Dag allemaal, wie o wie heeft ervaring met IUI in eigen cyclus. zoja, is het gelukt of moesten jullie alsnog aan de hormonen...? Mijn vriend en ik moeten denk ik in de MMM, wij hebben sindskort aan de bel getrokken bij de huisarts.... aangezien ik er van overtuigd was dat ik de eerste 3 maanden niet moest meetellen ivm de pil. maar dat had niet gehoeven waardoor wij nu wel hulp krijgen.... waarschijnlijk wordt het in eigen cyclus ... nu nog een paar onderzoeken... ik hoop in die tussentijd wat ervaringen te kunnen delen en verhalen te kunnen lezen over iui in eigen cyclus. alvast bedankt voor jullie moeite. Groetjes
Ja hier. Ik ben getrouwd met een vrouw, dus vanaf het moment dat we zwanger wilde worden hebben we IUI gedaan u mijn eigen cyclus. Het heeft een tijdje geduurd, maar de negende poging was raak (eerder ook, maar toen ging het helaas mis met 6 weken). En nu zijn we alweer 16 weken in verwachting Zolang de artsen er nut in zien om zonder hormonen te doen, mag het gewoon. Hormonen ja of nee ligt in eerste instantie voornamelijk aan hoe jouw cyclus is. Voor mij was temperaturen een fijne manier om inzicht te krijgen
Hallo meiden Ik heb ook iui in eigen cyclus Ik zit in de wachtweken echt spannend ik hoef Nu nog 4 dagen te wachten dan krijg ik misschien het grootste nieuws
Hier de eerste iui in mijn eigen cyclus gehad. Deze is waarschijnlijk niet gelukt (temp is vanmorgen gezakt) Dan krijg ik er nog max 3 met hormonen en dan wordt het icsi. Mijn arts doet het altijd met hormonen, ze hebben er in ons geval voor gekozen om de eerste iui zonder te doen omdat het nog even spannend zou worden of we genoeg zwemmers zouden hebben voor de Iui. Hij wilde 1x zo proberen voordat hij me voor niks zou laten spuiten.
Vier keer IUI in eigen cyclus gedaan, maar dat voelde voor mij niet goed, weet niet waarom. Heb toen hornomen gevraagd en de tweede keer met hormonen was het raak. Mijn cyclus werd er regelmatiger van en korter (45 dagen werd 32 dagen).
wat leuk! van harte gefeliciteerd. heb je een goede zwangerschap? 9e poging... opzich best heftig.... maar nu je zwanger bent laat je toch alles achter je... de arts heeft tegen mij verteld dat ik dit beste kan doen om in ieder geval te problemen of het zo ook kan zonder hormonen... van een vriendin begreep ik dat haar arts had gezegd dat het niet veel nut had en dat je het meteen goed moet doen.. dus met hormonen.... maar ik heb in dat geval niet veel te kiezen... het zou mooi zijn als ik het zonder hormonen moet doen..... ik heb wel zo'n gevoel alsof het met hormonen beter is... hmmmm lastig.... wij hopen in ieder geval volgende maand met behandeling te starten...
Oh 4 keer .. weet je dat ik ook zo'n gevoel heb dat het beter lukt met hormonen... maar ik weet niet in hoever ik hier invloed op heb... de arts zal het weten... hij vind dat je altijd eerst zonder hormonen moet proberen...
Dag Lvtje... wanneer weet je of het is gelukt? ik hoop het zo voor je... ja klopt dat zij onze arts ook.. eerst maar zonder proberen.. hormonen kunnen later in het stadium als het niet is gelukt...zou mooi zijn als het zonder hormonen etc lukt... liefss
Spannend!! jij ook veel succes ... ik zie dat je nog 4 dagen moet wachten op een nod... hopelijk is het zover en heb je straks een mooie positieve test in handen!!
Gister ging ik er vanuit dat het niet gelukt was vanwege een daling in mijn temp, maar omdat die toch weer hoog was vanmorgen dus maar even getest. Het is nog vroeg, want zit pas 11dpo, maar het lijkt raak te zijn Heel spannend, want het moet nog blijven plakken natuurlijk, maar voor nu heel blij. Hoop dat jullie snel ook mogen volgen.
Hier ook veel iuis gehad maar allemaal in eigen cyclus. Ze zien er bij ons t nut er niet van in om met hormonen te doen. Heb een perfecte cyclus en t is al een keer gwlukt, wel miskraam, maar t kan dus wel.
Ik gaf in een gesprek aan dat ik het gevoel had geen controle te hebbenover het proces en dat miste ik heel erg. Zonder hormonen was het voor mij afwachten tot mijn lichaam zelf iets deed en ik had geen vertrouwen in mijn lichaam. De arts stelde een erg lage dosis voor (gonal-f, volgens mij 50) en dat hielp mij enorm. Ik had voor mijn gevoel ineens controle over mijn cyclus en kon er veel beter mee omgaan. Het gaf me de rust die ik nodig had, denk ik.
Hier 8 x IUI gehad. Eerste 3 x in eigen cyclus zonder hormonen (ik heb een hele nette cyclus + eisprong van mezelf), helaas werd ik niet zwanger. Vanaf IUI 4 met hormonen en meteen de 4e poging zwanger, helaas werd dit een miskraam. De 7e poging weer zwanger en een miskraam en de 8e poging heeft geresulteerd in een prachtige zoon. Ik zou dus de volgende keer echt weer aan de hormonen gaan. In het begin is het een beetje eng, maar alles went en ik ben er van overtuigd dat de hormomen bij mijn echt geholpen hebben op wat voor manier dan ook.
Happy, nou was dat maar zo, dat je alles achter je laat. Natuurlijk zijn we super blij dat het uiteindelijk gelukt is en de zwangerschap (wat de baby betreft) goed gaat. Maar het was wel zwaar, vond ik. Hebben bij de zesde poging ook en zwangerschap gehad, maar die ging mis. Maar wat vooral zwaar was, iui is onze enige kans, dus die ene dag van de cyclus moet eigenlijk perfect zijn. Man-vrouw kan thuis ook nog extra proberen bijvoorbeeld. Als het de laatste poging niet was gelukt, waren we wel gaan praten over hormonen, maar dan zouden het in eerste instantie hormonen worden die er voor zorgen dat er meer eitjes gaan rijpen (bv 2). Hierdoor heb je dus inderdaad meer kans, maar ook meer kans op meerlingen. Hormonen om je cyclus te beïnvloeden zijn naar mijn mening alleen toevoegde waarde als je eigen cyclus niet stabiel genoeg is, of bijvoorbeeld erg lang.