mee, zonder stress. Eventueel 1/2 voeding en als beloning nog de borst na!
Dank je Bij de Difrax S kersenspeen loopt de gekolfde melk er echt zo uit. Hij verslikt zich dan direct, zo sneu! Maar we zullen eens wat vaker tussendoor proberen, dus als hij niet hongerig is, en goed wakker, zodat hij niet direct gefrustreerd raakt als het niet lukt. Na hoeveel weken zou hij het 'moeten' snappen? Of na hoeveel weken gaat hij het niet meer snappen? Ik moet namelijk over ruim zes weken weer werken en zou graag bv willen blijven geven, en zou niet weten hoe we het anders zouden moeten doen.... Is JHB ook een optie om door de melk te doen mocht het over enkele weken nog niet lukken? Alvast bedankt weer, super dat je zo snel hebt geantwoord
Snap het even niet, maat S ging toch juist te langzaam schreef je eerder?? JHB: johannesbrood pitmeel?? Dit zou ik niet doen, want moet je echt zien als bijvoeding. Als het niet gaat lukken dan kan je altijd nog "lepelen", dus met de lepel de melk geven. Maar hoe je het eerder omschreef denk ik dat het wel gaat lukken.
Maat s van de dentalapeen ging te langzaam, maat s kersenspeen te snel Gister heeft hij 50 cc gedronken uit de calma, wel met moeite, maar het lukte. Toem we het s avonds weer probeerden (tussen de voedingen door toen hij nog wakker en tevreden was) lukt het helaas niet en werd hij overstuur. Toen gestopt.