1 op de 10? zit het hier zeker in de lucht

Discussie in 'Miskraam' gestart door mel78, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens de officiele terminologie is een miskraam een bewezen zwangerschap die fout afloopt. Hier lijkt me geen sprake van als een week na je eisprong iets misgaat met de innesteling. Er wordt dan zelfs nog nauwelijks hcg aangemaakt en de zwangerschap is dan nog zeker niet te bewijzen (i.i.g. niet op een makkelijke manier). Het klopt dat een groot deel van de bevruchtingen in een vroeg stadium misgaan, maar ik vind niet dat deze meegetelt moeten worden met de miskraampercentages. Een miskraam vanaf 4 weken en later vind ik zowel fysiek als emotioneel een heel ander verhaal, dan een verkeerde bevruchting.

Ik vertrouw mijn beide gynaecologen. Word toch een stuk blijer van hun cijfertjes :D Ze hadden het over 5% kans na een kloppend hartje!

2. Niet meer actief

Naja oke kan ook ik weet het niet :)

Maar inderdaad, mijn gyn en vk zeiden ook dat wanneer je een echo hebt gehad met een kloppend hartje de kans, zelfs kleiner dan, 5% is dat het nog misgaat..

3. Trees

Trees Niet meer actief

Daarom is mijn nieuwe plan een kloppend hartje te zien krijgen ;)

4. Niet meer actief

Jaaa dat begrijp ik :D
    Ben je al zwanger of..? Sorry kan het niet helemaal opmaken uit je onderschrift :(

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    En dan kom ik met een hele andere vraag.

Wat is het gevaar van ontbijtkoek?

Nergens nog iets over gelezen dus ben benieuwd.

Oh enne in mijn omgeving ken ik niemand met een miskraam dus ik kan niet vergelijken.

6. Niet meer actief

Er is geen gevaar aan ontbijtkoek.. of je moet 2kg op een dag eten? ;)

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ben nu helaas niet zwanger :( . Zwanger blijven is niet mijn sterkste punt, zwanger worden daar en tegen wel ;) . We hebben net weer groen licht gekregen, dus we gaan er weer voor! En deze keer hopelijk voor 9 maanden.

8. Trees

Trees Niet meer actief

In ontbijtkoek zit coumarine, wat ook in anti-stollingsmedicatie wordt gebruikt. Het voedinsgcentrum raadt aan om niet meer dan 2 mg per dag te eten als je zwanger bent. Hiervan weten ze zeker dat het geen kwaad kan (het is een veiligheidsmarge dus meer kan waarschijnlijk ook geen kwaad). Je kan via deze link een tabel zien waarop exact staat hoeveel stuks je van alles kan eten. Ontbijtkoek varieert bijv. van max 2 stuks tot max. 10 plakken per dag.

http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnVei ... (in+kaneel).htm

9. Trees

Trees Niet meer actief

10. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Huh.. ik zie kauwgom ook in dat lijstje staan... Moet je dat ook niet té veel eten.. ehm... kauwen? :(

11. Trees

Trees Niet meer actief

:confused: dat gaat mij zelfs te ver. Mmh hoeveel weegt een kauwgumpje? Waarschijnlijk moet je er 100 op een dag kauwen (of 20 doorslikken) voordat je 2mg haalt :(

100 kauwgumpjes is trouwens niet aan te raden. Dat werkt laxerend volgens de waarschuwing op de verpakking :)

12. Niet meer actief

Trees wat vervelend voor je :( hoop dat je snel zwanger raakt en blijft :) en dan heeeeeeeel snel een kloppend hartje mag zien :D

Ik vind ontbijtkoek en kauwgom veel en veel te ver gaan om te schrappen van je lijst hoor :(

13. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Oké, ik schrok al.. kan geen dag zonder een (of meer) kauwgompje(s)... :D

Trouwens... ik lees overal dat de kans op een mk na het zien van een kloppend hartje heel klein is (5%), ik héb een kloppend hartje gezien en vlak daarna is het gestopt. Kwam ik alleen pas 4 weken later achter... :(

Ik wil me trouwens helemaal niet meer bezig houden met kansen... "och, de kans dat het nu nog fout gaat is zo klein!" Daar koop ik niks voor helaas... :( :cry:

14. Trees

Trees Niet meer actief

De enige kans waar ik me nog mee wil bezig houden, is de kans dat het de volgende keer goed gaat altijd nog groter is dan dat het misgaat! Trees, Kiki en alle anderen NIET VERGETEN!

15. Niet meer actief

Ja oke het KAN altijd misgaan.. kan het bij mij nu ook nog, maar daar moet je niet aandenken.. gewoon doorgaan meiden :)

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Dank u dank u ik weet weer genoeg.
    Ik eet het zo weinig dat ik het net zo goed kan vergeten.

Enne de volgende keer gaat het gewoon goed

17. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    *knoopt in oortjes*

:D

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    :D :D :D

Hier ook een knoop in mijn oortjes, doet wel zeer :p

19. Trees

Trees Niet meer actief

haha sorry voor het schreeuwen :rolleyes:

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Wahahaha geeft niet hoor.
    Ondanks alles moet je wel het positieve blijven zien anders verdrink je in verdriet.

Wil je toch wel even zeggen dat ik je super positief vind ondanks al je engeltjes.
    Top vrouw met heel veel kracht.

Deel Deze Pagina