Oh Gillian ik zie nu je handtekening! Wat goed zeg! Na al die tijd nu 2 wondertjes. Wauw! Voel je je goed? En hoeveel heb je de vorige keer terug laten plaatsen?
Spannend ennovy!! Ik spoot gonal, das een pen dus ik had geen gezeur met opzuigen enzo.. gonal spoot ik de eerete twee keer 150 en deze keer 187.50. Je krijgt alleen de punctie en terugplaatsing in zwolle toch? Pipelle is dat ze kleine krasjes maken in je baarmoeder. Hierdoor is de kans op innesteling groter. We hadden 6 van de 7 bevrucht! 2 van 8 cellen zitten nu in mijn buik en 2 van 7 en 2 van 6 liggen nu in de vriezer. Hebben met icsi 2 1 cryo gehad, dus dit is echt een goede score! Tp gisteren. Ik ben helemaal gelukkig! Hoe voel je je met al je hormonen??
Bubblez....Wat zal jij een goed gevoel hebben nu! Wat een verschil met de vorige keren! Kan je zien dat alle goede dingen die je gedaan hebt echt wel wat uitgehaald hebben. Zooooo ontiegelijk blij voor jou. Na alle tegenslagen nu eens iets echt positiefs. En nu die 2 mooie embryos in je buik. ..Wat zal dat ook een bijzonder gevoel zijn nu. Ik heb natuurlijk nog nooit een tp gehad maar als ik er bij na ga denken, dat je dan weet dat ze in je buik zitten. .wauw! En ook nog een paar op de reserve bank! Maar we gaan er van uit dat je die nog lang niet hoeft de gebruiken. Misschien over een jaar of 2 Heb jij nog tips voor mij wat voor jouw gevoel goed geholpen heeft? En hoe ga jij te werk na je punctie en na de tp? Hou jij er echt rekening mee met werken en dat soort dingen? Pipelle is echt nieuw voor mij. Dacht dat ik alles al wist maar blijkbaar zijn er nog steeds geheimen haha. Geniet van dit bijzondere gevoel ♡
Ah wat ben je een lieverd! Ik wens jullie ook echt alle goeds toe Nouja wij zijn over gegaan op biologisch eten. Minder suiker en tarwe. En mijn man zijn zaad is flink verbeterd daardoor, van 0.1 miljoen per ml naar 0.4 miljoen per ml. Dus echt geweldig. Ook was ik 25 jaar al chronisch eczeem patiënt, dat is nu weg! Daarnaast doe ik yoga en acupunctuur. Dat geeft mij een goed gevoel. Na de punctie bsn ik onwijs tam. Puncties bij mij zijn echt een ramp en ik kan dan echt 3 dagen amper lopen en bewegen. Doe gewoon rustig aan. Niet zwemmen, niet zwaar sporten en vooral niet zwaar tillen. Je merkt aan je lijf echt wel als je te ver gaat. Dus luister ernaar! Ik heb geen werk, bewust niet. Ik heb tot 3 weken terug wel gewerkt maar ik kon het echt niet handelen. Veel te veel spanning.. maar ik zou dar dan aangeven dat je echt rustig aan moet doen. Houden ze vast rekening mee, weten ze waar jullie in zitten? Em meis. Je gaat nog zoveel leren. Er zijn nog zoveel dingen waar je pas van hoort als het je overkomt of iemand er iets over zegt. Als je vragen hebt mag je mij altijd esn bericht sturen meis hoe voel jij je??
Haha wat lief! En ik zal zeker wel eens wat vragen nog! Alles is nog zo onwerkelijk voor mij. Hoop ook dat ik nooit zoveel te weten hoef te komen als dat jij weet. ..wat een lange weg.....En ik keek net even op je profiel. Je bent nog piepjong! Heftig hoor! En je komt uit Steenwijk haha. Ik uit Wolvega. Bijna buren Ik probeer ook al paar maanden wat op mijn suiker te letten en wat gezonder te eten. Sperma van mijn man is goed, dus die heeft weinig drang om wat te veranderen haha. Ze moeten straks toch groeien in mijn buik dus wil alles er aan doen wat mogelijk is. En eczeem ook weg door andere leefstijl? ? Wauw! Acupunctuur hoor ik inderdaad ook veel goeds over. Betere doorbloeding en zo ook. Ben alleen bang dat ik daar net wat te nuchter voor ben. ..Heb het idee dat je daar ook voor open moet staan. Ik werk in de thuiszorg, maar iedereen is op de hoogte. Alle oudjes zijn heel lief. Kan ook heel makkelijk mijn werk omzetten naar een andere dag. Dat is ideaal met de ziekenhuisbezoeken. Voor mijn gevoel is dit niet te doen als je het niet openbaar maakt. Ga zeker rekening houden na de punctie en de tp! Wil alles op alles zetten! Hormonen merk ik nog weinig van. Eerste week heb ik vreselijk veel hoofdpijn gehad van de decapeptyl. Dat gaat nu een stuk beter. En merk nu dat ik af en toe vreemde steekjes voel in mijn buik maar dat kan ook psychische zijn haha! Ps: is het al vrijdag Liefs, Yvonne
En ja! Heb voortraject in Drachten. Pas als bij de punctie eerste keer naar Zwolle! Ben heel benieuwd hoe het daar is!
