1 op de 10? zit het hier zeker in de lucht

Discussie in 'Miskraam' gestart door mel78, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    :) :) :)

Check.. genoteerd... :)

Het is inderdaad wel zo, dat zodra je het iemand verteld, dat die ook 1 of meerdere voorbeelden heeft van ervaringen... Normaal heb je het daar gewoon niet zo over, maar pas als het ter sprake komt.

2. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Klopt, dat is zeker zo. Dat wéét vast ook iedereen, maar na zo'n ervaring wil je een reden, een oorzaak. Nou ja, niet iedereen, sommige mensen zijn nuchter en accepteren het misschien sneller. Iedereen gaat er weer anders mee om.

3. Niet meer actief

Haaaaaaahahahahaa een schuimhoofd! :):)
    En van kaneel krijgt je beeb een staartje en hoorntjes ;) hihihihihi

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik wil die laatste procent ook verbannen! Wie weet overdrijf ik, maar wil niet eens meer ontbijtkoek eten. Voelt gewoon zo niet goed, waardoor het niet eens smaakt. Wil 100% zeker weten dat ik alles goed heb gedaan.

Lijkt me trouwens pijnlijk als je moet bevallen van een kind met hoorntjes ;) En een staart lijkt me trouwens niet goed voor het vriendjes-makenproces op school. Neeh hoor weg met die ontbijtkoek!

En nu eentje uit de grote cliché-doos. 'Ik zeg altijd maar, iedereen moet doen en laten waar ze zich goed bij voelen'.

*einde off-topic bericht*

5. Niet meer actief

Haaaaahahahaha nou inderdaad, bij deze verbannen we de ontbijtkoek ;) (ik doe mee want vind ontbijtkoek walgelijk hihihihi)

Maar inderdaad, iedereen moet doen waar die zichzelf goed bij voelt! :D

6. Trees

Trees Niet meer actief

:D

7. gerdine

gerdine Lid

23 jun 2008
    44
    0
    0
    ik hoorde van de gyn dat 60% van de vrouwen een of meerdere keren een mi meemaakt. Dat is dus wel veel.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Kijk, ik denk wel dat dit antwoord eindelijk eens dicht bij de waarheid voor mijn gevoel komt. Eigenlijk is dat best wel veel he. En dan nog zo veel tactloze mensen...

9. Niet meer actief

Nou 60% lijkt me dan ook wel weer heel veel...

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb net in een dik boek van mn mams gelezen dat 1 op de 4 mis gaat.
    Dit heeft zij zelf vroeger ook van de vk te horen gekregen..
    en net de assistent van mn gyn gebeld om toch effe te checken maar die vond het een redelijke inschatting.
    t menselijk lichaam is toch raar :rolleyes:

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb vorige week in de nacht van donderdag op vrijdag een miskraam gehad. Het was mijn eerste zwangerschap en ik was op dat moment 9 weken zwanger. Het vruchtje bleek al na ongeveer 7,5 week te zijn gestorven.
    Mijn gynaecoloog (die me geweldig heeft geholpen en de tijd voor me nam) had het ook over 1 op de 10 vrouwen, boven de 35 jaar nog iets meer.
    Ik zei gelijk tegen hem dat ik maar heel weinig vrouwen in mijn directe omgeving ken, die géén miskraam hebben gehad. Mijn 3 buurvrouwen, mijn zus, mijn moeder, een paar vriendinnen, mijn schoonzusje, mijn nicht.... allemaal hadden ze in ieder geval 1 keer een miskraam.
    Hij zei dat het percentage ongeveer wel klopte, omdat, als je kijkt naar de zwangerschappen die volgen na de eerste of tweede miskraam, (velen hebben nu al 1 of meerdere kinderen) dat die wèl goed gaan en dat men zodoende aan het getal 1 op 10 komt.
    En inderdaad, als je na een eerste miskraam nog 'gewoon' 2 of 3 keer zwanger raakt en die zwangerschappen gaan wel goed, klopt het percentage denk ik wel.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Bij mij is het juist anders, iedereen wordt maar zwanger ook als het niet gepland is.
    Schoonzusjes, collega's etc en tot nu toe weet ik maar van 1 miskraam. En 1 collega die de hoop op kinderen helemaal heeft opgegeven.

Helaas ik behoor nu ook tot de 10% ik hoop alleen dat het vruchtje nu alsnog eruit komt. Een curettage lijkt mij
    behoorlijk eng. Ben toch bang voor naalden.

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Getver pookie hoe lang was je zwanger?

14. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Sterkte Pookie66
    Mijn eerste MA eindigde in een curettage, die op zich reuze mee viel, alleen had mijn lichaam 4 volle maanden nodig om te herstellen, en op mijn leeftijd heb ik niet veel tijd meer (ben 40).
    Inmiddels is de stand 1 MA, 1 MK en nu weer een MA. Krampjes zijn heeeeeeeeeel licht aanwezig, maar geen bloed niets, en de (.)(.) lijken iedere dag pijnlijker te worden. Lichaam lijkt nog niets door te hebben.

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bah Molly, jouw score is niet zo positief! Hopelijk komt het vruchtje zelf nog los. Maar in ieder geval heeeeeel veel sterkte (ook voor de andere dames)

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Toen ik vandaag aan de gynaecoloog vroeg hoe groot de kans was dat het mis kon gaan zei hij dat toen ik binnen kwam de kans 50 % was en na de goede echo 20 %. Dat zijn echt wel andere percentages dan die ik her en der lees, helaas zijn de percentages die de gyn aangaf volgens mij wel reeeler.

17. Trees

Trees Niet meer actief

Sorry maar ik vind 50% wel erg veel :( Dat betekent dat de helft van alle zwangerschappen is een miskraam eindigd? Neeh lijkt me niet reeel.

18. Niet meer actief

Trees, dat zou ik niet te hard roepen... ook heeeeeeeel veel zwangerschappen eindigen al voordat de vrouw er besef van heeft dat ze zwanger was & het aanziet voor een menstruatie...

19. Trees

Trees Niet meer actief

Dat noem ik geen miskraam, maar een verkeerde innesteling of iets dergelijks. Ben je dan uberhaupt wel zwanger? Het lijkt mij heel stug als het percentage tot aan de echo 50% en daarna 20%. Mijn gynaecoloog heeft het gelukkig over heel wat gunstigere cijfers. Al helemaal na een goede echo!

20. Niet meer actief

Ben ik het persoonlijk niet mee eens.. volgens mij is het ook dan gewoon een miskraam.

Ook hier werden na een positieve echo heel andere percentages genoemd hoor daar niet van :) en al helemaaaaaaal als je het hartje hebt zien kloppen op de echo!

Deel Deze Pagina