Alletwee. Ik heb achteraf gezien spijt dat we dat niet hebben gedaan. En dan hoef je ook niet te kiezen tussen deze schatjes. Veel plezier met ze!
Net als de rest zeg ik ook 2. Helemaal omdat ze uit hetzelfde nest komen dan zijn ze al aan elkaar gewend. Het is denk ik eerder een kwestie van goed nadenken wat betreft de kosten wat het met zich meebrengt want die kunnen wel hoog uitvallen .
Wij hebben1 ragdoll. Met 16 weken uit het nest gehaald. Dus geen minikitten. Bij ons is altijd iemand thuis. Het voordeel vind ik dat hij echt volledig op ons gericht is. Hij loopt de hele dag met me mee of ligt op mn schoot. Maar als je 3 dagen werkt zou ik zeker voor 2 gaan. Veel plezier met ze!
Pika en Eevee komen beiden hier wonen. ❤️❤️❤️ Vandaag na het werk ook gaan winkelen en heb denk ik het meeste in huis nu. Kattengrind staat niet op de foto en het bakje om te vervoeren staat ook in de auto. 2 pakjes natte voeding gekocht die ze nu krijgen, moet alleen nog kijken voor de droge voeding. Ik denk dat ik nu de basis heb? Er zal zeker en vast nog bijkomen mijn kennende. Op dit moment slapen ze samen dus nog maar 1 mandje gekocht. Bekijken of ze opgerold of uitgestrekt slapen en dan kan ik nog ene bijkopen als ze groter worden.
Ook over de voeding goed nadenken. Ik ben niet zo van het supermarkt voer. En een verzekering afsluiten had ik achteraf graag gedaan gezien alle medische kosten die heb ik gemaakt. Verder heb je 2 kattenbakken nodig. Minimaal 1 per kat. Zet de kittens ook gelijk op de bak na aankomst, dan weten ze waar deze is. Nooit iets schoonmaken met bleek dan gaan ze daar juist plassen. Als ze niet aan de krabpaal willen krabben keukenpapiertje met bleek en krabpaal insmeren. Nagelschaartje en borstel al aan geschaft? Doe je dat vanaf kitten, dan zijn ze er aan gewend. En laat ze eventueel eerst in 1 ruimte wennen/acclamatiseren en dan stap voor stap de rest. Plantenspuit werkt goed om te corrigeren. Geniet van je schattige haarballen!
Zulke goeie tips en dan de plantenspuit https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/weg-met-de-plantenspuit/ De kat doet het niet meer als jij er bent want dan worden ze nat, als jij er niet bent doen ze het net zo goed weer en je kan je katten echt onwijs bang voor je maken want jij bent dat mens dat ze elke keer straft. Veel plezier met je schatjes
Mijn 2 katten zijn ook helemaal gericht op ons. Er gaat geen dag voorbij dat ik geen 2 katten op schoot heb liggen.
Geweldig! Hele goede keus. Ze hebben enorm veel aan elkaar en het is mooi om dat te zien! Heel veel plezier!
Ik zou nog een hogere krabpaal doen. Katten zit graag hoog en houden van klimmen. Krabben doen ze ook graag staand, dus als ze groter worden is deze krabton te klein.
2..... Wij zouden vorig jaar 1 poesjes nemen. De ophaal dag was het broertje nog over. Dus we kwamen met twee katten thuis. Hiervoor altijd maar 1 kat genomen. Maar ze spelen zo leuk met elkaar, echte vrienden en echte maatjes zijn het. En ze vermaken elkaar ook. Mocht het zo uitkomen dat deze 2 er niet meer zijn, dan zouden we weet voor 2 katten gaan.
Onze Ragdoll kregen we alleen mee als er minstens nog een kat in huis was. We hadden al een lapjeskat. Al had ik toch liever nog een broertje genomen achteraf gezien, omdat ze dan al aan elkaar gewend waren en samen konden spelen enzo. Onze lapjeskat wou de eerste maanden niks van hem weten. Daarna zijn ze samen gaan spelen enzo, nu spelen ze nog zowat dagelijks samen, vooral in de tuin. Ze slapen soms in elkaar buurt, maar nooit tegen elkaar aan. Onze Ragdoll is net een hond, heel erg op ons gericht. De lapjeskat niet zo, maar ja, die komt uit het asiel en ik weet ook niet wat voor een achtergrond ze heeft.
