Daar gaan we weer ons zoontje eet weer niet goed.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by one of kind, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hallo voedingsdeskundigen.

Ik zit weer met een vraag en eigenlijk omtrend hetzelfde probleem.
    Volgens mij komt er weer een sprongetje aan?
    Mijn zoontje is nu 8 maanden en hij wil niks eten!
    Ik moet hem echt alles erin proppen.
    Ik weet dat het niet goed is maar hoe krijgt hij anders iets binnen.
    De vorige sprongetjes wilde hij wel fruit maar dat moet ik nu zelfs erin proppen.
    Als hij 400 ml melk inkrijgt is het veel.
    Op welke manier ik ook probeer , de fles ( altijd een probleem geweest) ,pap ( ging altijd goed).
    Alles is een gevecht.
    Krijg hem wel na een hele tijd wat fruit binnen en wat groenten maar niet wat het moet zijn.

Het enigste wat hij zonder probleem opeet is yoghurt.
    maar hij mag nog niet veel yoghurt.
    Wat of hoe kan ik het het beste doen.
    Hij weegt wel netjes 8660 gram en is 72 cm misschien dat jullie die gegevens ook nodig hebben?
    Groetjes een bezorgde mama;)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Het kan zijn dat je zoontje weer een poosje wat slechter eet en drinkt. Dit kan inderdaad door een sprongetje komen, maar bijvoorbeeld ook door een verkoudheid of tandjes die doorkomen. Je kan hier niet heel veel tegen doen. Probeer het eten er niet in te dwingen, vaak werkt dat averechts.

Waar je op kunt letten zijn de plasbroeken, je zoontje moet nog wel voldoende plassen. Als je twijfelt of merkt dat dit minder wordt dan kan je de huisarts even bellen. Qua vocht is het fijn als hij aan de 500 ml per dag komt (incl. yoghurt), dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Vaak duurt deze periode een paar dagen/ een weekje en dan gaat het weer beter. Dat is geen probleem.

Groetjes Linda

Share This Page