Welke kinderwagen???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kinderwens88, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben nu een 2-hands kinderwagen. Is veel gebruikt en ging altijd prima. Maar de wagen wordt nu een stuk minder. Dus als er nog een kindje mag komen dan zal er toch echt een andere/nieuwe kinderwagen moeten komen.

Heeft iemand tips? Welke wagen hebben jullie en hoe bevalt de wagen? Ik zou wel graag een wagen willen waar ook nog genoeg ruimte op zit om boodschappen mee te nemen en eventueel een vakje voor portemonnee/telefoon/ water e.d. Dat heb ik nu ook en dat bevalt erg goed.

2. Kirsie86

Kirsie86 Lid

8 jul 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een Joolz, helaas nog niet in gebruik door het slechte weer.

Heb voor de Joolz gekozen omdat:

* Licht in gebruik
    * Wendbaar
    * lekker hoog
    * luchtbanden
    * mooi in aanzien

Enige minpunt(je) is dat er een erg kleine ruimte is voor boodschappen, daar kan je evt wel een grote boodschappentas apart aanschaffen

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 unexpectedmom, 21 jan 2013
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
    Wij hebben een teutonia, nieuw hartstikke duur maar ijzersterk. De voordelen vind ik oa dat er een ruime boodschappenmand onder zit die je ook zwaar kunt vullen. Als je de reiswieg eraf wilt halen dan kun je die losklikken maar staat ie nog wel stabiel, (bij de meeste kinderwagens moet je de reiswieg dan heel goed vast houden omdat ie er ander afvalt, niet heel fijn als je kindje erin ligt of als het ding leeg op de vieze straat valt ofzo) Je kunt deze dan rustig eraf tillen. Ik weet ook niet of je m nieuw gaat kopen of tweedehands. Nieuw is die sowieso standaard met extra's (regenhoezen, adapters voor maxicosi, voetenzak, dekentje..)

De koelstra heeft trouwens ook veel ruimte voor boodschappen, zeker als je deze gebruikt met de maxicosi erop, dan past er namelijk nog een extra mand in.

ohja , met 1 beweging ingeklapt, ook erg handig. Wij hebben trouwens de cosmo, de mistral S kun je de duwstang makkelijk de andere kant opzetten zodat je de grote wielen voor hebt om bijvoorbeeld off road te wandelen of in 1x de kijkrichting van je ]kindje te veranderen.

Cosmo | teutonia wandelwagen - De chique Kurvenstar voor de stad, single pivot dual suspension fietsen, extra smalle frame, veranderen het gezicht van het kind, de koopkracht, het vervoer slot, handrem, in combinatie met alle draagtas
    Mistral S | teutonia wandelwagen - De flexibele allrounder voor stad en land. Met alle klassieke kenmerken echte off-roader voor de stad, Radverteilung Flexibel, omkeerbaar handvat om de aanblik van het kind, de handrem en verwijderba

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik heb een Mutsy 4rider, ruimte voor boodschappen, zitje kan in 2 richtingen, rijdt heel soepel, is redelijk compact op te klappen, luchtbanden zodat het bos ook heerlijk rijdt, genoeg accessoires voor te verkrijgen, adapters voor maxi cosi kunnen erop, makkelijk om te bouwen dwv 1 klik en het zit.

5. MLkids

MLkids Niet meer actief

Deze hebben wij:

4rider single spoke | Mutsy

Hiervoor een roze Musy 3 rider, is nog in perfect staat alleen ons mannetje gaat niet in een roze kinderwagen ;) Die staat nu dus in de verkoop.

6. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Wij hebben de Joolz, nog niet in gebruik, maar wel al leuk om mee door de kamer te rijden!

Ruimte voor boodschappen is met de reiswieg inderdaad wat minder, maar zeker in het begin verwacht ik dat ik iedere dag wel met de kleine op pad ga voor de kleine boodschappen en de grote boodschappenin het weekend samen met papa in de auto ga doen!

7. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de Joolz ook erg mooi maar dat er onderin (haast) geen boodschappen kunnen, vind ik echt een nadeel. We hebben nu ook de mutsy4-rider en daar kunnen onderin echt veel boodschappen. Heb al heel wat meegenomen. Ik zal de andere kinderwagenmerken die ik voorbij heb zien komen ook eens bekijken.

8. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb een bugaboo cameleon. Heb hem nog niet met baby geprobeerd maar vind hem leeg heerlijk rijden!

9. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaa die is mooi maar toch ook ontzettend duur? Of die duowagen is iig erg duur.

10. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziet er leuk uit maar volgens mij kun je er onder niet veel boodschappen kwijt, klopt dat?

11. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan hebben wij een andere mutsy, met 4 even grote banden.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben de Jane Muum kinderwagen gekocht. Het is een spaans merk van oorsprong maar wel in Nederland en België te verkrijgen. Het goede eraan is dat het een heel eenvoudig kliksysteem heeft om de wieg of maxi cosi van het onderstel te halen, handig voor als je alleen bent om het in de auto te zetten etc.
    Zie: Jané - Pushchairs
    Je vind er genoeg op marktplaats e.d.

13. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft er ook iemand ervaring met de maxi cosi mura? Ziet er ook degelijk uit met boodschappenmand.

14. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Maxi Cosi Mura 3. Nog niet in gebruik, want baby moet nog geboren worden ;)

Wij hebben deze gekozen omdat:
    - Grote wandelwagenbak
    - Met allemaal luchtbanden, omdat we vlak bij het bos wonen. Bijv. de Stokke kinderwagen heeft alleen van die harde plastic banden, het is ons uitgelegd dat dit een echte 'stadswagen' is.
    - De voorste wielen zijn vast te zetten.
    - Wij vonden het er wel wat 'lomp' uitzien. Maar hij voelt echt ontzettend degelijk, goed en stevig.
    - Het boodschappenmandje is niet heel erg groot, maar inderdaad, ik verwacht niet dat ik alleen alle weekboodschappen ga halen...
    - En hij is niet belachelijk duur.

Succes met je keus!

Groetjes!

15. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb hem via marktplaats gekocht ;) vond ze nieuw ook echt te duur!

16. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik lees even mee! Hoewel het nog erg pril is, ben ik graag goed geïnformeerd ;) Ben benieuwd naar alle ervaringen!

Eén ding is in ieder geval zeker: we gaan er eentje via MP kopen. De prijzen van de nieuwe wandelwagens in de winkel vind ik eigenlijk wel érg hoog! Dan te bedenken dat sommige mensen de wandelwagen al na een paar maanden de deur uit doen, kan dat ons toch best wel wat schelen in de kosten :)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Quinny buzz!! Ideaal

18. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Wij hebben bij de babydump een transit gekocht!
    Nog niet in gebruik maar, nu we hem hebben hoor ik van veel mensen hoe fijn deze wagen is en kom ik deze geregeld tegen!
    genoeg ruimte voor boodschappen
    zitje kan twee kanten op
    in te vouwen de minst brede wagen (hiervoor hebben wij deze gekocht, scheelt met de jools 4 cm! past deze beter in de auto)
    compleet met zak en dekentje
    4 wielen
    makkelijk te bedienen
    goede prijs!

19. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb een Mura 4, is echt een superwagen! Hij is wel lomper, maar dat vind ik dus juist leuk. Als je na de wagenbak het zitje erop klikt, dan is je boodschappenruimte erg klein... Dan moet je goed nadenken wat je meeneemt. Ik heb er wel een haak bij om een tas aan te hangen, maar dat wiebelt dan elke keer tegen je knieën en dat vind ik niet zo fijn. Je kunt er ook zo'n netje bij kopen.
    Ik doe nooit grote boodschappen met de wagen, maar soms is het wel proppen.

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student

Deel Deze Pagina