1 of 2 kittens

Discussie in 'De lounge' gestart door mari83, 24 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zou je me het 2 jaar geleden vragen, dan was mijn antwoord 1 is prima. Maar met de ervaring die we met onze Siberische kater hebben, absoluut 2. Ondanks dat we vaak thuis zijn, begon hij toch vervelend gedrag te vertonen. En dan bedoel ik gefrustreerd gedrag, waarin hij onze benen begon te pakken enbdat ging niet zachtjes. We weten zeker dat hij het niet gemeen bedoelde, hij wilde graag spelen, alleen konden wij hem daarin niet geven wat hij wilde. En ik ben katten gewend, kan ze ook prima opvoeden, maar dit werd een probleem en voelde ook niet goed omdat je merkte dat hij niet happy was. Buiten deze frustratie momenten, was (en is) het de allerliefste kat die je je kunt voorstellen.

Wij hebben er dus afgelopen april een kitten bijgezet en dat is de beste beslissing ooit geweest. Vanaf de eerste dag zijn ze onafscheidelijk, spelen samen, eten samen, slapen samen. En totaal niks noppes nade gefrustreerd gedrag meer..

Dus nee, de vlieger van een kat kan prima alleen, die gaat echt niet zomaar op. Ik zal er nooit meer voor kiezen in ieder geval óf het moet inderdaad een herplaatser zijn waarvan bekend is dat hij of zij graag als enige kat leeft..

Meneer (Ragnar) en mevrouw (Torvi) slapen lepeltje-lepeltje <3
    20230723_160109.jpg

Me26, dreumesje, Spectre en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Knappe katten zeg!!!!

loetje vindt dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier ook 2!
    Zou wel dan uit hetzelfde nestje doen maar spelen lekker met elkaar vaak ook minder kans op slopen en klieren met dingen die niet moeten omdat ze elkaar hebben.
    Hier nu ook weer bewust voor 2 gekozen omdat we onze bejaarde dame van bijna 15 niet 1 kitten aan wilde doen. Want die slaapt vooral alleen maar. En dat is ook echt een goede keuze geweest.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We krijgen er over 3 weken een tweede bij. Niet omdat nr een zich verveeld maar omdat we het leuker voor hem denken te vinden. We weten dus nog niet hoe dit uit gaat pakken. We hebben nu een hele relaxte kat.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    #25 Zoe123, 24 jul 2023
    Laatst bewerkt: 24 jul 2023
    Kan jouw tekst dikgedrukt worden zodat ieder dit leest?
    Ik weet niet zo goed waar mensen hun kennis vandaan halen, maar het advies vanuit instanties / opvang is inderdaad eigenlijk altijd: 2 kittens tenzij je nog een jonge speelse kat thuis hebt. En
    ik ben het daar helemaal mee eens.

Een oudere kat kan soms wel prima alleen.
    En inderdaad @adoptdontshop
    Zoveel lieverds die op zoek zijn naar een huisje
    TS neem eens een kijkje op bijvoorbeeld de onderstaande FB pagina’s.
    Kijk op de Ik Zoek Baas pagina van de dierenbescherming

Bijgevoegde bestanden:

Asil en Somita vinden dit leuk.
  6. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga het in de groep gooien hier thuis.

7. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    Dank je, kan het helaas niet meer aanpassen.

Heb zelf vorig jaar bewust een kitten niet uitgepraat naar een geïnteresseerde.
    Er was al wel een kat, maar deze was al 8 en de kitten was/is erg speels en hinh erg aan andere katten.
    Uiteindelijk is ze hier gebleven en dacht leuk ook.voor onze toen 1.5 jaar oude kat.
    Helaas echt spelen deden ze weinig.
    Nu hebben we er sinds 3 weken een maine coon kitten bij van nu 3.5 maand en die 2 kunnen uren door het huis rennen en zijn dikke maatjes.

Zoe123 vindt dit leuk.
  8. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    Sinds zaterdagavond vang ik deze 3 kanjers op.
    Helaas erg schuw, maar ze komen al een beetje los.

Bijgevoegde bestanden:

Asil vindt dit leuk.
  9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    De fokker van onze Ragdoll gaf kittens of per twee mee of je moest al een kat thuis hebben. Katten zijn wel sociale dieren in de meeste gevallen en aangezien onze Ragdoll alleen bij ons binnen zit en in de tuin, komt hij ook geen soortgenoten tegen. We hadden als een asielkat (waar weinig aan is qua gezelligheid), maar na een maand of twee waren ze aardig aan elkaar gewend en ze spelen veel samen.
    Al zou ik liever twee kittens in het vervolg nemen, want die spelen natuurlijk veel meer dan volwassen katten.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja hier gewoon 1….

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het kan ook wel hoor, als je kat gewoon happy is, is dat prima. Maar het is niet per definitie dat een kat alleen kan. Het verschilt per kat.

Splitijsje vindt dit leuk.
  12. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.682
    3.126
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ohh zwart wit is echt mijn zwakte :o:
    Heb er nu 2 gehad en die trekken mij altijd zo erg aan! Net als zwarte katten :D
    Degene die nooit iemand wil hebben wil ik altijd haha:p

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    2 uit 1 nest. Zonder enige twijfel. Heb je ook veel minder werk van. Ze voedden elkaar meer op :) ze stoeien lekker met elkaar etc. Wij hebben 3x een kitten alleen gehad en nu dus 2 samen uit 1 nest. Laatste is echt stuk relaxter. En ze trekken ook echt samen op, elkaar wassen etc. Ze zoeken elkaar buiten ook op en als ze s avonds naar binnen moeten (elke nacht wil ik ze binnen) en 1 ontbreekt dan is de ander heel onrustig en gaat pas echt slapen als de ander binnen is ♡

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ach wat een poppekes :thumup:
    En wat geweldig dat je dit doet.
    Een vriendin van een vriendin vangt ook mama’s en kittens op en ik weet dus hoeveel tijd en energie er in gaat zitten.
    Dankjewel !

Oh en wat betreft katten bij elkaar plaatsen en een leeftijd verschil, hier zijn de puber van 3 (die hier al woonde) en de kleuter van 2 de beste vriendinnen. Beide heel zacht en lief van karakter, maar speels. En dat klikte
    meteen, zo zoet…

Somita vindt dit leuk.
  15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben 2 katten, ragdolls. Aangezien ze niet op straat komen, denk ik dat het erg fijn is dat ze met zijn tweeën zijn.
    Ze zijn ook echt aan elkaar gehecht.

16. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    Hier inderdaad ook, heb 2 zwart/wit rondlopen, meer zwart dan wit, 1 rode, wx driekleur en een spierwitte.
    Heb echt een zwak voor zwarte katten, dit heb ik niet met cypers dat trekt mij niet aan, al zijn dat ook lieverds

17. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    Dank je wel.
    Gaat inderdaad een boel tijd inzitten en kost veel.energie, maar het is zo mooi als je ze als lieve sociale katjes uit kan plaatsen en mensen blij kan maken.

Zoe123 vindt dit leuk.
  18. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    2 uit 1 nest hoeft niet, kan ook uit verschillende nesten.

Heb een kat van 9 maanden en een kitten van 3.5 maand en echt de beste maatjes, ze zijn onafscheidelijk.

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En ook net zo lief als dat ze knap zijn, heerlijk stel:)

Splitijsje vindt dit leuk.
  20. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.143
    9.738
    113
    Vrouw
    Wij ook! Wat een heerlijkheid

20230616_080326.jpg

Madeliefke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina