Hallo meiden, mijn dochtertje krijgt 5x 180/6 06.00 10.00 14.00 18.00 22.00 en tussendoor krijgt ze nog een fruithapje. in de ochtend heeft ze genoeg aan haar voeding, maar rond haar middag voeding lijkt het alsof ze meer voeding wil. ik heb geen idee hoeveel ik haar mag geven op een dag (cb afspraak is volgende week). in haar laatste fles krijgt ze 2 schepjes rijstebloem. helaas word ze nog steeds elke nacht wakker, dus ik vroeg me af of jullie misschien tips hadden. hoeveel cc je max mag geven om de 4 uur. want ze eet nog steeds om de 4 uur. in de nacht als ze wakker wordt sus ik haar in slaap met speen tot de eerste voeding, maar ze is dan tot aan de eerste fles erg onrustig. heel soms wil ze in de nacht toch melk en dan krijgt ze max 90cc. Overdag doet ze ook korte hazenslaapjes.
Mijn tip? Relax. Je kind is niet abnormaal. De trieste waarheid: mijn dochter van 7 maanden krijgt nog steeds een nachtvoeding. Ze heeft gewoon te veel honger. Ik heb ook alles geprobeerd, maar nu laat ik het gewoon los
Hier ook... ik geef overdag op verzoek... Meestal elke 2.5-3.5u... Doe ik 3.5-4u forceren zit ik met huilend kind EN nachtvoeding... Misschien 23:30u ipv 22:00u laatste fles geven? Vanacht was nacht zo: 19:00-00:10-06:30 Om 04:00u kwam die maar viel zelf weer in slaap. Om 06:30u was luier vol... Ik ben tevreden...
Het is echt niet raar hoor dat je kind nog niet doorslaapt met 4 maanden... Dat is hartstikke normaal zelfs.. Verder krijgt je kindje kwa glesvoeding nu de max , 30 schepjes/1 liter per 24 uur.. En als je kindje een paar dagen over de max zit is niet zo erg(meestal tijdens een groeispurtje) maar het moet geen weken duren Je kan ook de nachtfles 90/2 maken ipv 90/3.. Dan beperk je de hoeveeleid die je over de max gaat.. En verder... Kan je niks aan het doorslapen doen.. Behalve geduld hebben en afwachten wanneer je kindje eraan toe is En dat er 4 uur tussen de flessen zit is ook normaal hoor en in principe word die tid er ook niet meer tussen.. Pas over een aantal maanden als je kindje smiddags een boterham eet en geen fles meer krijgt dan..
Eens met mijn voorganger. Niet doorslapen met 4 mnd is volstrekt normaal. Zij krijgt nu wel de maximum aan voeding, meer als 30 schepjes per dag mag je niet geven structureel. Je kunt het wel anders verdelen, vaker kleinere flessen.
Bedankt voor jullie reactie's! Ik ga gewoon een beetje uit proberen. die 90cc fles geef ik gelukkig alleen in 'nood'. Over het algemeen geef ik haar 5x 180/6. Ze krijgt wel vaak sneller trek, na 3 uur ertussen begint ze meestal al een beetje te zeuren om eten. ik probeer het dan wel te rekken tot minimaal 3,5 uur.
Geef je geen forte voeding? Is dat honger gevoel misschien gekomen nadat je het fruithapje had geintroduceed?
Om te vermijden dat mijn dochter over het maximum gaat, geven we haar laatste fles van de dag gewoon op verzoek. We hebben een tijdje geprobeerd die om 23u te geven zodat het ons wat beter uitkwam, maar dat was een ramp. Ze sliep heel onrustig daarna, werd elk uur wakker, en uiteindelijk had ze 's nachts opnieuw honger en moesten we haar dus een extra fles geven. Nu fles om 19u30, dan bed in, en haar dan zelf laten komen. Dat is altijd ergens tussen 1 en 2 u 's nachts. Niet leuk om er dan uit te komen, maar zo is het tenminste maar 1 keer (en krijgt ze in totaal slechts 4 flessen van 210), en slaapt ze de rest van de tijd wel supergoed. Soms zijn ze nu eenmaal zo koppig
Nee het is niet na haar fruithapje gekomen, daarvoor al. ze gaat ook naar bed na haar ena laatste voeding. dat is ongeveer na ons avondeten zegt maar. rond 19 uur en dan word ze meestal weer wakker voor een fles. ze doet namelijk hazenslaapjes. we zijn nu indd een beetje aan het uitproberen, wat het beste uitkomt voor haar en voor ons.
