We kunnen het niet eens worden!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Agatha, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoi, forumgenootjes,

Ik vroeg me af of wij nou het enige stel zijn met dit probleem: mijn man en ik kunnen het maar niet eens worden over de namen en ik ben al in week 35!
    Mijn man wil graag een naam het land van zijn herkomst. Heb ik niks op tegen en dus ben ik al in het begin van mijn zwangerschap allerlei websites afgegaan en heb lijstjes met namen opgesteld die ik mooi vind. Hij heeft ze allemaal afgekeurd. Uiteindelijk vroeg hij een keer wat ik zelf dan de mooiste vond, dus heb ik mijn favouriete meisjes en jongensnaam gezegd. Hij vond ze niet geweldig, maar kwam met niks beters, dus ik ging uit van die namen.
    En nu komt hij opeens met 1 jongens- en 1 meisjesnaam en die moeten het van hem worden. De jongensnaam had hij van mijn lijstje, die mag, al staat hij niet in mijn top 20. Maar de meisjesnaam vindt ik echt niks. Hij is diep teleurgesteld. En ik ben boos. Maar als we ruzie gaan maken komen we er helemaal nooit uit, en zo veel tijd hebben we niet meer. Ik kan eindeloos verder blijven zoeken op internet, maar ik heb al duizenden namen bekeken, laat hem maar eens moeite doen. Hij heeft toch verdorie al 8 maanden de tijd gehad om er over na te denken! :x
    Iemand nog tips? En zijn wij de enigen die dit hebben?

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kun je een meisje geen 2 namen geven, 1 die jij zelf heel mooi vindt en als 2e naam die hij heeft uitgekozen? Helaas kun je dan weer ruzie krijgen over de roepnaam...

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    kunnen jullie dan niet gewoon en naam zoeken die jullie allebeide mooi vinden ongeacht de herkomst?
    en als hij een jongensnaam heeft uitgekozen die niet eens in je top 20 staat,dan zou ik die niet kiezen.
    de naam van je kind moet je wel echt mooi vinden.

en om wat voor herkomst gaat het,misschien heb ik of een ander nog suggesties

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    En naam is voor het leven, dus misschien beiden een hele andere naam zoeken.
    Dus die van jou niet en de van hem ook niet!
    Gewoon een hele andere! ;)

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ook wij hebben het probleem dat we het niet eens kunnen worden over de naam en ik vind een naam zoiets belangrijks je wilt je kind toch de naam geven die jij prachtig vind maar idd zijn we met 2 die daarover moeten beslissen en we hebben zo een verschillende smaken....

gelukkig hebben wij ,og wat meer tijd dan jullie hopelijk komen jullie er snel op uit.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    En, zijn jullie al een stapje verder?

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips. Die dubbele voornamen is een goed idee, een soort van reserve. Of een naam die je kunt afkorten/verbouwen tot iets anders (officiële naam en roepnaam). En het is ook wel steunend te horen dat het geen gezeur is om perse een naam te vinden die ik ook echt leuk vind ipv acceptabel.
    We hebben de namen nog steeds niet, moeten we toch echt een rustig moment voor reserveren om daar weer voor te gaan zitten, en nu zijn we nog bezig met vanalles en nogwat zodat we geen rust hebben. Helaas kan manlief zich maar met 1 ding tegelijk bezig houden, meer zeuren heeft geen zin. In ieder geval heb ik nog wat leuke namen gevonden op internet, hopelijk zit er iets tussen waar we het over eens kunnen worden.
    Bedankt voor de steun, allemaal! Erg prettig dat jullie mee denken, want ik word er aardig gestresst van met nog hooguit een paar weken te gaan...

Deel Deze Pagina