avent vs medela

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door laika10, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Goeiemiddag!

Ik ben zwanger van de tweede en de eerste heb ik 1 jaar bv gegeven. veel gekolft ( handmatig met avent). Ik wil nu bij de tweede ook graag langer bv geven en ben me nu aan het orienteren op een nieuwe borstkolf. Ik probeer goede vergelijkingssites te vinden, maar kom er niet uit. Ik wil dubbelzijdig electrisch kolven, en wil de avent en de medela freestyle met elkaar verglijken, misschien kunnen jullie me helpen met de volgende vraagjes:

welke is stiller, zijn ze allebei handfree te gebruiken, werkt het handfree kolven, welke is makkelijker schoon te maken, kan je ook enkelzijdig kolven?

De medela heeft een uitgebreid programma, maar hoe stel je dat in als je niet handfree aan het kolven bent, lijkt me moeilijk :(
    Ik had bij de avent handkolf een zacht siliconenkussentje, zit dat bij een medela kolf ook? De prijzen zijn pittig, maar daarintegen hoef ik geen KV te kopen wat nog duurder is;)

alvast bedankt...

oja ik ga hem natuurlijk pas aanschaffen als de bv lukt he...maar ik ga ervan uit dat een tweede keer wat mij betreft ook moet lukken "fingers crossed"

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik gebruik nu sinds een week de medela freestyle. Ik kolf volledig, zoontje kan niet goed aan de borst drinken.

Na bijna 4 weken met de swing gekolfd te hebben(ook prima hoor, maar niet voor volledig kolven) is dit echt een verademing!

Antwoord op je vragen:
    Hij maakt weinig herrie, je hoort m wel maar ik vind het niet storend.

Kolft erg fijn, zowel dubbel als enkel kolf ik er een goede productie mee. Wissel veel af tussen standen, dit is ideaal.:D
    Ik moest me wel over een drempel heenzetten voor t handsfree gebeuren, voelde me eerst net een koe.. Maargoed, nu eigenlijk geen moeite meer mee.

Moeilijk in bedienen, valt reuze mee. Je drukt op 2 knopjes en hij werkt, gaat prima als je niet handsfree kolft.. Maar denk dat je als je deze hebt en regelmatig kolft het gemak van handsfree kolven wel gaat inzien;)

Hij is erg makkelijk schoon te maken, kan helemaal uit elkaar.

Kan dubbel als enkel gebruikt worden.

Alles wat je nodig hebt zit erbij, koeltasje, flesjes, koelelementen, tas etc.

Nadelen:
    Handsfree kolven kan alleen met de voedingsbh van medela(geloof 25 euro ofzo). Zit erg lekker maar steekt boven lage shirtjes uit, dat vind ik echt minder.

Minder vind ik bij het handsfree kolven dat het wel een gedoe is om t ding vast te zetten, al wordt ik er steeds handiger in.

Vind het niet echt discreet kolven handsfree, als je zo zit heb je echt die flesjes aan je bh hangen. Ik geloof dat difrax een dubbele kolf heeft die discreter is.

De siliconen schelpen(zijn zonder kussentjes maar wel erg fijn) gaan eruit, die vind ik juist erg fijn. Daarvoor in de plaats komen geloof ik harde schelpen, lijkt mij maar niks. Nu dus flink aan het inslaan..

Als je gewoon af en toe wil kolven kan ik je de swing aanraden, die is net zo stil als de freestyle, kolft erg fijn. Hij kan alleen niet dubbel gebruikt worden maargoed, incidenteel of alleen op t werk is dit geen ramp denk ik. Prijs is ook stuk vriendelijker en is volgens mij wel via MP te krijgen, je kan dan zelf een nieuwe set voor erbij halen(schelpen, flesjes etc.) via de thuiszorgwinkel.

Succes!

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #3 Kwabbernoot, 30 jun 2011
    Laatst bewerkt: 30 jun 2011
    Ow en de medela kan je voorprogameren, hoef je maar een knopje in te drukken doet t computertje de rest zelf. Nog niet gedaan, nog geen tijd gehad om het boekje goed te lezen..

Edit: Je krijgt trouwens als je lid wordt van de thuiszorg korting, ik heb hem daar gekocht dat scheelde ook wel aardig, weet niet meer precies hoeveel geloof 10 procent.

4. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    O gelukkig, ik was al bang dat ik een vreemde vraag had gesteld, bedankt voor je reactie. Ik heb die van difrax idd gezien, ziet er goed uit, maar volgens mij kan je alleen enkelzijdig kolfen. En ik wil juist dubbelzijdig kolfen, vanwege de tijd, maar ook bij mijn zoon heb ik 1jaar gekolfd ( handmatig pfffff) maar het tweede toeschietreflex liep vaak erg lang op zich wachten ook met neusspray, dus vandaar nu dubbelzijdig. Maar als je dubbelzijdig kolft met de medela, zitten er dan geen slangetjes aan waar de melk doorloopt, gaat het direct in het flesje, dan kan ik me voorstellen dat het er raar uitziet met twee flesjes uit je bh stekende haha...

Ik vind het wel jammer dat er weinig bedrijven/ winkels zijn die alle systemen verkopen en waar je ze dus ook goed kan vergelijken, en internet is handig, maar toch vfind ik dat voor dit niet...

Deel Deze Pagina