Ik zou gewoon eens lessen van150/5 gaan maken en die olledig op verzoek gaan aanbieden, dus niet wakker maken of wat dan ook, maar kind laten bepalen. Als je dat 2 dagen doet zie je wat haar natuurlijke behoefte is. Per fles mag je 15-20 cc extra water toevoegen, dat vult vaak net wat beter.
Met 4 maanden heel normaal dat je dochter niet doorslaapt. Mijn zoon is 6 maanden en slaapt soms nog steeds niet door . Ik heb het losgelaten dat dit zo is. Hij krijgt 180/6 x 5 en de laatste fles om 23u. Meestal slaapt íe dan door tot 7.30u....maaarrrr moet tussendoor wel wat speentjes geven. Met een groeispurt wil hij 's nachts zelfs nog drinken, echt honger heeft íe dan!! Dat duurt meestal paar nachten, en nu zitten we er dus weer middenin ....hij krijgt dan 120 maar dan met 3 schepjes ipv 4 schepjes. Ons zoontje is qua lengte en gewicht een grote baby, dus heeft dit gewoon nodig...groeit echt als kool!!
Hier idd ook met een groei spurt dat ze echt honger heeft snachts nog een voeding. Ze is voor een meisje van deze.leeftijd ook een grote baby hihi ( 8kg & 70cm) Maar veder eigenlijk niet , wel moet ik net als zonnestraal 77 af en toe lopen voor der speen. En soms slaapt ze.zomaar van 20:30 -.20:00 door ..het is elke keer weer een verassing
Gisteravond heeft ze om 18.00 uur de fles gehad en om 19.30 lag ze te slapen im bed. ik heb haar dit x niet wakker gemaakt om te kijken wat er zou gebeuren. Ze werd krijsend wakker om 02.00 uur en wilde de fles, omdat ze natuurlijk haar laatste fles niet had gedronken. ik heb toen 120/3 gegeven. vervolgens werd ze om 04.00 uur wakker en is toen toen 06.00 gaan slapen met speentje. Ze heeft vanmorgen om 06.00 180/6 gehad. Ik vraag me dus of of ik haar niet beter nog kan wakker maken voor een fles, rond 22.00-23.00 uur. normaal gesproken krijgt ze die laatse fles ook en dan woed ze evengoed wakker en sus ik haar met speen totaan eerste ochtend fles
Ik zou ook minder grote flessen maken (150/5) en die volledig op haar verzoek aanbieden. Als dit dus vaker is dan om de 3 uur, is dat zo. Je moet dan eenbeetje spelen met de hoeveelheden zodat je niet over de max gaat, maar als ze zelf mag bepalen wanneer en hoeveel ze drinkt, zal ze waarschijnlijk verzadigder en tevredener zijn zonder direct over de max te gaan. Je moet het wel een paar dagen uitproberen zodat je kan zien wat haar natuurlijke ritme en behoefte is. En die nachtvoeding gaat er vanzelf af. Niet doorslapen met 4 maanden is echt heel normaal, dus laat je niets wijsmaken
Onze kindjes zijn zowat even oud. Hier een meisje met best veel honger en nu geven we forte voeding, al vanaf 2 maanden en sinds die tijd slaapt ze ook door. Ben het luxe gewend lees ik al. Ze krijgt 5x 180/6 schepjes (4forte 2 normale) Ons schema is als volgt. 9:30uur fles 13:00uur fles 16:30uur fles 20:00uur fles 23:00uur fles en dan slaapt ze door tot 'smorgens 9:30uur. Laatste flesje is volledige forte voeding, 6 schepjes.
Heeey Juffie, wat leuk!! ik heb toen nog mee gekletst in je topic over het geslacht wat je niet zeker wist. onze echo zag er toen zelfdw uit en bij mij werd jet ook een meid