Oudste: Samen een lego set in elkaar zetten Koken (zij kookt en ik help) Tekenen/ kleuren Fietsen Middelste: Puzzelen Winkelen Bakken Voorlezen Jongste: Knuffelen Knuffelen En nog meer Knuffelen
Oudste 13 jaar Naar een concert Naar een cabaretier Naar opnames van Lubach Soms heel gericht iets ‘winkelen’ Middelste 11 jaar Winkelen Kleuren koken (ik mag haar helpen) Stukje wandelen Voorlezen Jongste 7 jaar Ijsje halen Iets bakken (zij helpt mij) Zwemuurtje om extra te oefenen en eindigen met de glijbaan Voorlezen Naar de film
Ik ga graag op pad met dochter, wat lekkers eten bij de intratuin, de kinderboerderij, bios. Mijn man speelt graag minecraft met dochter, dat vinden ze beide zo leuk samen. Ook super leuk om te zien. En hij leest altijd voor en samen lezen.
Oudste (8) Winkelen Naar een concert Laatst nachtje samen in een hotel Opblijven en kletsen met hapjes Samen film kijken Bij een koffie tentje zitten middelste (bijna 5) Alle soorten bordspellen die er zijn. Knutselen Samen koken Dagje naar de Efteling of ander pretpark jongste (1) Knuffelen Me time als mama vrij is. Kinderboerderij
De jongste 3 : zwemmen naar monkey town samen kleuren samen boekje lezen middelste 7 : samen naar de stad lunchen bioscoop Theater Oudste 9: doet m’n man vooral dingen mee want wil alleen maar voetballen en soms gaan we na voetbal samen naar de Mac
Met mijn oudste ging ik heel vaak naar een voetbalwedstrijd van FC Groningen. Dat was ons momentje, maar hij is nu op een leeftijd dat ie met vrienden kan. Ook prima. Dochter vaak even winkelen of nagels lakken oid. De jongste was gek van de speeltuin of kinderboerderij. Maar hier doen ze het liefste alles samen. Zo ga ik nog een weekendje met dochter shoppen, stond al heel lang op de planning, maar oudste wil ook graag mee en dat vinden ze allebei leuk, dus doen we dat. Ze zijn het gelukkigst als we met zijn vijfen wat gaan doen.
Mijn kinderen zijn al wat ouder, maar vinden 1 op 1 nog steeds leuk. Oudste: Winkelen Nagelsalon of beautysalon Ergens lunchen of iets drinken Haar kamer veranderen Jongste: Samen bakken Traditie: samen een kerstshow van Intratuin bezoeken (doen we al jaren!) Wandeling maken met de hond Bordspel F1 kijken
Toen mijn oudste klein was (peuter) was hij gek op treinen. Dan pakten we de trein naar Einhoven. Even wat drinken daar en een worstenbroodjes. En dan de trein weer terug. Vond ie geweldig. Morgen (13 jaar intussen) gaan ik met hem naar de film (Wakanda forever) Met jongste ga ik zo nu en dan naar de kleine dierentuin. Rondje langs de dieren. Tosti eten en spelen. Dan nog even langs de roofvogels. Die vind hij mooi.
Weet niet of ze nog allemaal slapen. Maar met de oudste 2 iets doen tijdens middagslaapje. Zorg voor de lunch dat je al een activiteit klaar hebt staan. Iets te knutselen, een spelletje oid. Mijn dochter mag nu op zaterdag soms wat langer opblijven. Eerst piama aan en dan nog wat drinken met lekkers. Maar ik heb zo dochter die zelf aangeeft ik wil naar bed. Dus soms wil dat niet.
Hier komt dat er ook niet zo vaak van. Wel de kleinere momentjes, maar echt een dag(deel) samen weg is vrij zeldzaam, ik ga dan vaak toch met beide kinderen. Maar nu is dochter uit logeren dus ik ga straks met zoon naar een museum, hij heeft er helemaal zin in!