Hallo dames, Wij zijn bezig met onze 4e en laatste ICSI en de vraag 'laten we 1 of 2 terugplaatsen' komt weer naar boven. Vorige keren hebben we telkens 1 embryo terug laten plaatsen, maar twijfelen nu of 2 ook een grotere slagingskans geeft. Het zhuis heeft eerder tegen ons gezegd dat als er ook maar iets 'mis' is in de baarmoeder/lichaam dan worden ze beide afgestoten, dus kan je net zo goed 1 terug laten plaatsen, dan hou je die andere nog over voor een volgende tp.. Waarvoor hebben jullie gekozen, 1 of 2 terugplaatsen, en waarom? Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Liefs
Ik heb een paar keer terugplaatsing van 2 embryo's gehad. Hiervan ben ik 1x zwanger geweest, waarvan bleek dat er 1 buitenbaarmoederlijk is gaan nestelen, en omdat alles zo van slag bleek is ook de andere embryo afgestoten. Het risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap schijnt hoger te zijn met terugplaatsing van 2 embryo's. Achteraf bleek ook dat ik een tweehoornige baarmoeder heb waardoor er sowieso te weinig ruimte is voor 2 kindjes. We laten er nu dus ook 1 terugplaatsen omdat het voor mijn lichaam beter is. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. De laatste keer dan ook 1 terug laten plaatsen en hiervan ben ik zwanger van geworden. Helaas ook afgelopen met een miskraam, maar dat kan natuurlijk iedereen gebeuren. Heel veel succes met je keuze. Groetjes Elvira
Ik laat er ook weer 2 terugpplaatsen. Ook omdat mijn emryo's nooit van goede kwaliteit zijn en dan worden ze dus weggegooit. Ze vriezen alleen de hele goed kwaliteit embryo's in. En verder denk ik dat ik gewoon meer kans heb met 2 terug te laten plaatsen. De eerste ivf was ook gelukt met 2 maar er had er maar een ingenestelt. Succes met je beslissing!
Ik zou ook voor 2 gaan maar moet zeggen dat ik zelf geen goed voorbeeld ben. Ben zelf 44 jaar, 1e IVF 2 terug geplaatst van de 5 embryo's. Helaas maar 1 ingevroren die ook nog eens niet goed ontdooide. IVF 2 hebben we er dus alle 3 ontstane embryo's laten terugplaatsen, bij IVF 3 waren er 4 ontstaan en zijn deze dus ook alle 4 teruggeplaatst en bij IVF 4 waren er weer 3 en ook deze alle 3 terug laten plaatsen. Helaas nog steeds niet zwanger. Wij lopen in het UZ Gent en daar mag er iets meer, ook i.v.m. mijn leeftijd. (kans op meerlingenzwangerschap door IVF kleiner dan bij jongeren vrouwen)
Ik persoonlijk geloof niet zo in dat verhaal van als er ook maar iets mis is enzo. Ik geloof wel in de verhoogde kansen bij meer emmy's per keer laten TPen. Ik heb inmiddels 2 x een TP van 2 emmy's gehad en 1 x een TP van 3 emmy's gehad. Alle keren is er niets blijven plakken, ondanks ik elke keer een mooi laagje BMS had. De volgende keer gaan we, indien we weer genoeg emmy's hebben, weer 3 laten TPen.
Ik heb twee keer twee emmy's laten terugplaatsen. Allebei geen topemmy's, maar wel goede (eerste keer twee viercelligen bij 2 dagen, score 9/10, tweede keer een acht- en negencellige bij 3 dagen, score 8/10). Nu zwanger van één wondertje! Maar... moet wel zeggen dat ik stiekem opgelucht ben. Zou een tweeling helemaal super vinden, maar de arts waarschuwde me wel: "een tweeling is niet leuk als ze veel te vroeg geboren worden". En dat is wel een risico. Ben achteraf zelf blij dat ik het risico genomen heb, maar vrouwen met tweelingen door IVF met problemen zullen daar anders over denken. Veel succes met je keuze!! P.S. Met de echo van 5 weken en drie dagen (had buikpijn door overstimulatie) bleek al dat er één kindje zat, de ander is dus nooit ingenesteld.
Wij laten bij deze poging 1 embryo terug plaatsen. We kennen helaas o.a. uit onze omgeving een paar voorbeelden van niet goed gelopen 2-lingzwangerschappen en gaan dus voor een eenling. Dit is pas de 1e poging, misschien dat we er wel anders over gaan denken mochten we meer pogingen nodig hebben, maar nu zeg ik: 1.