1 of 2 tp 's bij ivf

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ennovy, Apr 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Wat een lieve woorden... thanks :)

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Nou net zoals jijzelf, heb ik maar weinig vertrouwen in deze laatste iui en ben ik me mentaal aan het voorbereiden op ivf! De menstruatie is gisteren doorgebroken en vandaag alweer cd 2! Dat voelt wel goed, heb net twee rondes pauze achter de rug! Dat was even heerlijk, maar ben nu wel weer toe aan een nieuwe kans! Maandag voor de uitgangsecho en dan (hopelijk) weer beginnen met spuiten! Ik zal je op de hoogte houden, doe jij dat hier ook?! Ben natuurlijk ook benieuwd hoe het jou allemaal gaat verlopen!

3. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

Nov 18, 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ennovy, wat vervelend om te lezen dat je voor ivf moet gaan.. Dat wij elkaar "gesproken" hebben waren jullie nog zelf aan het proberen om zwanger te worden. Moeilijke keuze waar je voor staat.. Inmiddels staan wij de volgende ronde voor dezelfde keuze (ICSI poging nummer 3). Wij gaan wel voor 2 embryo's, als deze er zijn. De vorige rondes mochten er nog geen twee tegelijk terug geplaatst worden. Nou had mijn man dat toen ook nog niet gewild.. maar inmiddels denken we er anders over. De laatste ronde hebben ze 14 eitjes weggehaald, uiteindelijk maar 4 bevrucht, 1 verse terug plaatsing en geen cryo's. Het was een snelle afvalrace. Nu willen we alles op alles zetten en als twee embryo's de kans op slagen vergroot, met de kans op een tweeling, gaan we er voor!

Punctie viel mij ook erg mee uiteindelijk. Ik was ook super zenuwachtig en ging uit van het ergste, maar het is goed te doen. Ik vond alleen de injecties erg vervelend na een week. Ik spoot Gonal f vanaf dag 2 tot de Ovitrelle (Gonal was niet zo vervelend). Vanaf dag 6 tot de Ovitrelle moest ik Cetrotide erbij spuiten, dit vond ik echt een vreselijke injectie.. Deed pijn, kreeg er onwijze blauwe plekken van. Hopelijk ga jij andere spuiten!

Ik hoop dat het bij jullie snel gaat lukken!

4. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Hé lieve meiden,

Ik snap je gevoel zo dame. ...Maar goed, een kans is een kans! Hoe was je echo vandaag? Mag je weer beginnen? En waarom 2 maanden pauze? Eigen keus!? Ik had tussen 5 en 6 ineens een cyste in de eierstok dus had toen ook 1 rust maand. Was net rond de feestdagen en achteraf heerlijk.

Allemachtig Nancy....Wat hebben jullie al een lange weg afgelegd! En wat erg dat je van zo veel eitjes zo weinig overhoudt! Dan lijkt het zo positief. Heftig hoor meis.....Hebben ze daar ook een verklaring voor? Wanneer moet je weer? Hoop zooooo dat er 2 perfecte bij zitten. ..
    Ik weet nog niet wat ik moet gaan spuiten. Wilde ze nog even overleggen. Denk Gonal F
    En inderdaad. ..toen leek ivf nog heel ver weg!

Wendy ik moet vrijdag ochtend. Denk dat als de kans er is, wij ook voor 2 gaan. Als ik zie hoe vaak er niks over blijft. Kijk bij Nancy. ..Heb de hele tijd maar het beste scenario in mijn hoofd maar kan voor het zelfde heel anders uit pakken. Punctie zie ik nu ook nog niet erg tegenop. Vooral niet door jullie verhalen. Heb 2 x hsg gehad en vond de eerste echt heel pijnlijk. Maar ook te doen. Het is maar kort immers.

Anja jij bent lief! En jij was dus ook 38 en mocht voor 2 kiezen. Zie dat je uit 77 komt. Op die leeftijd kan je lichaam tweeling zwangerschap dus ook nog goed aan! Moet nog steeds reageren op je bericht. ...

Liefs,
    Yvonne

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de puncties echt "Peanut" vergeleken bij een HSG.

Ik ben 16 dagen voordat ik 38 werd bevallen, dus nog 37 ( 😜 😂 ) en ja fysiek zwaar, maar dat geldt voor alle meerling zwangerschappen (denk ik)

6. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Hey Yvonne,
    We hebben in ander topic wel eens gekletst. Wij zitten bijna in hetzelfde traject als jij. Hoe bizar he.... Ik hoop dat je uitgangsecho binnenkort goed is en dat je gauw zwanger van jullie tweede bent!