Ik hoop ook dat je minder weet dan mij uiteindelijk. . En ook een grensgeval haha. Waarom ga je dan helemaal naar drachten ipv alles in zwolle? En ik ben idd nog niet zo oud. Maar helaas zegt dat niks bij vruchtbaarheidsproblemen... mijn man is nog jonger en het "ligt aan hem zelfs.. goedzo! En wel blijven doen waar je jezelf fijn bij voelt hoor. Als voor jou acupunctuur niet goed voelt moet je het niet doen. Net als eten, je kunt zoveel dingen lezen, maar als jij elke dag je een konijn voelt welke alleen maar op een komkommer mag kauwen dan doe je jezelf te kort. Een juist balans moet je vinden Fijn dat ze er op je werk rekening mee houden, heerlijk! En ik deel jouw mening over openbaarheid. Maar ook naar vrienden.. en dat is lang niet iedereen met me eens... ik ben echt heel open. En ik vind het erg fijn dat ik dit nit stiekem hoef te doen en ze mij kunnen steunen als ik mij verrot voel. Hoe zie jij dat? Oh deca.. heb het 3 dagen geprikt. . Wat een k naalden zeg.. vind je niet? Gelukkig heb je er weinig last van. En die steken, dat is de groei van je folikkels.. heel normaal.. nog geen flink opgezette buik?
Hallo dames, ik begin weer terug op aarde te komen na 3 dagen flinke pijn en morfine! De operatie is goed verlopen, maar de eerste dagen erna heb ik zwaar onderschat! Hopelijk nu het ergste gehad en gaan we weer vooruit! Wat is hier al veel gekletst! Jullie lopen qua traject allemaal op me voor, maar kan ik al van jullie ervaringen leren! Ik heb morgen de eerste fm en ben eens heel benieuwd wat cyste gedaan heeft! Ennovy had jij nu ook al uitgangsecho gehad?
Hier, toen we de mmm instapten, ook open geworden naar iedereen! Zowel vrienden als werk! En ondanks dat ik dat niet leuk vond, want ook wij hadden liever een leuke verrassing verteld en niet aan mijn werkgever gevraagd of zij mee wil werken aan een zwangerschap, ben ik heel blij dat we het gedaan hebben! Je geeft jezelf zoveel meer lucht...geen stiekem gedoe, geen smoesjes en vrienden die begrijpen dat ik niet meer heel enthousiast word van nieuwe aankondigingen! Als je het mij vraagt raad ik het iedereen aan!
Oh Bubblez, dan hebben we nu dus beiden 2 embryo's in onze buik! Spannend hè? Hoelang moet jij nog tot je mag testen? Yvonne, wanneer heb jij de punctie? Krijg je ook morfine in een infuus? Ik mag officieel zaterdag 7 mei pas testen. .... Maar gezien de aanhoudende buikpijn heb ik eerlijk gezegd niet veel hoop. Ik wil het nog niet helemaal afschrijven want stel dat ze wel zin boven zitten..... mijn man zegt dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn. Maar ik kan bijna aan niets anders denken!!!
Ik moet nog tot 14 mei. Ze zitten er net in. Niet te bang worden, ik had toen ik zwange werd ook veel pijn en krampen enzo. Toch zwanger. En er niet aan denken is niet mogelijk. Het is geen aan en uit knop. Voor jezelf is het fijn als je wat kalmer er mee om kan gaan maar het doet niks mer de uitslag. Lekker broeden! Ik duim!!
