Hoi! Een vraag: Afgelopen 4 rondes was ik keurig op dag 32 ongesteld. Nu de afgelopen cyclus gebeurde dat niet. Na 5 dagen overtijd begon ik bruin bloed te verliezen en op dag 39 werd ik ongesteld. Waar moet ik nu vanuit gaan ivm eisprong? Is dit normaal dat er een langere cyclus tussen zit? Groetjes Annelies.
Kan af en toe gebeuren ja. Mijn eerste rondes na de pil waren keurig 26 dagen, na een maand of 4 begon het ineens iets onregelmatiger te worden. Zou voor de zekerheid maar uitgaan van je langste cyclus (voor je jezelf gek gaat zitten maken) en zorgen dat je regelmatig klust
Ha! Ja, veel klussen inderdaad, nou vooruit, om de dag dan maar... Of zoals vriend dat zegt: bij de konijnen af... Geloof niet dat ik dat vol ga houden, helemaal niet als ik werk. Mijn vriend vind het overigens wel fijn dat ik het nu niet meer precies weet, heeft ie niet meer het gevoel dat hij móet.
Mijn cyclus is ook ineens anders gaan doen..... Ook nu weer is ie raar... dus acht ga er gewoon een beetje in het midden van zitten
Het kan indd zijn dat je er af en toe een langere/kortere cyclus ertussen hebt. Je zou ook ovulatietesten kunnen doen, zo weet je wanneer je eisprong is
Ik zit zelf ook al met die dagen te rommelen. We zijn eigelijk pas 3 maanden bezig voor het eggie maar ben al langer gestopt met de pil. Ik wilde gewoon eens kijken hoe mijn lichaam er op zou reageren en aankijken hoe mijn cyclus zou verlopen aangezien ik dat ding al jaren slik. 26, 24, 25, 23, 24, 23, 23, 27, 32 Als je hier een gemiddelde van neemt zit je op 23 maar neem je alleen het gemiddelde van de laatste 3x dan zit ik weer op 28 Als ik er vanuit mag gaan dat het 23 is dan heb ik vandaag m'n ei of als ik van die 28 uit moet gaan dan zullen we door moeten gaan met klussen. Ik snap er helemaal niets meer van
@Quinta; wij zijn ook voor derdce ronde bezig en al twee maanden ervoor gestopt met de pil Ik ga gewoon uit van de keer ervoor, niet echt genmiddelde eigenlijk ,is meestal 28/30 dus niet mega veel verschil, maar toch ook weer wel met ei, ben eerste maanden denk ik twee dagen later geeit haha dan ik had berekend. Heb deze ronde dan ook stevig doorgeklust (heb op basis van 28/29/30 uitgerekend en 3x de 4 voorspelde dagen geklust...bijna elke dag )
wbt "overtijd" zijn uitgaan van de langste cyclus van de afgelopen 6 mnd... en wat betreft uitgaan van wanneer je eisprong is, kun je het beste uitgaan van de kortste en rekening houden met je langste (dus een langere vruchtbare periode zeg maar)...
hmmmm dan zit er niks anders op dan inderdaad de uitspraak van mn vriend te volgen: bij de konijnen af dus..! En ik wil nog niet beginnen met ovulatietesten, ga ik me er alleen maar (nog) meer mee bezig houden. Bedankt!
Tja dan zit er niets ander op dan de 23 en de 28 aan te houden en dan maar door te gaan met klussen Is toch eigelijk geen probleem hihihi Ik wil ook niet beginnen met temperaturen, mocht het nou echt niet lukken op deze manier dan kan ik daar altijd nog aan beginnen.