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik had een ronde rust omdat ik daar behoefte aan had en aansluitend een verplichte ronde rust ivm een operatie aan mijn voet komende donderdag! Ik mag daarvoor niet zwanger zijn! Ik wist van te voren niet dat de operatie zo snel zou plaatsvinden, anders had ik die eerste pauze niet genomen! Maar ach de rust was ook wel even heerlijk!
    Ik mag starten met spuiten, maar de uitgangsecho was wel wat verwarrend voor me! Ik had een gynaecoloog en normaal altijd een assistente! Aan de linkerkant had ik een cyste, maar die heb ik meer wel dan niet! Alleen de assistenten deden er altijd heel nuchter over, 'ach is een kleintje, kan geen kwaad'. De gyn dacht daar toch anders over. Mag gelukkig wel starten, maar ze gaan het goed in de gaten houden! Ik vroeg nog of het kwaad kan voor een eventuele groeiende follikel, maar dat was niet zo! Dus tja ik weet het niet zo goed meer nu...maar afwachten wat ze volgende week maandag zien/zeggen!

8. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    #28 Ennovy, Apr 25, 2016
    Last edited: Apr 25, 2016
    Dank je Anja! Dan ga ik met een gerust hart naar de punctie! Kan altijd tegen vallen, dat weet ik maar je weet ook dat het even moet en dat het voor het goede doel is!
    Haha net geen 38 dus! Maar je mocht dus wel kiezen voor 2 ook al was je 37?
    Zwangerschap van een tweeling is natuurlijk wel zwaarder. Ze zien het ook echt als een complicatie hè. Er is mij bij iui zelfs door 1 gynaecoloog eens gevraagd of ik door ging als beide eitjes waren gegroeid. Uhhhh JAAAA! Waren er die keer ook 2. Voelde heel goed. ..Maar helaas!

Rust ronde snap ik heel goed. Je wordt zo geleefd. Bij mij laatste poging in januari en dan nu met intake en bloedonderzoek nu pas vrijdag eerste echo. Wel lekker hoor! Niet iedere keer naar het ziekenhuis. Maar nu ook weer aan toe! Het lijkt nu ineens weer zo langzaam te gaan. ...Wil doorrrrrrr
    Vaag verhaal over die cyste....Daar kan je niks mee hè. Tegen mij was die keer gezegd dat ze het niet aandurfde om te spuiten maar dat het een goede eisprong niet in de weg zou staan. Dus hebben zelf goed ons best gedaan die maand. Ben je eigenlijk al aangemeld voor ivf? Bij mij heeft de gynaecoloog toen al brief opgezet. Was daardoor snel aan de beurt.

Nvbr, wat leuk! Zijn mensen die mij onthouden hebben terwijl ik er al zo lang niet meer ben. ...Erg leuk om te lezen! Waar ben jij nu mee bezig! ? Ook ivf? En ook eerste keer? Ben heel benieuwd!

Monique, ben je al in Zwolle geweest? En eerste poging? Ben zelf nog niet in Zwolle geweest maar tot nu toe alleen maar in Drachten. Alleen bij punctie en tp naar Zwolle.

Wendy wanneer ga jij testen? ? Moet steeds aan je denken. ...Voel je al iets? Hoeveel dpo ben je nu?

Kus,
    Yvonne

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ja de gynaecoloog oordeelde nu dat ik ook mag starten, maar het wordt wel in de gaten gehouden! Eerdere rondes dit ook gehad en is steeds goed gegaan, dus probeer er nu maar op te vertrouwen dat het deze keer ook zo gaat!
    Als het goed is kan ik volgende ronde meteen starten, er is geen wachtlijst! Zal nog eens informeren bij de volgende fm, want lees hier altijd andere verhalen over informatie-avonden enzo! Naar mijn weten is dat hier niet en kan ik gewoon starten! Dat zou wel fijn zijn want ik wil ook doorrrrrr ;)
    Nog even en je mag voor de uitgangsecho! Spannend!

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hi!

Wij zitten ook in Zwolle.

Ik heb al 2 icsi pogingen achter de rug, de eerste mislukt zonder cryos. De tweede gelukt maar een miskraam, 1 cryo maar deze is ook mislukt.

Vandaag net punctie gehad van poging 3. En dit keer laat ik er bewust 3 terugplaatsen. Dubbele kans naar mijn mening.