2 tweelingen in wording hier ♡♡♡ En die krampen hoor je echt heel vaak hoor Wendy! Bijna alle meiden in de club die ik hier heb ontmoet, waren overtuigd dat het niks zou worden ivm kramp. Eentje zelfs ook nog behoorlijk wat bloed verloren. Maar iedereen uit dat groepje is nu mama/op de helft/ bijna uitgerekend. En zou nu toch ook wel heel vroeg zijn, als je nu al menstruatie krampen zou hebben! ? Neem ook aan dat je best iets kan merken aan je baarmoeder als er misschien zelfs 2 kindjes aan het innestellen zijn. ...Oh man. ...ik had allang getest Ben al testen aan het verzamelen bij de action haha. Iedere keer als ik er kom, neem ik 2 doosjes mee. Ik ga straks vanaf dag 7 kijken hoe de pregnyl afneemt en hopelijk de natuurlijke hcg toe neemt. Deed ik bij de iui 's ook. Is mijn methode om die slopende dagen door te komen. ..Heb toen niet voor niks ooit eens het onderwerp testdrrrrang geopend hier haha! Had vrijdag de echo. Alles goed! Ben nu aan het spuiten. Wanneer de punctie is weet ik nog niet. Vrijdag maar eens kijken hoe mijn kippenhok erbij ligt! Bij iui ging het altijd razendsnel. Soms op dag 8 al een inseminatie. Kan echt niet wachten op vrijdag. Voel steeds steekjes en mijn buik is ook wat opgezet. Volgens mij krijg ik wel morfine via infuus maar dat zal Bubblez wel weten. ... Jeetje dame ingreep viel tegen dus. ..Nu ga je de goede kant weer op meid! En morgen weer meting! Wat kan je daar naartoe leven hè! Hoeveel en wat moet jij spuiten? En heb je vaak 1 of 2 eitjes! ? Ik had 4 x 1 en 2 x 2. Laat even weten hoe het ging! Over het open zijn. ...zooooo mee eens! Ik zou niet anders kunnen. Vind het ook gewoon fijn dat ik niet stiekem hoef te doen. Je krijgt geen rare vragen meer over: nou wanneer komt nummer 2 nou eens! ? ( serieus door mensen gevraagd die ik vaag ken. Ik geniet er dan van om shockerend antwoord te geven Staan zij met de bek vol tanden. Heerlijk! ) Mensen weten ook dat ze mij alles mogen vragen. Zijn zoveel mensen die hier bijna niks over weten. Laatst ook een link van een filmpje op mijn fb gezet. Vonden zoveel mensen interessant. Ben sowieso een open boek en dat is nu niet anders. Haal daar juist kracht uit. Hoe mensen dit op hun werk geheim kunnen houden is mij ook een raadsel! En inderdaad bubblez, niet iedereen begrijpt dat ik zo open ben. Maar dat zijn de mensen die er zelf nooit mee te maken zullen hebben. Ik vond het vorige week ook heel fijn om te kunnen zeggen dat ik een kut week had met veel hoofdpijn en dat dat door de hormonen kwam. Lang leve openheid! Mensen zijn ook zo lief. Krijg ik weer een kaartje van een lieve vriendin op het moment dat ik het toevallig moeilijk heb. Dat zijn de momenten met een gouden randje die je kracht geven om door te gaan. Hoe lang hebben jullie moeten spuiten voor de punctie trouwens? Decapeptyl is inderdaad soms erg gemeen. Doet me soms denken aan een wespensteek. Drachten is voor ons iets dichterbij zelfs Bubblez. En daar waren we sneller aan de beurt. Konden binnen een week op het eerste gesprek komen. Dat was eigenlijk de reden. En een vriendin heeft ook de combinatie gedaan en was erg enthousiast over Drachten. Nou meiden, ik ga slapen! Succes morgen dame! Ik duim voor je dat de cyste zich heeft ingehouden en er 2 mooie eitjes groeien! Dikke kus, Yvonne
Wauw soms op cd 8 al inseminatie...jaloerssss! Hier lijkt cd 16 een beetje trend te zijn en ik gok deze maand ook weer! Vanochtend fm (cd 11) gehad en de cyste was rustig en zelfs iets gekrompen jeej! Rechts zaten twee follikels van 11,5, kan dus nog alles kanten op! Ik gok dat er eentje zal doorgroeien en eentje weer zal krimpen! Ik heb van de 5 iui's een keer 2 follikels gehad en net die iui hadden we super slecht zaad! Zul je altijd zien! Daarna groeiden er steeds twee, maar wordt een dominant en krimpt een weer! Vandaar gok ik dat dat deze ronde ook zo zal zijn! Ik spuit momenteel gonal-f 50eh! Ben van 37,5 naar 50 gegaan in de hoop op consequenter twee follikels, maar helaas! Zou wel mooi zijn deze laatste iui-kans een dubbele kans is! Nou laat ze maar lekker broeden in dat kippenhok van je moest lachen om deze uitspraak! Heb je enig idee op hoeveel follikels ze hopen? En merk je veel verschil door de grotere hoeveelheid hormonen? Dat vind ik nog wel spannend hoe ga ik reageren op die grotere hoeveelheid?! Andere dames wat lijkt me dat bijzonder een embryo in je buik te hebben en jullie zelfs twee! Go embryootjes goooo! Hoop dat ze mooi innestellen! Zie erg tegen ivf op, maar een ding lijkt me zo fijn...je weet in ieder geval dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden! Bij iui is dat steeds maar de vraag?! Succes op het wachtbankje dames en ik zal voor jullie duimen!
