1 op 3 vrouwen ooit misbruikt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Caithlin79, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hier helaas ook:(
    Ben nu 31 jaar en het is gebeurd toen ik nog jong was, hoe jong weet ik niet meer.
    Heb het pas sinds 2 maanden terug aan mijn man verteld, daarna aan de psychologe.
    Want ik zo wrang vind, is dat zij er blijkbaar even plezier aan beleven en dat wij voor altijd met een trauma zitten

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Jeetje meiden! Ik schrik er echt van dat het zoveel gebeurt! :(:(

3. adi

adi Niet meer actief

Meiden, ik zit hier helemaal stil te lezen.... weet even niet wat ik moet zeggen. Vind 'verschrikkelijk' een understatement in dit geval.

Dat jullie met zovelen deze gruwelen hebben meegemaakt....

4. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk

Ja erg is dat hé?
    Wij zitten altijd met dat rotgevoel opgescheept en zij gaan gewoon lekker vrolijk verder.
    Ik ben over 5,5 week uitgerekend van mijn dochtertje.
    Vind het vreselijk als ze straks ouder wordt en ook zoiets mee maakt.
    Kan me er nu al druk om maken.

5. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    :(:(
    Ja, erg he?
    Ik heb het ook .. maar wel minder nu ik een jongen heb!
    Toch ben ik bang dat als ik ooit een meid krijg dat ik daar ook heel erg mee gaat zitten ... dat ik haar (iets) te veel wil gaan beschermen!

Het gaat met mij nu redelijk 'goed' ..
    Mijn vader, de man die het heeft gedaan, leeft een vrolijk leventje!
    Alsof er nooit wat gebeurd is ...
    Maar ja, je doet er niks aan .. helaas ... :(

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Tja wij zijn voor t leven getekend. En t stomme is dat veel mensen denken dat t na jaren wel over is en dat je er wel niet meer aan denkt of er geen last meer van hebt. En dat is dus niet zo. Je vergeet het nooit. De paniek als je een eerste vriendje krijgt en die wil wat verder dan kussen.........of de eerste keer sex hebben.......nou die jongen heb ik bont en blauw geschopt omdat ik een kijkje in t verleden kreeg. Kon hij niks aandoen. T werd zwart voor mn ogen, begon te hyperventileren en tja. Toen wilde ik alleen maar weg...... Jaren later is dus ook ptss geconstateerd. Een stempel voor je hele leven.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje word er helemaal stil van als ik dit allemaal zo lees.

Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Maar wens de meiden die dit helaas hebben meegemaakt enorm veel sterkte toe. Zoiets vergeet je nooit meer.

Knuffel

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier ook helaas :(

Door mijn eigen vriendje! Ik was 18 en hij 19 en hij vond dat sex iets was wat hij opkon eisen.........
    Als ik dan geen zin had dan sloeg hij me in elkaar.
    De laatste keer was bij mijn oudere zus thuis en die heeft hem onder bedrijging van een mes het huis uit gezet! Daarna heeft hij meerdere zelfmoord pogingen gedaan om mijn aandacht te krijgen want ik was de enige voor hem.
    De politie is er bij geweest maar hij is nooit veroordeld ofzo.......gebrek aan bewijs!
    Een vriendin van mij is verkacht door een onbekende en een andere vriendin jaren lang misbruikt door vader, broers en oom!

Tja .........het is heel erg dat dit soort dingen gebeuren!

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook 1 van de 3 helaas
    ik was 12 jaar door een over buurman. je bent voor je leven getekend!!!
    heb het goed verwerkt door goeie hulp maar vergeten nee dat nooit meer
    heb een rechtzaak gehad en gewonnen!!! deze vent maakte misbruik van nog een buurmeisje en zijn nichtje (oom zegger)

en ik ben blij dat ik 2 jongens heb ik geloof dat als ik een meisje zou mogen krijgen haar ongelofelijk strak hield.

meiden allemaal sterkte er mee, en ik hoop dat ook ujullie het kunnen verwerken!!!!!!!!!!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik lees hier veel over ptss en heb er even op gegoogled. die klachten passen helemaal bij mijn. ben al enkele keren bij de arts geweest hiervoor maar weet niet van mijn verleden en legt de linkt natuurlijk niet. ik herrineren me veel van het gebeuren niet en dat is een groot zwart gat. zo weet ik dat ik onder bedreiging ben meegenomen, er sexuele handelingen zijn uitgevoerd (maar een deel is dus zwart) en dat ik daarna naar huis ben gegaan en meteen naar mijn kamer. ben bang voor onverwachte gebeurtenissen en moet dan echt huilen van angst. heb wisselvallige buien, veder heb ik hartkloppingen (ben al 2x uitgebreid onderzocht hiervoor) en de laatste 3 jaar (sinds de zwangerschap van alicia toen ik weer ben aangetast op de fiets) heb ik hevige hyperventilatieaanvallen.

