1e ronde clomid, wie nog meer en wilt een kletsclubje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vinkje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Hallo,

Ik ben in de 15 e ronde beland om zwanger te willen worden. In januari is er door een operatie geconstateerd dat ik een lichte vorm hebt van endometriose. Daarnaast groeien mijn eitjes te traag of ik heb sommige maanden geen eisprong. Ik ben deze maand begonnen met het slikken van clomid 50 mg. Ik zit nu op dag 12. Gisteren mijn eerste meting gehad, ik had al een goede opbouw van mijn slijmvlies, maar nog geen duidelijk eitje te bekennen. Ik moet a.s vrijdag terug en dan hoop ik natuurlijk dat het gegroeid is.

Ik zou het erg leuk vinden om hierover te praten met meiden in dezelfde situatie en die ook net zijn begonnen.

groetjes vinkje

2. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Vinkje,

Wat spannend!
    Je loopt iets voor op mij!
    Ik neem vandaag de 4e clomidpil.
    Volgende week vrijdag op dag 12 ga ik ook kijken of er wat gegroeid is!
    Leuk dat er iemand is die een beetje gelijk loopt!
    Hoe voel jij je met de clomid?
    En gaan jullie voor een eerste kindje?

groetjes

3. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hallo Vinkje en Joy,

Ik begin deze maand ook voor het eerst met clomid, ik heb pcos.
    Donderdag heb ik mijn laatste provera pilletje geslikt en het is voor mij nu wachten op een bloeding. Op de 3de dag mag ik dan beginnen met slikken van clomid ik loop dus iets achter op jullie maar ben zeer benieuwd hoe mijn lichaam hier op gaat reageren.

Hebben jullie bijwerkingen door de clomid?

Groetjes

4. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roxy,

Leuk dat je reageerd!
    Ik heb ook pcos. In iedergeval er zijn veel blaasjes te zien en mijn menstruatie is er vaker niet als wel. Ik heb verder geen groot overgewicht en geen overbeharing.
    Maar helaas niet altijd eisprong.
    Ik heb zondag de laatste clomidpil geslikt.
    Ik moet zeggen dat bijwerkingen heel erg meevallen!
    Ik was er wel een beetje zenuwachtig voor! Ik heb alleen af en toe wat zweetaanvallen haha dat klinkt niet echt fris, maar meer dat ik het ineens erg warm heb. Of dat door de clomid komt weet ik niet.. kan ook omdat ik ongi werd voor het eerst in 3 maanden weer.
    Niet teveel focussen op bijwerkingen dan heb je hoop ik nergens last van! Moet jij ook op de 12e dag voor een follikelmeting?
    En ga je voor je eerste kindje?

Groetjes Joy

5. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Vinkje,

Ik zag dat je ook op mijn topic had gereageerd..
    Ik had niet meer gekeken omdat er geen recaties waren.
    Het is misschien leuker om hier verder te schrijven, nu roxy ook meeschrijft!

6. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hey meiden,

Ik heb verder ook niet echt overgewicht en ook geen overbeharing maar helaas wel een lange cylus.
    Ik ben in september 2008 gestopt met de pil en wij gaan voor ons 1ste kindje.

Vanochtend was ik helemaal happy want mijn ongie is doorgebroken, heb vanochtend dus gebeld naar de fertiliteitsafdeling en moet volgende week woensdag om 11.50 heen voor een echo om te kijken hoe of wat. Aanstaande woensdag begin ik dus met mijn 1ste pilletje clomid 50.
    Ik moet dus op de 10de dag komen.

Verder laat ik alles maar gewoon op me af komen en hoop dat de clomid 50 direct aanslaat.

Ik hoop dat bij jullie de clomid ook direct goed aanslaat en dat we met zijn allen snel geluk mogen hebben.