Jij heel veel succes! !

11. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn in het ziekenhuis dame....En ze kunnen het inderdaad goed in de gaten houden met de echo 's. Wel een fijn idee. Wie weet is lest best! En anders dus waarschijnlijk gelijk door. In hetzelfde zh dan zeker? Ik kon niet verder in Heerenveen. ..Die doen niet verder dan iui. Dat zal ook wel schelen!

Bubblez ook in Zwolle! Helaas nog zonder succes. ...Heftig hoor meid! Nu 10 eitjes zie ik! Wat goed! Hoeveel waren er de vorige keren dan? En wat frustrerend dat het niet gelukt is. ..ook niet meer de cryo. ....Erg verdrietig! Dit jullie laatste keer dan? En hebben ze ook een oorzaak waarom het niet gelukt is?
    Hoor je morgen hoeveel bevruchtingen er zijn? Ik duim voor je meid!
    En deze keer mag je steeds zelfs voor 3 kiezen! ?
    Hou me op de hoogte!!

Liefs,
    Yvonne

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De eerste keer had ik er 8 waarvan 5 bevrucht. 4 lagen iets achter op groei en zijn toen zo in de vuilnisbak gegooid. Helaas.
    De tweede keer had ik 7 eicellen waarvan 2 overrijp en 1 onrijp. Van dr 4 maar 2 bevrucht en 1 dus zwanger alleen miskraam. De andere was van zeer slechte kwaliteit en is niet blijven hangen.

Ze kunnen niet zien waarom het mis gaat helaas. Alles ziet er goed uit bij mij en de embryo's die ik terug kreeg waren ook perfect (de versen)

Morgen hoor ik idd hoeveel er bevrucht zijn. Thumbs up :)

Je mag nooit voor 3 kiezen. Onder de 38 mag je pas bij poging 3 evt 2 terug laten plaatsen. Boven de 38 mag je vanaf poging 1 al kiezen. 2 is de maximum.

We hebben hierna nog een poging vergoed als het nodig is. Dus hebben er nog 1 nu.

Hoop is er nu beter. Zoveel dingen die beter zijn. Echt dit lukt gewoon nu!

13. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Ohhh ik dacht al. ..DRIE?? Maar dan had je een schrijffoutje. Er staat in je stukje dat jullie voor 3 gaan. Hoe kan het nu dan ineens zoveel beter gaan? Andere hormonen? En waarom icsi en geen ivf? Sorry voor al mijn vragen. ...Voldoet Zwolle goed trouwens? Wat frustrerend dat alles zo perfect lijkt en dat het dan niet lukt. ....
    Prachtig om te lezen hoe positief je deze ronde bent! Ik hoop dat je morgen laat weten hoeveel bevruchtingen er zijn!

Succes meid!

Liefs,
    Yvonne

14. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

Jan 19, 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Wat n spannende weken zijn dit zeg. .... Ik zit nu op dag 4 na de terugplaatsing en ik voel van alles!! Heb ook menstruatie achtige buikpijn klachten. Daar voel ik me wel erg onzeker over. Ben bang dat het nu al foute boel is:(
    Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik moet tenslotte nog anderhalve week wachten (7 mei) tot ik mag testen. ....

Heeft iemand ervaring met die lichte kramp onderin je buik??
    (Misschien is het al eens gevraagd, sorry daarvoor dan)

Liefs Wendy

15. lavenderblush

lavenderblush Actief lid

Jan 19, 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Yvonne veel succes de 29e!!

Bubblez ik duim voor je:)

16. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Blijf jullie toch beetje volgen.
    Na de tp van twee emmies voelde ik in de nacht van dag 3 op 4 korte maar pittige krampjes/steken. Werd er wakker van en duurde een uur ofzo.
    Nooit eerder gevoeld en ik bleek toen zwanger...

QUOTE=lavenderblush;19712207]Wat n spannende weken zijn dit zeg. .... Ik zit nu op dag 4 na de terugplaatsing en ik voel van alles!! Heb ook menstruatie achtige buikpijn klachten. Daar voel ik me wel erg onzeker over. Ben bang dat het nu al foute boel is:(
    Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik moet tenslotte nog anderhalve week wachten (7 mei) tot ik mag testen. ....

Heeft iemand ervaring met die lichte kramp onderin je buik??
    (Misschien is het al eens gevraagd, sorry daarvoor dan)

Liefs Wendy[/QUOTE]

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zwolle bevalt super. Erg lieve mensen waar ik mij bij op mn plek voel. Ik wou eigenlijk punctie onder algehele narcose, alleen dan moest ik naar een ander ziekenhuis. En dat heb ik dus niet gedaan omdat zwolle zo fijn voelt.

