1 of 2 kittens

Discussie in 'De lounge' gestart door Bab17, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab17

Bab17 Actief lid

22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Hooi allemaal,

Kon niet n ander geschikt plekje vinden dus maar even hier.

Wij hadden jaar geleden n kitten genomen, echt n geweldig beestje, m'n oudste zoontje was echt zeer verknocht eraan (zoontje is autistisch hoog verdacht) en kroelde en friemelde hele dagen met t beestje. Helaas na 9 maanden is ze dood gereden.
    Nu bij dezelfde mensen vandaan nieuw nestje en twijfel dus 1 of 2 kittens. Lees overal dat 1 erg zielig is voor t beestje en vind dat zelf misschien ook wel sneu hoewel we bijna altijd thuis zijn..
    Maar daarnaast heb ik ook n nogal bijdehand dochtertje en die kan met haar broertje om alles vechten wat ze allebei dan willen dus ik voorzie dat de kitten straks uit elkaar getrokken word nee gekkigheid maar ja dan denk ik hebben ze allebei kroel maatje , wat denken jullie?

En bijkomstigheid, m'n man heeft oke gegeven voor twee maar vind het eigenlijk drie x niks om twee katjes te hebben. 1 is meer dan zat maar omdat ik zo zeurde erover stemde die in. Ooops

Groetjes

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Wij hadden eerst 1 kitten en daarna wilde we er nog 1 want ‘ het was zo zielig.’

Nou mooi niet hè, ze kunnen niet met en niet zonder elkaar. Ik denk dat ze allebei gelukkiger waren geweest zonder elkaar. Maar als er 1 ziek is is de ander wel helemaal uit zijn doen.

Ik zou dus voor 1 kitten gaan.

Vitamientjuh, citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  3. Bab17

Bab17 Actief lid

22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Ja wij hadden na een paar maanden ook een tweede kitten genomen maar die was zooo fel naar ons katje dat onze doodsbang van dat beestje was dus die is na 1 dag weer terug naar t nest gegaan.. misschien nu verschil dat ze dan uit 1 nest komen.. maar goed een van beide is wat meer op zichzelf zeiden ze al. Hoewel ze wel schattig samen liggen te slapen, wassen bijv

4. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier hebben we ook na 1 week er een zusje bij gehaald. Goede keuze geweest. Ze hebben veel aan elkaar, vullen elkaar aan (druk versus rustig, brutaal versus afwachtend). Na 10 jaar wassen ze elkaar nog dagelijks.

Ik zou wel voor 2 gaan.

Bab17 vindt dit leuk.
  5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier 2 kittens uit het asiel gehaald, mannetje en vrouwtje. Ze waren daar al leuk met elkaar aan het spelen.
    Geen broer/zus trouwens.
    Zo blij dat ik voor beide heb gekozen. Ze zijn zo gek op elkaar! 2 handen op 1 buikje.
    Ondertussen 1 jaar. De eerste, ik gok, 8 maanden hebben ze niet apart geslapen. Altijd samen spelen.
    Ook dat vond ik een voordeel. Een kitten heeft vermaak nodig, een sparringpartner. Dat ging hier heel goed.
    Als ik de keuze opnieuw kon maken? Zeker weer 2.

Bab17 vindt dit leuk.
  6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Leuk hè, zo zijn die van mij ook :)

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik zou ook niet wachten, maar er meteen 2 nemen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als je nu al twijfelt zou ik er meteen twee nemen.

Wij hebben 17 jaar geleden onze eerste kat uit het asiel gehaald. Na een half jaar oid er een bij gehaald, omdat ze zo alleen was ed. Na wat ruzietjes ging het perfect, helaas was dat na een jaar of vier voorbij en vielen ze elkaar tot bloedens toe aan (of eigenlijk: een van de twee de ander).

Die twee katten leveninmiddels niet meer en sinds ruim een half jaar hebben we twee nieuwe katten. Dit zijn broertjes van elkaar en tot nog toe gaat het uitstekend. Zo heerlijk dat ze geen gedoe hebben met aan elkaar wennen ed. Ze zitten ook niet de hele dag bovenop elkaar oid, ze slapen ook niet samen, maar ze stoeien wel regelmatig, wassen elkaar af en toe en als ze elkaar kwijt zijn gaan ze keihard mauwen ed, heel aandoenlijk.

