Ik heb een broertje en zusje uit het asiel. Zij moesten ook echt samen geplaatst worden (konden echt niet zonder elkaar) en ik vind het heerlijk hoe ze elkaar hebben. Ze steunen elkaar, spelen samen en slapen samen. Ik vind het ook een fijn idee dat ze elkaar hebben als ik aan het werk ben. Maar de keuze is helemaal aan jou natuurlijk. Ik zou er iig zeker een uit het asiel nemen. Daar zijn momenteel ontzettend veel kittens opzoek naar een plekje en de voor- en nazorg is ontzettend goed geregeld.
Hier ook twee zusjes uit het asiel gehaald. Gelukkig was het asiel duidelijk: dat ik werk (was toen nog alleen en werkte 36 uur: 4x9) prima, maar de poezen gaan alleen per twee. Ik weet dat katten solitair zijn, maar zie ook dat het maatjes zijn, samen op pad gaan en het 100% voor elkaar opnemen als die ene rotkat uit de buurt in de tuin wil komen. Momo komt Micky altijd helpen die kat verjagen. Dus er zit toch iets iets sociaals in.
2! We dachten altijd dat onze kater het prima had in zijn eentje, maar hij bloeide extra op toen er een poes bij kwam!
Als kitten zijnde is het veel leuker om een speelmaatje te hebben… Als ze wat ouder zijn worden ze wat rustiger en vaak meer op hun zelf. Terwijl ze hier vaak nog samen lekker lagen te dutten..
Ik ben gastgezin bij kattenbescherming Nederland. Ik heb een moederpoes en 4 kittens. Ze worden in principe per 2 geplaatst of er moet al een andere sociale kat zijn. Een katertje houden we zeker. 1 katertje twijfel ik nog wat over, hij houdt zich echt afzijdig van de andere 3. Misschien samen met mama plaatsen of bij een andere kat. En 2 kittens zijn dikke mik met elkaar dus die gaan samen weg.
Oh zag dit topic net niet toen ik mijn eigen topic opende. Als je nog geen kat hebt dan is het advies wel om er twee tegelijk te doen, ze kunnen met elkaar spelen waardoor ze minder snel vervelen en naar gedrag laten zien. Bij ons komt een kitten bij een sociale, speelse kat van bijna 4 jaar. Wij vragen ons af of we daar beter 1 of 2 bij kunnen doen.
Wij hebben momenteel 1 kat (kater) van ruim 1 jaar, We houden het eerst bij 1 want we hebben ook nog een (oudere) hond. Voorheen wel meerdere katten samen gehad. (ook nestboertjes/zusjes)