1 of 2 kittens

Discussion in 'De lounge' started by Bab17, Apr 26, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maaike87

Maaike87 Actief lid

Sep 23, 2015
    490
    496
    63
    Dit dus, ik had er ook 2 genomen (uit hetzelfde nestje) want ‘dan hadden ze elkaar’. Nou niet dus, ze vechten elkaar zo af en toe de tent uit, vind ‘s ochtends soms overal plukken haar. Had er achteraf toch liever 1 genomen.

2. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    Wij hebben er 2 uit hetzelfde nestje. Slapen en spelen samen
    Heel schattig

Zou alleen niet voor de broodfokkittens gaan.... las dat het dezelfde mensen zijn als van de andere kat

Ze zijn er genoeg in het asiel.

Zoe123 and Bab17 like this.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,140
    8,871
    113
    Wij vinden ook regelmatig overal plukken haar, maar hier is het echt stoeien wat ze doen waardoor dat komt. En natuurlijk de rangorde bepalen; ook heel gezond.

Wij hebben trouwens maar een kattenbak, daar tot nog toe prima. We hebben microkorrels van Biokat’s, die vinden we het fijnste.

Bab17 likes this.
  4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,295
    113
    Nederland
    Wij hebben 2 katers uit het zelfde nestje genomen en zijn dikke vrienden van elkaar. Ze vechten ook wel eens met elkaar, maar dat is op een speelse manier. Eén is altijd buiten in de tuin en de ander ligt veel binnen. Ze zitten elkaar nooit in de weg.

Maar toen ze nog kitten waren hadden ze juist veel aan elkaar.

Bab17 likes this.
  5. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,442
    4,368
    113
    Wij hebben er 1 en die is zielsgelukkig bij ons!

Bab17 likes this.
  6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik heb er 2 uit hetzelfde nest. Dat gaat prima. Het zijn binnenkatten. Ze hebben toen ze jonger waren ieder een krabpaal. Er zijn 2 kattenbakken, eigen voerbakjes en 2 slaapplekken op de vensterbank. Ze moeten in verschillende ruimtes kunnen slapen/spelen.

Mijn moeder had 2 katten, 2 jaar leeftijdsverschil. Het was net een homostel. Ze sliepen samen, aten samen, speelden samen en wasten elkaar.

Als je 2 uit hetzelfde nestje haalt is het even goed observeren of bepaalde kittens naar elkaar toe trekken als je nog de keuze hebt.

Zoe123 and Bab17 like this.
  7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,030
    113
    Overijssel
    Als je altijd thuis bent dan en het beestje krijgt genoeg aandacht zou ik echt voor 1 gaan.
    En misschien een idee om het dier niet naar buiten te doen? Als je zoon er zo blij mee is zou ik het risico niet willen lopen dat hij onder een auto komt.

Bab17 likes this.
  8. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    W

We hebben trouwens 2 bakken naast elkaar, peewee

9. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Supertip! Vinden de buren vast ook superleuk...

10. Maaike87

Maaike87 Actief lid

Sep 23, 2015
    490
    496
    63
    Hier is het echt vechten, keihard krijsen ook erbij :|

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

Jun 20, 2016
    3,694
    3,138
    113
    Female
    Brabant
    KleineLai and Zoe123 like this.
  12. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female
    Ja dacht ik ook al. Lekker poep in je tuin of katers die gaan sproeien:thumup::|
    Weet je van te voren toch ook wel of je ruimte hebt voor een noodzakelijke kattenbak...

Onze katten zijn trouwens binnen katten, opgegroeid in een appartement en sinds 4 jaar in een huis met tuin,maar moet er niet aan denken dat ze niet meer thuis komen of worden overreden, mn moeder heeft zo al 3 katten verloren en mn zusje maar verdriet hebben. Tis makkelijk om ze binnen te houden, gewoon opletten met de buitendeur

13. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Wij hebben er in oktober 2 genomen uit zelfde nest, 2 vrouwtjes hoewel ze dat afraden.
    Is echt heel leuk twee kittens! We hebben er heleboel aandacht in gestoken (ik vooral) en het zijn echte kroelkatten van nu 9 maanden oud. mij. Vriend vindt het nu super leuk (hij wilde er 1 en pas na de verhuizing maar ik heb doorgedramd haha). Hij zegt elke dag: ik ben echt blij met de poezen, nu kunnen we er allebei 1 op schoot en hoeven we geen ruzie te maken bij wie de kat moet liggen.

In het begin waren de poezen erg close, sliepen en speelden altijd samen. Dat is wel minder geworden nu, maar ruzie/vechten hebben ze alleen tijdens de krolsheid van een van de twee gedaan, nu zijn ze gesteriliseerd en is dat weer voorbij. Ze doen niet zoveel samen maar af en toe wassen ze elkaar en ze tolereren elkaar volledig. Onze kinderen zijn ook blij, want nu kunnen ze allebei snoepjes geven en spelen met de katten. :)

Attached Files:

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,058
    2,555
    113
    Limburg
    Ik heb altijd 2 - 3 katten gehad. En gelukkig altijd stapelkatten. Ze liggen regelmatig half op elkaar en wassen elkaar flink, maar kunnen zo nu en dan ook wel ruzie maken, maar nooit tot het extreme.

Bab17 likes this.
  15. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

Apr 22, 2018
    1,751
    883
    113
    Haha hier lopen zoveel katten rond

En ook echt zwerfkatten

En meestal poept ze in onze achtertuin hahahah

16. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,435
    2,226
    113
    Wij hadden 3 katten. Wel alledrie van een andere leeftijd.
    Ze hadden echt veel aan elkaar. Samen spelen, wassen, knuffelen. Echt gezellig!

Let er wel op als je een broertje en zusje kiest dat je ze op tijd laat helpen.
    Ook voordat je ze buiten laat.
    (ik ben sowieso pro binnenkat maar dat is een andere discussie)

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Dank U, zo mee eens.
    Echt...#Adoptdontshop

Al die nestjes, mijn buurvrouw verderop heeft nu de 3e achter elkaar, omdat het “zo leuk” is.Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Waarom in vredesnaam?
    Voor al die lieverds die in het asiel zitten is het ooit ook leuk begonnen maar omdat mensen, zeker bij kittens, vaak een impuls aankoop doen, zie je wat het gevolg is...
    Een vriend van mij heeft jaren in een asiel gewerkt, nu op de dieren ambulance. Hij heeft zo veel
    gezien op dit gebied.

Brigitte1985 likes this.
  18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Hier zou dat echt onmogelijk zijn. Zodra er ook maar een straaltje zon is, gaat de achterdeur open.
    En het is hier altijd druk met in en uitlopende kinderen.

19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Moeilijke beslissing, ze zeggen vaak neem er 2 want dan hebben ze elkaar. Er zijn gevallen waarbij dit echt wel goed gaat, maar ook velen niet. Katten zijn geen groepsdieren, zijn solicitaire wezens.

Het is alleen dat ze veel meer werk zijn dan mensen vaak denken, als je ze binnen wilt houden. (Niet altijd he, maargoed je weet vaak met kopen niet wat nou echt het karakter van je kat word kittens zijn ook anders in gedrag dan wanneer ze ouder worden). Ze moeten hun energie en jacht instinct kwijt kunnen, dus veel spelen etc. Ze moeten ook voldoende krabpalen, kattenbakken, dingen waardoor ze de hoogte in kunnen en schuilplekjes hebben als ze binnen gehouden worden. (Nogmaals ligt ook aan je katten). Nu werken mensen vaak veel en is er dan niet altijd tijd om uitgebreid en zeker niet meerdere keren per dag met kat te spelen. En dan is er snel verveling, dus wordt er vaak een 2e bijgehaald. Dat gaat dus soms goed en soms fout. Het is trouwens begrijpelijk hoor daar niet van. Ik zou dus als je er 2 wilt inderdaad goed vragen welke 2 er al goed samen gaan en uit hetzelfde nestje of opvang doen.

Wij hadden vroeger 1 kat en dat was een gezellige kater. Heeft geen vriendjes gemist volgensmij. Wij hebben nu 2 poezen en het gaat goed samen, deels. Ze zijn echt vooral op ons gericht alsnog. Ze wassen elkaar weleens, heel soms spelen ze samen. Echter gaat het spelen vaak opgeven moment mis.. Ook is een van de 2 heel gevoelig voor stress en kan de andere haar juist weleens meppen dan. Ondanks dat het hier wel goed gaat, spelen ze dus zelden met elkaar. Daarnaast moeten wij nu met 2 katten spelen ipv 1 en tegelijk spelen kunnen ze niet. Wij vragen ons weleens af of ze het niet leuker hadden gevonden om gewoon alleen te zijn. Ondanks dat we zelf 2 poezen echt wel heel leuk vinden, weten wij niet of het slim is om ooit in de toekomst er weer 2 te nemen.. maar als we er 2 nemen doen we wel uit het zelfde nestje of uit opvang als blijkt dat die 2 echt goed samen kunnen.

succes met de beslissing!

20. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ik zou er 2 nemen, mits ze uit hetzelfde nestje komen.

wij hebben nu 1 kater van 12 en onze dochter "zeurt" nu ook al een tijdje om een 2e kat maar ik heb haar al uitgelegd dat dat niet gaat werken.
    we hebben wel in gedachte als deze kat komt te overlijden en we willen weer een beestje in huis dat we dan 2 kittens willen..

Share This Page