Athina vindt dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Als ze uit hetzelfde nest kunnen komen zou ik er 2 doen, maar anders niet.
    Wij hebben afgelopen winter 1 kitten genomen, die was de laatste uit het nest. We wilden zoeken naar nog een tweede erbij, maar ze was ontzettend aggressief naar andere katten .. en ze is zo op onze kinderen gericht, ze voelt zich echt ons derde kind geloof ik. Ze gaat samen met ze buitenspelen, bemoeit zich overal mee en savonds gaat ze tegelijk met ze naar bed, heel schattig. Wij hebben het dus bij 1 gelaten.

Athina vindt dit leuk.
  10. Bab17

Bab17 Actief lid

22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Ja zo was onze poes dus ook.. dus ene kant denk ik 1, maar voor t beestje zelf en de rust bij de kids 2

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier dezelfde ervaring.
    Maar als ik er 2 uit hetzelfde nest zou kunnen nemen zou ik dat wel doen.

12. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Wij hebben er ook 1 en precies dit

De kinderen mogen alles

Vorige vakantie zorgde me moeder voor onze kat ze bleef gewoon thuis en ze kwam dagelijks langs voor het eten aandacht etc

Kwam me oma ook mee en me moeder zei nog niet voer haar buik aaien ze was prachtig

En ze beet haar keihard in haar vinger :eek:

Maar op dit moment weer drachtig maar de kinderen kunnen haar gewoon aaien

Zijn dan wel wat groter doen echt voorzichtig met haar

Bab17 vindt dit leuk.
  13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    In het asiel zitten de kittens meestal bij elkaar in 1 kamer.
    Je kan dan ook vragen of er 2 zijn die graag met elkaar optrekken.
    Dus dan zijn ze niet uit het zelfde nest, maar kunnen ze wel goed samen gaan
    Oh ja...#adoptdontshop :thumup:

Orchid24, MinnieMouse94 en Bab17 vinden dit leuk.
  14. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wij hebben er ook 2, met9 maanden leeftijdverschil.
    Eerste paar dagen was het haat en nijd. Daarna beste vriendjes en begon de oudere de kitten te verzorgen en we moesten op een gegeven moment zelfs naar de dierenarts omdat ze schrale tepels kreeg want die kitten zat er de hele tijd aan te sabbelen.

Soms hebben ze nog steeds ruzie en lijken ze net een stel kleine kinderen. Maar das normaal denk ik.
    Maar de oudste mag nog steeds de jongere wassen, ze worden 7 en 8 dit jaar.

Ik zou zeker beide kittens nemen, dan zijn ze nooit alleen thuis

Bijgevoegde bestanden:

Bab17 vindt dit leuk.
  15. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik twijfel hier ook over. Wij willen graag een kitten maar ik twijfel of 2 niet beter is. Ik werk wel thuis dus ik ben er altijd. En 2 kattenbakken in huis vind ik ook best een ding :|

Bab17 vindt dit leuk.
  16. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Het wordt eigelijk sowieso aangeraden om 2 bakken voor 1 kat te hebben. Dat hebben wij ook niet hoor. We hebben er 1 beneden en 1 boven, beide op rustige plaatsen in het huis.
    Een bak met deksel pakken en goeie korrels schelen al vaak een hoop stank ,net zoals natvoer echt stinkpoep geeft.
    Geen korrels met geurtjes ofzo, dat vinden katten over het algemeen niks.
    Wij gebruiken catsan, alleen de poepies eruit halen en zodra je hem begint te ruiken ,bij ons is dat na ongeveer 2 weken,de hele bak verschonen.

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    2 kittens van hetzelfde nestje tegelijk in huis nemen! Ze hebben wat aan elkaar en goed, ze zullen vast ook eens broers/ zussen mot hebben, :roflmao: maar over het algemeen gaat dit echt goed samen.
    Wij hadden vroeger ook 2 kittens in huis genomen, waren 2 broertjes.. En ze waren echt altijd samen! Ook wel eens 'vechten' maar halfuur later lagen ze dan weer samen op het kleed te slapen

Bab17 vindt dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Wij hadden er thuis maar 1 voor 2 katten, ging altijd goed. Toen kwam er nog een 3e kat en dan wel een kattenbak bijgehaald.

19. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier geen kattenbak

We wonen niet zo groot had eerst in keuken maar stonk zo erg niet te doen

Nu doet ze het buiten

Deur is vrijwel altijd open overdag van de tuin

En ochtend meteen naar buiten

Bab17 vindt dit leuk.
  20. Bab17

Bab17 Actief lid

22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties... Ik moet vandaag knoop doorhakken dus lees t nog is rustig door

Deel Deze Pagina