omdat ik de laatste tijd een beetje in de knoop zit met mezelf ga ik eind deze maand (heb de intake al gehad) na een maatschappelijk werker. vind het erg moelijk om er zo over te beginnen tegen een vreemde. hier vertel ik ook alleen de grote lijnen en via de pc praat ik nu eenmaal makkelijker. pas op mijn 18e heb ik het mijn moeder verteld nadat ik compleet onstorte. heb het tot op de dag van vandaag nog steeds niet verwerkt. hij loopt vrij rond en ben hem al een paar keer tegen gekomen waarna ik weer verander in een bang meisje. nu mijn dochter ouder wordt denk ik er weer vaak aan en ben zo bang dat dit haar ook een keer gebeurd

11. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Jeetje Lovewinnie ... :(
    Heb je er wel over gepraat (met de HA) wat je overkomen is?
    Ik vind het knap van je dat je toch die stap hebt gezet om met een maatschappelijk werker te praten!

Ik ben op mijn 11e bij een psycholoog terecht gekomen.
    Op mijn 22ste hebben ze me 'laten gaan' ... ik was sterk genoeg om het zelf te proberen!
    Ik had ook moeite met praten, vooral als ik in detail moest treden, maar hier heeft het echt geholpen! ;)

Natuurlijk heb ik ook wel eens dagen gehad dat ik niet ging/er geen zin in had! Maar terugkijkend op alles heb ik hier geen spijt van. Het heeft echt geholpen (tot zover dat kan natuurlijk) !!

Goed, ik heb er 11 jaar over gedaan om het een plekje te geven.. maar na die 11 jaar was ik sterk genoeg om mijn vader onder ogen te komen.
    Die ontmoeting heeft mij het hoofdstuk doen afsluiten.

Nou wil ik niet zeggen dat jij de daders onder ogen moet komen, wat ik wil zeggen is is dat praten echt helpt en enorm oplucht.
    Het is niet niks :( .. denk alsjeblieft aan jezelf!!

12. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    @lovewinnie: ptss kan zich ook uitten na jaren. Misschien heb je het idd. Het is niet te hopen natuurlijk maar zo heb je wel een reden van ja klachten en weet je wat je er verder mee moet doen.

Sterkte.

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik wist het allemaal wel maar deed net alsof er niets gebeurt was, ik heb het mijn man (toen vriend) verteld op een hele plastische manier, alsof ik het over iemand anders had.......maarrrrrrr toen werd ik moeder van een prachtige meisje en begonnen de problemen, ik werd ermee geconfronteerd, de angst dat het haar zou gebeuren....toen ben ik ziek geworden, heel ziek en heb me voorgenomen om het te gaan verwerken want het is duidelijk dat je dat moet doen als je, je verleden niet meeneemt in het opvoeden van je dochter nu.

Ik heb dus CPTSS
    De angst blijft.

14. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Veel meiden die het hebben meegemaakt blijken ptss te hebben........

15. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Hier ook 1 van de 3.
    Een verkeerde oppas die mij bij haar vriend achterliet.

16. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Hier ook :(
    Door een scoutingleiding, 2 keer gebeurd heeft hij aan me gezeten.... :(

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik ben ook 1 van de 3. en heb ook ptss. viendje was 5 jaar ouder en vond het tijd dat ik geen maagd meer was.
    ook meerdere malen aangerand. heb meteen erna migraine ontwikkeld, maar is pas vorig jar pas een link gelegd met ptss

18. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Hier ook incest en verkrachting van mijn 6e tot 12e door een familielid.
    Hij heeft het ook met 8 anderen gedaan en heeft maar 4 maanden
    gekregen omdat we het pas op latere leeftijd hadden gemeld en
    toen was het 1 en ander al verjaard.
    Hij kwam wegens cellen tekort er weer uit en loopt nu dus
    gewoon rond.Sterker nog....je kan hem inhuren om te zingen en muziek
    te spelen op je bruiloft of een feest of zo.
    Heel creepy dus.....want ik geloof absoluut niet dat zo iemand nooit
    meer wat zal doen.;)

Ben nu 43 en kan er goed mee omgaan maar het heeft jaren geduurd.
    Kan weer mensen vertrouwen en praat er goed over.
    En ja...ptss hoort er wel bij.Mijn man is veteraan en heeft chronische ptss om een
    andere reden maar we praten veel en begrijpen elkaar.Het praten is zo erg
    belangrijk.Heb ook een tijd geschreven,getekend,geschilderd.Het is zo
    belangrijk om je gevoelens te kunnen uiten en niet alles op te kroppen.

Ik wist van 1 op de 5 maar 1 op de 3 is zo erg veel....:x

Deel Deze Pagina