Hallo dames, ik ben een beetje op zoek naar houvast merk ik, maar weet dat jullie me ook geen zekerheid kunnen geven natuurlijk. Toch zou ik graag willen weten of een goede en uitgebreide echo gedaan door een echoscopiste mij een beetje houvast zou kunnen geven voor de 20 weken echo. Ik durf namelijk nog niet echt te genieten, omdat ik in mijn achterhoofd hou dat er iets mis kan gaan waardoor je geen baby zou kunnen krijgen. Ik heb geen combinatietest e.d laten doen. met 14 weken en 2 dagen is alles gechecked en zag het er goed uit volgens echoscopiste.ze zag geen bijzonderheden. Zij is ook bevoegd om 20 weken echo's te doen. Zou ik nog voor grote verrassingen kunnen komen te staan denken jullie, of kan ik me gewoon vasthouden aan deze goede echo.
Alles kan natuurlijk en ik snap je angst heel goed. Ik was rond 12 weken precies hetzelfde tot mijn combinatietest. Alles zag er zo goed uit en mijn kansen waren zo minimaal dat mijn vk zelfs zei dat ik me geen zorgen moest maken. Het gaat zo veel vaker goed dan fout! En als er iets mis is, dan zie je dat dan wel want je kunt er nu niks mee! Het hartje, een gesloten rug en meerdere dingen kunnen pas goed gezien worden met (meestal) de 20 weken echo maar als het er nu al goed uitziet dan mag je daar best even van genieten
ja het kan nog mis gaan, maar dat kan altijd. een goede echo, daar zou ik me zeker aan vast houden! probeer een beetje vertrouwen te hebben. is er een reden waardoor je je (extra) zorgen maakt? in de meeste gevallen gaat het goed, en de 20 w echo zal nu eenmaal spannend zijn, het hoort er een beetje bij. klinkt als een dooddoener, maar niets in het leven is zeker. probeer je te richten op het goede nieuws vd 12 w echo en vertrouwen te hebben in je kindje en in je lijf. mocht het dan nog misgaan, dan kun je je altijd nog zorgen gaan maken.
Nee, er is eigenlijk geen reden voor waardoor ik me extra zorgen zou moeten maken. Maar ik wil dit kindje zo graag, en ben zo bang om me er nu al op te verheugen en dat het straks erg mis blijkt te zijn. Ik zoek dus mn houvasten in echo's en lezen op het forum. Maar door de negatieve verhalen wordt mijn angst dan weer versterkt. Het zullen ook wel de hormonen zijn die je wat instabieler maken. Hoop gewoon dat deze goede 14 weken echo een goede voorbode zal zijn op een voorspoedige zwangerschap.
De 20 weken echo is altijd spannend. Probeer je er niet te druk over te maken. En de hele zwangerschap is er wel iets (bij mij dan) wat ik spannend vind. Dit zal denk ik zo blijven.
probeer je gedachte eens om te gooien naar positief in plaats van doemdenken, waarom zou er iets mis zijn, de kans dat het nu nog mis gaat is erg klein, waarom zou jij net diegene zijn waar het mis gaat, probeer vertrouwen te hebben in jouw lichaam, maar ook vertrouwen te hebben in jou kleintje die in je buik zit, die is al 14 weken hard aan het groeien zodat hij/zij straks bij mama kan zijn
Wellicht is het beter voor je gemoedsrust om even niet op dit forum te komen...het is natuurlijk fijn om te delen maar je leest inderdaad soms verhalen die je onzeker kunnen maken. Ik zou zeggen, even niet hier komen en wil je wel, positief, met je zwangerschap bezig zijn, lees dan een leuk blad over zwanger zijn/bevallen. Succes en geniet er ook van!