Wanneer heb je weer een meting Dame? Mooi dat de cyste gekrompen was. Hoop dat beide eitjes door groeien. Bijzonder dat er 1 vaak door groeit en de andere niet. Ik was de keren met 2 ook zo blij! Heb geen idee waar ze op hopen. ..Dacht zo rond de 10, dat dat gemiddeld is. Ben zo zenuwachtig voor vrijdag. Stel dat ze zeggen,: er zitten maar 2. Of 40....Beide is niet goed! Dat vind ik een spannende echo hoor. .. Ik merk weinig van de hormonen moet ik zeggen. Misschien beetje meer moe. Maar verder mag ik niet klagen. Mijn buik is ook wat opgezet. Kreeg vandaag al de eerste : heee wat leuk! Je bent zwanger! Echt zo 'n bolletje heb ik nu. Snapte haar heel goed. Was echt zielig voor haar want ze voelde zich zo rot. En wat je zegt over het verschil tussen iui en ivf...Dat was de reden dat ik zo klaar was met iui. Bij ivf ben je al zo 'n belangrijke stap verder! Bij iui moet er nog zoveel gebeuren waar je geen invloed op hebt. Ben ontzettend benieuwd hoe het met de mama s met de embryos gaat man! Wendy zit zo dichtbij haar test datum. Hopelijk zijn de krampen een goed teken geweest! Liefs, Yvonne
Wanneer heb je weer een meting Dame? Mooi dat de cyste gekrompen was. Hoop dat beide eitjes door groeien. Bijzonder dat er 1 vaak door groeit en de andere niet. Ik was de keren met 2 ook zo blij! Heb geen idee waar ze op hopen. ..Dacht zo rond de 10, dat dat gemiddeld is. Ben zo zenuwachtig voor vrijdag. Stel dat ze zeggen,: er zitten maar 2. Of 40....Beide is niet goed! Dat vind ik een spannende echo hoor. .. Ik merk weinig van de hormonen moet ik zeggen. Misschien beetje meer moe. Maar verder mag ik niet klagen. Mijn buik is ook wat opgezet. Kreeg vandaag al de eerste : heee wat leuk! Je bent zwanger! Echt zo 'n bolletje heb ik nu. Snapte haar heel goed. Was echt zielig voor haar want ze voelde zich zo rot. En wat je zegt over het verschil tussen iui en ivf...Dat was de reden dat ik zo klaar was met iui. Bij ivf ben je al zo 'n belangrijke stap verder! Bij iui moet er nog zoveel gebeuren waar je geen invloed op hebt. Ben ontzettend benieuwd hoe het met de mama s met de embryos gaat man! Wendy zit zo dichtbij haar test datum. Hopelijk zijn de krampen een goed teken geweest! Liefs, Yvonne
Ik ben vandaag geweest en suprise suprise...alletwee doorgegroeid, maar nog steeds klein 13 en 14mm! Poeh! Dat is in twee dagen tijd niet veel! Heb ik ook nog niet eerder gehad! Heb nu vrijdag een 3e meting! Ik hoop dat ze dan mooi gegroeid zijn en ik meteen pregnyl mag zetten en dan alsnog zaterdag inseminatie! Anders heb ik er een hard hoofd in, want zondag zijn ze gesloten en maandag is mijn vriend er niet! Tot dinsdag gaan deze eitjes echt niet wachten lijkt me! Ik probeer positief te blijven...ze hebben nu nog twee dagen om te groeien tot vrijdag, dat moeten ze kunnen toch! Go eitjes go!
Oeh en wat sneu van die opmerking! Gelukkig ben jij volgens mij een luchtig persoon en kon je die opmerking wel hebben?! Ja zo zie je ook maar weer hoe makkelijk mensen er vaak over denken, al die opmerkingen 'word het geen tijd', 'staat je goed zo een baby' of 'groeit daar nu iets'! Hopelijk mag ze het snel nog eens zeggen, maar dan tegen een babygroeibuikje! Fijn dat je ze weinig last hebt van de hormonen! En vrijdag extra spannend! Dat snap ik! Meen wel eens gelezen te hebben datbje goed moet drinken om overstimulatie tegen te gaan! Dus schudt inm schudt in
Haha ja ik kon het goed hebben. Vond het vooral heel lullig voor haar. Ze vond het zo erg! Dus ik was haar aan het geruststellen haha. Jeeeeeej tweeeeeee! En nu groeien boefjes! Dat is kut dat ze zondags dicht zijn. ...Wij konden echt iedere dag gelukkig. En dan maandag je man er niet. ..Extra spannend zo! En anders de buurman maar mee. Heb jij straks net zo 'n heftige verrassing als die vrouw van dj Mattie Ja goed drinken heb ik ook eens gelezen! Je hoort wel wat ze gedaan hebben. Ben ook benieuwd hoe jouw eitjes het gaan doen! Liefs, Yvonne