Is bij jullie het zaad van vriendlief ook gecontroleerd?
    bij ons gebeurd dat 4 aug.

wel heel leuk als we zo met zijn 3tjes wie weet als er nog wat bijkomen doorkletsen want we zitten alle 3 ongeveer op hetzelfde schema.

fijne dag/avond

Groetjes

7. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roxy,

Wij gaan ook voor een 1e kindje..
    Het zaad van mijn vriend is getest, eigenlijk gelijk bij de eerste onderzoeken moest dat al.
    Was gelukkig helemaal goed!

Wat kan je blij zijn als je menstruatie doorkomt he haha.
    Nu komt er waarschijnlijk een "eerlijke kans" aan om een kindje te krijgen.

Leuk dat we gelijk lopen ja!
    Ben benieuwd wat de clomid bij jou en mij doet!

Groetjes

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meiden,

Magk ook meedoen hihi, ik loop ietsjes voor op jullie heb gisteren mijn 4e echo meting gehad om te kijken of de clomid zijn werk deed. Helaas niet zo...dus nu moet ik deze cyclus afbreken met provera....

Spannend voor jullie allemaal hoor!

Groetjes,
    Miranda

9. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    welkom Miranda,

Balen dat deze ronde clomid niet geholpen heeft.
    Heeft je lichaam helemaal niet op de clomid gereageerd of waren er teveel eitjes die groeiden?
    Heb jij bijwerkingen gehad door clomid?

@Joy nou idd stom eigenlijk he dat je blij kan zijn met een menstuatie. dit is de tweede ronde dat ik provera heb geslikt om een bloeding op te wekken en beide keren heb ik eigenlijk helemaal geen last van mijn buik of wat dan ook gehad. Toen ik de pil slikte en ook toen ik stopte met de pil had ik altijd hele erge buikpijn en moest ik elke ronde een keer flauwvallen tijdens mijn menstruatie, Dit bevalt me dus wel dat ik dat nu niet heb ;)
    ben je al een beetje zenuwachtig voor de echo?

Maakt het trouwens nog uit wanneer je clomid slikt sóchtends of s'avonds?
    Wat doen jullie?

X

10. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Ik sluit me even aan bij jullie en heb pcos en slik clomid. Bij mij sloeg de eerste 50mg wel aan en de tweede liet het afweten. Vanaf vorige week slik ik nu 100mg en moet nu weer even geduld hebben. Ik ben erg nieuwsgierig of het nu wel echt werkt. Verder heb ik me nog even verdiept in pcos en las dat acupunctuur en de juiste voeding ook een oplossing voor het probleem zou kunnen zijn. Hebben jullie hier ervaring mee?

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hallo Meiden,
    Roxy, mijn lichaam heeft helemaal niet gereageerd. Het heeft gewoon gedaan wat het voorheen ook deed. Een lekker dik slijmvlies opbouwen..maar geen eitjes laten groeien. En de bijwerkingen...tsjah..opvliegers...slecht slapen, maar wel heel moe. En het slikken van de clomid..ik slik altijd smiddags bij het eten.

Joss, Jammer dat de 50mg niet meer werkte, succes met de 100mg!! En dat voeding enz verschil kunnen maken...tsjah..dat kan idd. Baat het niet dan schaad het niet toch??

Hoe is het verder hiet met de meiden?

Groetjes,
    Miranda

12. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Roxy, zover ik weet maakt het niet uit wanneer je de clomid slikt. Ik lees ook dat er twee verschillende momenten in de cyclus zijn wanneer mensen hiermee moeten beginnen. Er zijn namelijk mensen die het slikken vanaf dag 1 en ik begin op de 3e t/m 7e dag. Ik kan je niet vertellen waarom dit is.

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier ook dag 3 tm 7...maar heb ook gehoord dat er mensen zijn die op dag 4 of 5 moeten beginnen....schijnt ermee te maken hebben hoe je cyclus tot nu toe ontwikkeld...en hoe je hormonen zijn...maar normaal is vanaf dag 3!

14. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

Welkom Miranda! Wat jammer dat het niet aansloeg, dat lange wachten steeds met die provera.. voordat je weer een ronde verder bent.. dat lijkt me niet fijn.