Hoe gaat het nu met jou meis?

=Ennovy;19712142]Ohhh ik dacht al. ..DRIE?? Maar dan had je een schrijffoutje. Er staat in je stukje dat jullie voor 3 gaan. Hoe kan het nu dan ineens zoveel beter gaan? Andere hormonen? En waarom icsi en geen ivf? Sorry voor al mijn vragen. ...Voldoet Zwolle goed trouwens? Wat frustrerend dat alles zo perfect lijkt en dat het dan niet lukt. ....
    Prachtig om te lezen hoe positief je deze ronde bent! Ik hoop dat je morgen laat weten hoeveel bevruchtingen er zijn!

Succes meid!

Liefs,
    Yvonne[/QUOTE]

Oh oepsie haha. 3 is een beetje veel, 2 is genoeg :)

Ik heb zelf een boel dingen anders gedaan. Biologisch eten, natuurlijke vitaminen, pipelle, yoga, acupunctuur, kleur therapie. Daardoor zit ik beter in mn vel en door de pipelle heb ik meer vertrouwen.

Wel heb ik dit keer iets meer gespoten, heeft toch extra eicellen opgeleverd.

En voor ivf is het zaad van mijn man te weinig. Hij heeft ten eerste heel weinig en ten tweede leeft en beweegt het slecht. Bij ivf zouden we dan amper kans hebbebn.
    Ivf en icsi is voor de vrouw (en man) hetzelfde traject, alleen het laboratorium gedeelte is anders en daar krijg je toch niks van mee :)

Zwokle

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh oepsie haha. 3 is een beetje veel, 2 is genoeg :)

Ik heb zelf een boel dingen anders gedaan. Biologisch eten, natuurlijke vitaminen, pipelle, yoga, acupunctuur, kleur therapie. Daardoor zit ik beter in mn vel en door de pipelle heb ik meer vertrouwen.

Wel heb ik dit keer iets meer gespoten, heeft toch extra eicellen opgeleverd.

En voor ivf is het zaad van mijn man te weinig. Hij heeft ten eerste heel weinig en ten tweede leeft en beweegt het slecht. Bij ivf zouden we dan amper kans hebbebn.
    Ivf en icsi is voor de vrouw (en man) hetzelfde traject, alleen het laboratorium gedeelte is anders en daar krijg je toch niks van mee :)

zwolle bevalt super. Erg lieve mensen waar ik mij bij op mn plek voel. Ik wou eigenlijk punctie onder algehele narcose, alleen dan moest ik naar een ander ziekenhuis. En dat heb ik dus niet gedaan omdat zwolle zo fijn voelt.

Hoe gaat het nu met jou meis?

[/QUOTE]

19. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    Twee teruggeplaatst en zwanger van tweeling

20. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    En en Wendy? ? Al getest? Of heb je je nog kunnen beheersen? Man wat een spanning....Wat Anja zegt klinkt wel goed! Hoop dat het bij jou ook een goed teken is!

Bubblez dat klinkt heel goed in Zwolle! Hopelijk kan ik over 2 weken ook mee praten over hoe het daar gaat! Gisteren naar Drachten. Eierstokken waren mooi rustig dus ik mocht beginnen met stimuleren! Nu begint het pas echt! Was nog even twijfel over welke hoeveelheid omdat mijn hormoonprofiel extreem goed was nog voor mij leeftijd, maar oudere vrouwen reageren soms wat minder op de hormonen. Dus toch besloten dat ik 225 eenheden Menopur ga spuiten ipv 150. Wel even een gedoe 's morgens met het opzuigen en weer in de volgende spuiten. Maar dat zal wel steeds makkelijker worden. Moet vrijdag om 9 uur weer een echo. Zo benieuwd! Tijd mag wel iets sneller gaan nu haha. Met niet zo goed in de controle uit handen geven;)

Wat goed dat je zo met je gezondheid bezig bent Bubblez! Wat is pipelle? Dat zegt mij niks. Hoeveel bevruchtingen waren er? Dat weet je nu toch ondertussen neem ik aan? En al een tp gehad? Oh man ga voor je duimen!

Hoeveel hebben jullie gespoten?

Gillian, gefeliciteerd! Hoeveelste poging? En ben je nu zwanger?

Dikke kus,
    Yvonne

Share This Page