Ik heb er 2 uit Griekenland lopen. Eentje zat in een tuin bij mensen en mocht nooit naar binnen en de ander woonde onder zo'n grote dumpster/kliko. Maar fijn om te horen dat jouw fokker inderdaad ook alleen katten bij elkaar plaatst alleen wanneer katten bewezen alleen beter af zijn doordat ze altijd vechten of omdat ze al (jaren) alleen zitten is het oké. Ze hebben zoveel aan elkaar want wij kunnen echt niet vervangen wat ze aan elkaar hebben.
de kittens zijn al in huis Wel iets anders. Normaal zou ik 2 zwarte hebben maar het is een zwarte en grijze geworden. De grijze kat kwam vrij en voor deze gegaan IPV voor het andere vrouwtje omdat de grijze bij hun heel erg naar de kinderen toe trok. Dus het is een grijze en zwarte geworden. Nou echt, wat een schatjes. ❤️ Ik heb ze gisteren gehaald omdat zoon bij de papa is, zodat de kittens op gemak kunnen wennen en zoon niet teleurgesteld zou zijn als kittens van hem wegrennen. Straks komen zoon en ex naar hier. Bij binnenkomst heb ik in de gang het kooitje open gedaan, waar ook de kattenbakken staan en ik heb ze laten doen en gewoon gekeken naar hun. Heel voorzichtig gingen ze op verkenning. Zo schattig om te zien. Alles bekijken, ruiken, heel voorzichtig lopen. Na een 20 minuutjes kwamen ze voorzichtig naar mij en begonnen ze een beetje te huppelen en te spelen. Kattenbak en water en voeding hadden ze ook heel snel ontdekt. Na de eerste keer spelen kroop eentje de kooi in van de auto om te slapen en de andere kwam op mij liggen op de bank. Ik en stil zitten gaat niet goed maar ik heb me 2u lang niet durven bewegen. Zo schattig En tja sinds toen, eten, slapen, spelen, achter elkaar aanrennen en met elkaar spelen. Abnormaal schattig. Toen ik ging slapen liet ik de deur een beetje open. Na 10 minuten stonden ze naast mijn bed. Even geaaid, hun gingen nog op verkenning in de slaapkamer en ineens hoorde ik ze richting woonkamer gaan en viel ik in slaap. Niks gehoord en goed geslapen Toen ik vanochtend wakker werd waren ze niet bij mij. Ik sluipend zoeken naar hun, ik kijk binnen in de woonkamer en de deugnietjes hadden me ondanks mijn gesluip toch gehoord want ze keken me beiden heel snoetig aan. Pika het mannetje kwam echt knorren en kopjes geven, beiden tegen me aan, Pika knorrend, Eevee nog voorzichtig bij me en na 10 minuten gingen ze weer rennen en spelen met elkaar. En nu slapen ze weer ❤️❤️❤️ Eevee heeft wel vieze ogen. Ik heb van die doekjes voor katten om ogen zuiver te maken maar het lukt me niet. Ik durf natuurlijk ook niet hard te wrijven maar tja om haar oogjes is wel een beetje hard. Hoe kan ik dit het beste doen? Ja op eerste foto had ik m'n werkbroek nog aan. Maar echt, zijn schatten. Ben helemaal verliefd op hun.
Wat lief! Oogjes kan je ook goed schoonmaken met afgekoelde kamillethee, is gelijk ontstekingsremmend.
Wij hebben er 2 uit hetzelfde nest genomen. Broer en zus Echt zo leuk! Ze spelen vrijwel altijd samen, soms word er even gevochten maar de dame bijt flink van der af. Ik vind het vooral fijn dat als wij weg zijn ze tenminste niet alleen zijn maar altijd elkaar hebben.
Wat ik me dan zo maar afvraag. Broer en zus samen, dan moet je er toch minimaal 1 laten castreren of steriliseren? Of hebben broer en zus gewoon niet de neiging om zich met elkaar op die manier in te laten? Wellicht een domme vraag, maar ik ben totaal geen katten kenner Je hebt wel 2 schatjes hoor @Fantykoekie , Geniet ervan
Jawel moet ze laten helpen, zeker omdat ze halfbroer en halfzusje zijn anders heb ik wel kans op nieuwe kittens