ik heb nu een slaapzak voor m''n dochtertje. Omdat ze nogal eens wat kan spugen zitten er dus snel wat melkstippen op. even snel wassen is natuurlijk lastig, want waar leg ik haar dan in. hebben jullie standaard 2 slaapzakken van 1 maat???
Ja ik heb er zelfs drie. 1 aan, 1 in de was, en 1 in de kast! Dan grijp je eigenlijk nooit mis! En als ik jou was zou ik niet teveel hele kleine maatjes kopen maar gewoon al wat grotere! Heb ik vanaf het begin gedaan! Zoveel makkelijker en scheelt in aanschafkosten steeds. Ze groeien zo hard!
Hier ook 2 per maat. Er liggen nu 4 in dezelfde maat zelfs. 2 dunne voor nu, en 2 dikke voor de winter
ik heb al een wat grotere liggen, ff de armsgaten en hoofgat checken en dan krijgt ze die tussen de wasbeurten aan stom he, wat je jezelf al niet af kunt vragen) heb je toevallig nog tips/voorkeur voor een bepaalde slaapzak? ik heb er nu een van prenatal, met schuine rits. maar vind dat stukje van de rits zo hard, niet echt babyvriendelijk eigenlijk.
Wij hebben onder andere die van de Ikea liggen Met twee kom je eigenlijk toe, maar we hebben er ondertussen 5, en geen enkele zelf gekocht een aantal als kado gekregen, een aantal tweedehands. We gebruiken momenteel ook gewoon de grote al hoor, als je bang bent dat de baby erin wegzakt kan je de onderkant altijd omslaan.
Hier heb ik 4 slaapzakken. zelf vind ik het fijn om er meerdere te hebben zodat je ze rustig aan kan wassen en niet zo snel mis grijpt.
Hier ook zeker wel 3 zakjes per maat per seizoen! Maar mijn dochter heeft dan ook helemaal geen dekens dus als de slaapzak in de was zit zou ik ook echt afgwerkt zijn...
in het begin (bij spugen) 2 per maat... nu mijn dochter niet meer spuugt gewoon 1 combisleeper in haar maat en een dunne slaapzak voor overdag. En als ie een keer in de was moet zorg ik dat ie gewoon 's ochtends in de was gaat en 's avonds weer klaar is voor gebruik
Ik heb er stees twee per maat per seizoen: 2 dunne voor in de zomer en 2dunne voor in de winter. Ik heb toendertijd altijd unisex genomen,en daar ben ik blij om want onze tweede is een meisje en dus kan zij deze ook gebruiken (gelukkig zijn ze aardig uit hetzelfde seizoen )
Hahaha, hier onbewust toch "jongenskleuren" gekocht... ze zijn maar voor in bed. En ik kan ze straks zo weer gebruiken. Hier zitten ze ook beiden in hetzelfde seizoen.
Wij hebben er ook meerdere en ook wel nodig en zo fris... Ik heb ze van de hema, prenatal, maar vind die van de zeeman erg fijn! De armsgaten zijn iets groter (minpuntje) maar ze zijn zo lekker zacht en warm.
Hier ook minimaal 3 tot 4 in een zelfde maat. Wel zo handig en je grijpt idd nooit mis. Koop ze meestal bij Prenatal en soms bij Babydump. Vind de Hema slaapzakken qua print niet zo leuk nu.
*breekt even in * Mogen pasgeboren baby's al in een slaapzakje? Ik wilde er ook een gaan kopen en de winkeldame adviseerde me dat ik nog geen hoefde te kopen omdat ze de eerste tijd nog onder lakentjes en dekentje moeten liggen. Wat adviseren jullie? *breekt weer uit*
Hier liggen ook meerdere slaapzakken. 2 winterzakken met mouwen 1 zomerzak met mouwen 1 zomerzak zonder mouwen 1 herstzak zonder mouwen 1 Puckabag
Oh en over de newborns: tegen ons is gezegd dat ze er in principe wel in mogen, maar dan moet je goed opletten of hoofd- en armsgaten niet te groot zijn. Maar ja, dat moet je altijd, ook als ze iets ouder zijn. Wij hadden wel een slaapzakje voor pasgeboren baby's, ik geloof zo'n 50-55 cm lang.
Onze kleine meid lag met 6weken ook al in een slaapzak omdat ze onder de dekens vandan schoof 's nachts. En dan werd ze wakker van de koud. Overdag sliep ze in een puckababy. X
Ik heb er een stuk of 5, geloof 3 zomer en 2 winter met afritsbare mouwen. Je gebruikt ze iedere dag dus dan moet je wel. En ik koop ze ook steeds een paar maten te groot. Anders moet je wel heel vaak een nieuwe kopen.
Ik had er in het begin wel vier nodig. Soms zat er een in de was en de volgende dag zat twee keer de slaapzak vol na een spuitluier. Dan was ik blij als ik nog wat schoon had.
wow wat een reacties. ik heb sowieso een gewatteerde newborn slaapzak van de prenatal, die is wel erg warm zeg! gewoon katoenen zijn voldoende in een normaal geisoleerd huis. ik heb er nu nog wat maten bij besteld.