Hoi Joss, leuk dat je ook meeschrijft!
    Ik ga is googlen op dat acupunctuur, dat lijkt mij wel wat ;)
    Je weet nooit.. ik geloof er wel in!

Roxy, ik slik de clomid savonds laat.. welke elke dag rond zelfde tijdstip..

Ik ben een beetje zenuwachtig voor morgen hihi
    Ik hoop natuurlijk dat er iets gegroeid is..
    Vandaag wat last van steekje in mijn onderbuik. Geeft me in ieder geval het geval dat er wat gebeurd daarbinnen.
    Morgen zal ik laten weten hoe het was!

Joss, wanneer moet jij voor een meting?

Groetjes!

15. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    @Joy, lief dat je het vraagt, maar er wordt bij mij nog niet gemeten. Ik moet nu kijken of dat ik over een kleine drie weken weer ongesteld word. Mocht dat niet het geval zijn moet ik weer contact opnemen met de gyn. Ik kan je eigenlijk niet zeggen waarom er tussentijds niet wordt gemeten bij mij. Andere werkzijze denk ik.

Ik ga voor jou duimen dat het bij groeit! Laat maar weten, ben nieuwsgierig! Succes!

16. Joy09

Joy09 Lid

30 jun 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Joss,

Nog even een vraagje..
    Hoekan het dat bij jou de eerste keer clomid 50 mg wel aansloeg en de 2e keer niet?
    Heeft de gyn daar iets over gezegd?
    De eerste keer had je dus wel een goeie eisprong?
    Gek dat ze het overal weer anders doen he!
    Gaan jullie voor een eerste kindje?

Groetjes!

17. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Joss welkom.

Idd apart dat je eerst keer clomid 50 wel aansloeg en de
    Tweede ronde niet, hoe ben je daar achter gekomen dat de 2de ronde niet Aansloeg? Moest je temperaturen of had je een echo bij de gyn?

@miranda: wat enorm balen dat de clomid helemaal niet zijn werk heeft gedaan.
    Ga je aankomende ronde dan clomid 100 slikken?

@Joy: heel veel succes morgen, ik hoop voor je dat clomid zijn werk heeft gedaan en dat er iets gegroeid is.

Ik ben de clomid maar sávonds gaan slikken, ik moet ook dag 3 tot 7.
    Idd apart eigenlijk he dat het bij elk ziekenhuis de behandeling weer anders is.
    Zijn jullie trouwens bij een gyn. onder behandeling of ook een fertiliteitsarts

Groetjes

18. BijSaff

BijSaff Lid

5 mrt 2009
    5
    0
    0
    Z-Holland
    Hee dames,
    Ik wil me ook graag bij jullie voegen,
    Als het goed is krijg ik dinsdag of woensdag mn menstruatie (ben heel erg onregelmatig ongesteld, maar alles lijkt na testen enz. in orde)
    En dan begin ik op dag 5 t/m 9 met clomid. Lees dat de meeste eerder beginnen! Ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan! Ben nu ongeveer anderhalf jaar bezig, maar we hebben voor ons gevoel nooit een eerlijke kans gehad omdat ik zo onregelmatig ben!

19. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    hoi dames,

ik wil me bij jullie toevoegen.
    ook ik ben gister begonnen met clomid,
    en ik neem het s avonds in voor ik naar bed ga.
    ik heb het gekregen omdat ik 7maanden niet ongie werd en het opgewekt is dmv duphaston tabletjes. en gister op dag 3 begonnen met clomid.

ben benieuwd hoe het ons vergaat nu.
    oja, wij hoeven niet terug naar de gyn om te meten zoals jullie.
    ik moet over 5 weken terug om te zien of ik een ongie heb gehad over 4 weken.
    of zwanger zijn, dat liever natuurlijk.

20. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Welkom Bijsaff en Bubsie
    Hopelijk reageerd ons lichaam snel juist op de clomid.
    Erg herkenbaar het idee dat dit de 1ste echte ronde is.

@Joy en en en? ben benieuwd was er al wat te zien?

Weekend! Joepie....geniet allemaal

Deel Deze Pagina