Hoi allemaal. Graag zou ik ervaringen/tips willen delen met andere meiden. ik zal me even in het kort voorstellen. Ik ben Angela, 24 jaar, mijn vriend en ik zijn nu bijna 1,5 bezig en tot op heden nog geen zwangerschap. In december zijn we naar de gynaecoloog gegaan en daar moesten we allemaal testen laten doen, hij zaad en bloed, ik hsg, bloed en kijken op een echo of alles goed was. bij mij is dus alles goed (tot nu toe) en bij mijn vriend is het zaad zwak! Nou zijn wij vandaag voor alle uitslagen geweest in het ziekenhuis en hij gaf aan dat het beste is als we voor iui gaan! nou heeft hij dat uitgelegd etc.. en heb ik boekjes gehad. dus ik dacht misschien zijn er meerdere meiden die hier aan gaan beginnen of mee bezig zijn en willen dit delen met elkaar? Het enige nadeel (maarja je ken niet alles hebben) is dat de wachtlijst 3 maanden is.
Jeetje, 3 maanden.. Lang duurt het allemaal he? Is er eventueel geen ander ziekenhuis in de buurt waar de wachtlijst korter is en waar jullie eerder terecht kunnen?
@shadixxx, jaa duurt heel lang allemaal Ja dat kan ik misschien wel proberen, maar moet ik dan niet weer helemaal opnieuw beginnen met onderzoeken enzo?
@Angelaa, als je tevreden bent met het ziekenhuis dan is 3 maanden best te overzien. Als je overstapt naar een ander ziekenhuis kan dat ook 1 of 2 maanden duren. Weer nieuwe artsen, verder weg, etc. Mocht je toch willen overstappen dan moet je je medisch dossier meenemen. In dit dossier staan ook alle onderzoeken en uitkomsten. Ze zullen daarom niet nog een keer onderzoek doen als deze juist is uitgevoerd. Bij ons hebben ze nogmaals het zaadonderzoek uitgevoerd omdat ze twijfelde aan de uitslag. Succes met wachten!
@lotteke, ja is ook wel zo, en ik ben eigenlijk wel blij met deze gynaecoloog. Ik moet gewoon geduld hebben, maarja het is lastig als je wens zo groot is, maar ik weet wel dat ik geholpen wordt. Vriendlief is ook blij met deze arts, eigenlijk moet ik niet willen om weer naar een andere arts te gaan. Als we net deze vertrouwen, en we wonen achter het ziekenhuis. Komt wel goed,ik ga me best doen
Ja, als je iets heeel graag wilt, dan duurt dat wachten zooooo lang. Geduld is dan moeilijk op te brengen. Het is een groot voordeel als het ziekenhuis om de hoek is, zeker met IUI's. Hoeveel tijd andere niet kwijt zijn aan al het heen en weer gereis. Maar wellicht hebben jullie komende maanden wel een lucky shot! Zou de hoop niet opgeven Suc6!
@lotteke, is ook wel zo. ja dat scheelt echt, dan kan ik als het moet ook gewoon even snel zelf heen en weer. en vriend werkt ook naast hte ziekenhuis dus hij kan ook als t nodig is heen en weer. doe ik ook niet bedank
Hoi Angela, Ik was ook op het forum aan het zoeken naar meiden die ervaringen willen delen over IUI dus vandaar dat ik even op je berichtje reageer Allereerst begrijp ik punt... zit in hetzelfde schuitje. Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig en uit onze onderzoeken kwam niet. Onverklaarbaar dus... We zijn net gestart met onze eerste IUI poging, dus best spannend! Drie maanden lijken heel lang, dat is het ook, zeker als de wens zo groot is. Aan de andere kant, kan het ook fijn zijn om je deze maanden voor te bereiden op IUI? Ikheb zelf hulp gezocht bij een voetreflexologe en dat heeft me erg geholpen om in ieder geval de tijd te "overbruggen" Weet je al of je hormonen moet gaan gebruiken bij je eerste IUI poging? Liefs!