Ik zit net een dilemma, Ik heb een vriendin die ik de laatste tijd wat minder zie... Wel vaak contact via de app.. Zij heeft twee wat oudere kinderen 2 en 6 dacht ik.. Nu ga ik altijd naar hun verjaardagen en neem ik altijd dure cadeaus mee omdat ik het leuke kids vind en ik niet veel vriendinnen met kinderen heb... Zo ook toen hun jongste geboren was een heel duur kraam cadeau gekocht... Nu was onze zoon geboren en kwamen hun aan met een skippybal.. Ik weet dat hun niet zuinig hoeven te leven!!! Nu vieren ze de verjaardag van hun zonen en ik vroeg of ze nog wensen had... Ze vroeg voor de oudste geld en voor de jongste ipad assesures ik schrijf het verkeerd maar weet niet hoe je het schrijft... Dit terwijl ze weet dat ik van een uitkering leef en bijna niet rond kom... Eigenlijk heb ik er al helemaal geen zin meer in... Wat moet ik nou doen??
Beide geld geven en klaar.. Dan maak je ze allebei gelukkig en kan je zelf invullen wat voor bedrag je geeft.. ik vind persoonlijk niet dat je kan bepalen voor wt voor bedrag de ander iets moet kopen.. dus ik zou of een cadeau bon geven of gewoon een klein bedrag waar ze zelf wat mee kunnen doen..
Zowieso geen dure cadeau's kopen als je eigenlijk al niet rond kan komen. Ook al hoeven hun niet zuinig te leven, dan nog moeten hun zelf weten wat ze voor je kindje kopen. Gewoon wat centjes geven, daar zijn kleintjes altijd erg blij mee of een cadeaubon van de Bart Smit.
Hangt af van het bedrag dat ze vraagt, anders zou ik gewoon geld geven. Of een bon van een winkel waar ze spullen voor de Ipad verkopen. Je zegt het zelf al; je vroeg of ze nog wensen hadden. Natuurlijk noemt zij dan op wat de kinderen graag willen. Het is vervolgens aan jou om te bepalen of je dat wil kopen.
Wat al eerder werd gezegd: geen dure cadeaus kopen als je het niet kunt missen! Ik zou de oudste inderdaad geld geven maar wel een bedrag wat voor jou te overzien is. Maar even serieus de jongste wordt 3 en wil iPad-accessoires? Los van het feit dat ik dat vrij bizar vind, vind ik het ook nog eens brutaal om zo'n dure suggestie te doen. Ik zou hem gewoon wat (buiten)speelgoed kopen
Euhm vind niemand het raar dat TS een SKIPPYBAL als kraamcadeau krijgt? Ik zou een leuke skippybal kopen voor de jongste Neuh even zonder gekheid. Wij geven op verjaardagen van kindjes 15 euro in een envelopje. Als ik een cadeau koop ga ik tot max 20 wanneer ik voor 15 niets leuks vind. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je kunt missen. Ik snap dat je het voor de kindjes doet omdat je ze graag hebt, maar je moet het ook zelf kunnen opbrengen. Kinderen zijn toch blij met alles wat ze krijgen!
Ik zou geven wat je hart ingeeft. Het gaat om dankbaarheid en niet de prijs van het cadeau. Alsof een kind dat weet?? Als je 10 euro per kind kunt missen zou ik de ene geld geven en de andere een Ipawn van Cars kopen voor de ipad. Kan hij met een autotje een carsspel spelen. En kost ook net geen 10 euro. Maar voel je vrij wat jij wilt doen. Is alleen haar wensen he
Ik zou hen hun skippybal terug geven als kado Ze zullen dit toch een leuk kado vinden aangezien ze het zelf geschonken hebben. Serieus, Ipad accessoires? Die kleine heeft reeds een Ipad??? Ik zou hier niet aan meedoen hoor.
god zeg wat maakt het nou uit wat iemand je geeft? Dat iemand met een cadeau aankomt is al fijn zat. Bij de geboorte van onze jongste kwam iemand aan met een tasje 2ehands kleding van hun kindje dat wat ouder is. Ik weet dat ze het moeilijk heeft en had eigenlijk verwacht dat ze met niets zou komen dus vond dit heel erg lief. Daar komt bij dat ik mensen op een verjaardag vraag omdat ik het gezellig vind dat ze komen, niet omdat ik veel kado's wil. En als mensen op kraambezoek komen komen ze omdat ze de kleine willen zien, niet omdat ze zo nodig iets willen geven. Dat ze iets meenemen dan is alleen maar lief en fijn maar totaal niet nodig. Vind het zo erg dat hier sommige vriendschappen op stuk lopen.
ik zou gewoon een leuk kadootje kopen, niet te duur Maar ik ben niet zo van het geld en kadobonnen geven. En daarbij.. voor kinderen is het al snel goed