Tips omgeving Lunteren

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RachelleNM, 16 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Mijn schoonouders hebben ons uitgenodigd voor een weekendje in hun vakantiehuisje in Lunteren. Nou vraag ik me af wat daar te doen is. Ook willen vriend en ik een avond gezellig samen uit eten. Heeft er iemand hier tips voor? :D
    Overigens is mijn dochter het weekend bij haar vader, dus we zijn kindloos.

Alvast bedankt! :D

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.776
    1.365
    113
    Wat vinden jullie leuk om te doen? Sportief? Museum? Dierentuin? Winkelen? Natuur in?

Er is genoeg te doen in de omgeving, maar geen idee wat jullie leuk vinden!

3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Sportief is niet zo handig want ik heb enorm last van m'n bekken :roflmao: Musea zijn helemaal niks voor m'n vriend. Winkelen vinden we erg leuk. Ikzelf vind bowlen leuk :D Wellicht iets om te doen met z'n allen, een soort arcade ofzo. En verder zijn natuurlijk alle tips welkom :)

4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.776
    1.365
    113
    Voor winkelen zou ik naar Ede of Veenendaal gaan. Lunteren is best leuk, maar vrij klein ;).

In Ede kan je prima winkelen, maar er is de laatste tijd wel steeds meer gesloten. Qua eten of drinken vind ik het zelf altijd een beetje tegenvallen in het centrum. Er zit wel een bowlingbaan (Groeneveld, vaak een actie via Social Deal).

In Veenendaal is het centrum leuk en zijn er behoorlijk veel winkels. Net buiten het centrum heb je ook The Maxx, daar kan je escaperooms doen, karten, glowgolf, trampolinepark, etc. Voor eten in Veenendaal zou ik Très Tapas aanbevelen. Erg leuk en lekker! En wellicht even langs de Babydump? ;)

Barneveld is ook best oké. Er is een grote intratuin aan de rand van de stad en je kunt er prima even langs de winkels lopen in het centrum.

Iets verder weg zou ik naar Amersfoort of Arnhem gaan om te winkelen. Of naar de Ikea ;).

RachelleNM vindt dit leuk.
  5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Oh leuk, de babydump! Had ik nog helemaal niet aan gedacht! The Maxx ga ik eens voorstellen hier. Denk dat vriend dat karten wel erg leuk vindt. Kan 'ie z'n vader uitdagen :roflmao:
    Dankjewel!

6. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Er zit een heerlijk steakhouse in Ede (niet in het centrum). Fijne bediening (niet chique maar wel correct) en heerlijk vlees.
    Als ik straks bevallen ben wil ik daar weer heen :).

https://www.steakhouseamadeus.nl/

7. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    946
    582
    93
    Het uilenbos in lunteren is erg leuk. Ging ik vroeger als kind altijd heen. Is een pannenkoekenboerderij met grote speeltuin en kinderboerderij

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Alleen mijn dochter gaat niet mee, die is bij haar vader :(

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wauw, dat ziet er goed uit! Alleen beetje zonde dan om daar heen te gaan terwijl ik zwanger ben.. moet alles doorbakken zijn :oops:

10. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    O super stom, dat had ik helemaal niet gezien/gecheckt. Maak ik je blij met een dode mus. Sorry.

11. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Whaha, geeft niks hoor :p

Goldrose vindt dit leuk.
  12. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Qua restaurant zit in Lunteren de Verrassing. Mocht je naar Ede gaan kan ik De Verleiding, De Heksenketel en De Baron van Ede aanbevelen. Het Zusje zit tegenwoordig ook in Ede, maar daar ben ik nog niet geweest. De Gribus in Barneveld is ook leuk. Barneveld heeft sowieso ook best een leuk centrum om lekker doorheen te wandelen.

In Amersfoort zit een grote Prenatal. Via de A30 ben je daar in no time. In Barneveld vind je een Intratuin (over 3 weken is ook Cristmas World bij de Intratuin in Duiven weer geopend, een hele happening) en om echt te shoppen zou ik naar Veenendaal of Amersfoort gaan. In Ede vind je best veel leegstand en vind ik persoonlijk om echt te winkelen niet echt heel leuk.
    Ik ben btw niet echt fan van Amadeus. Voor mijn gevoel teveel vreetschuur. Als je echt een goed steakhouse wilt zou ik naar Le Steak in Bennekom gaan. Vind de kwaliteit daar toch echt stukken beter.

Ook zit je zo op de hei en in het bos. Verder is hier in de buurt geen hol te beleven :roflmao:

Deel Deze Pagina