KDV in de vakantie

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by guppie81, Apr 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik werk in het onderwijs dus heb vrij veel vakantie. Heb er niet eerder over nagedacht dat ze dan best vaak niet naar het KDV gaat, zeker in de zomervakantie.

Hoe gaat dat bij jullie, is daar een regeling voor of betaal je gewoon door als je kindje niet komt? (ik ga zonder navragen eigenlijk van het laatste uit)

2. GL013

GL013 Bekend lid

Sep 27, 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Volgens mij betaal je gewoon door...
    Mijn man zit ook in het onderwijs. In de zomervakantie brengen we Simon toch maar gewoon 1x per week naar het KDV, de rest lekker bij papa. We betalen toch namelijk, en zo blijft hij ook een beetje in het ritme denken we...

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,345
    36,200
    113
    Hier konden we kiezen, met of zonder vakanties.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik werk zelf in de kinder opvang en bij ons moet je door betalen en krijg je na 4 weken wel korting. aleen wat wij in somige gevalen wel advisren is het kindje wel 1 keer in de week te brengen. omdat somige kinderen er erg veel moeite mee hebben om dan na 6 a 7 weken weer te komen. maar dat is wel heel erg van het kindje afhankelijk zou het gewoon over legen met de meiden van het kinderdagverblijf.

groetejs

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik betaal gewoon door in mijn (vele) vakanties, ik werk ook in het onderwijs.
    Ik breng mijn zoontje in een vakantie wel 1 x per week naar het kdv, dan heb ik een dag om mijn huis eens goed onder handen te nemen of eens lekker op mijn gemak te winkelen.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    hmm dat 1 x wegbrengen spreekt me niet echt aan, maar zo had ik het nog niet bedacht.

Zou het heel erg zijn als ik haar dan tot 12 uur breng? Dan blijft ze in het ritme, maar hoef ik haar nog niet zooooo lang te brengen. 6 weken eruit is natuurlijk wel lang voor zo'n kleintje.

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Als het jou niet aanspreekt dan breng je haar toch niet in de vakantie?

Ik vind het heerlijk om mijn handen een dagje vrij te hebben, maar een vriendin van mij voelt zich erg schuldig als ze haar kindje naar het kdv brengt terwijl ze zelf vrij is, die doet het dus niet.

Dat ritme, daar zitten ze zo weer in hoor! :D

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    hmm dat is ook weer zo!
    Morgen gaat ze wennen, dan ga ik wel even overleggen.

9. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier hetzelfde "probleem". Ook veel vakantie maar gewoon moeten betalen. De eerste paar vakanties heb ik de kleine niet gebracht, maar geloof me daar word je steeds makkelijker in.

Inmiddels voelt het goed om hem dan toch 1X per week te brengen (normaal gaat 'ie 2 dagen), zo blijft hij lekker in het ritme, doet mama een dagje leuke dingen èn ik vind hem er gezelliger op worden (als hij alleen bij mij is wordt hij meteen een soort van zwaan-kleef-aan)

Groetjes Six

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Oh ik geloof echt wel dat het makkelijker wordt. Kan me niet voorstellen dat ik over 3 maanden nog zenuwachtig ben omdat ze de volgende dag naar het KDV moet. (morgen voor het eerst ;))

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,345
    36,200
    113
    Succes guppie! en idd het wordt makkelijker hoor.

Share This Page