1 of 2?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by makey, Sep 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    #1 makey, Sep 7, 2011
    Last edited: Sep 7, 2011
    IK ben de bv aan het afbouwen ze krijgt nu 2 a 3 flessen kv (frisopep) nu heb ik nr 1 maar ze is 6 mnd ze eet een half potje fruit en een kwart potje groente en krijgt nog 5 a 6 voedingen ligt er aan hoe laat ze wakker is.
    En om 19uur een pap fles.

Is dit voldoende om de nr 2 te gaan geven? of toch liever nr 1

ik heb nr 2 bestels via sorgente maar twijvel nu toch of ik wel al met 2 moet beginnen waarschijnlijk als ik helemaal afgebouwd ben komt ze op max 5 voedingen en met een beetje puzzelen niet meer dan 800 (dat is max toch voor nr 2?)

Ik krijg namelijk de laatste van 23 er niet af of eigenlijk ik maak dr wakker omdat ze boven saapt bij ons en tot 23 op dr eigen kamer.
    dus nodig hebben doet z eniet meer denk ik (mn zoontjes hadden allang al fv en kregen denk ik om 20uur t laatste

moet i kdr nu nog wakker gaan maken of juist niet , ze komt de laatste weken steeds weer om 5 a 6 uur terwijk ze al tijden tot zeker half 8 sliep

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Met 6 maanden kun je inderdaad op de nr 2 opvolgmelk overgaan. De opvolgmelk is wat geconcentreerder en zorgt ook voor wat meer verzadiging daardoor. Daarom kun je wat makkelijker terug naar 4 voedingen van 200 ml. Tussen de 6-8 maanden is het advies om gemiddeld 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Je kunt de overgang wat geleidelijker laten gaan door tijdelijk nr 1 en nr 2 met elkaar te mengen. Kan je dochtertje even wennen en kan jij even kijken hoe het gaat. Het gaat heel geleidelijk wanneer je per dag 1 schepje vervangt.
    Groetjes Angelique

3. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    En wat is julie advies kwa wakker maken om 23uur, ik weet t
    niet ben bang dat ze dan weer eerder in de nacht gaat komen terwijl ze op deze leeftijd wel (weer) door zou moeten kunnen slapen vanaf 20uur toch?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Qua wakker maken is het heel persoonlijk. Voor haar leeftijd hoeft dit niet meer. Je kan eens proberen om haar te laten liggen, wie weet slaapt ze een nachtje door!

Groetjes Linda

Share This Page