veel van ons zijn veeeel te zwaar

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door limmeke, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    SpitsNieuws : 25% zwangere vrouwen te dik

dus als je net die paar kilo teveel hebt... dan ben je volgens deze onderzoekster al obesitas patient en moet je er maar voor zorgen dat je niet meer dan 9 kilo aankomt..
    gek hoor.. ik heb tijdens zwangerschap alleen maar gebraakt, niet gesnoept en weinig gegeten en toch was ik 20 kilo zwaarder bijna.. wat had ik dan moeten doen om die 11 kilo minder aan te komen?

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zo leuk in woorden maar in de praktijk werkt het niet want als je zwanger ben mag je niet lijnen...

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik begrijp niet hoe een zwangere vrouw te dik kan zijn, de meesten houden gewoon veel vocht vast, hou dat maar eens tegen, en inderdaad je mag dan niet lijnen en je moet juist aan een aantal calorieen per dag komen.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Tja, er zijn tegenwoordig veel mensen met overgewicht, ook vrouwen, en als die zwanger worden krijgen ze er nog eens meer kilo's bij, gek he!

Mijn BMI was bij 39 weken zwangerschap 24,57 (net ff berekend op site voedingscentrum ;)). Was in totaal 17 kilo aangekomen. Maar dat hadden er eerlijk gezegd misschien ook wel 15 kunnen zijn, ik kon de chocola en koekjes maar moeilijk weerstaan.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

oh wacht, dit artikel gaat over het feit dat vrouwen voor de zwangerschap al overgewicht hebben... En DEZE mensen zouden maar 8 a 9 kilo mogen aankomen. Geen idee waarom dit zo is, maar ik verbaas me ook wel eens over de toenemende groei van te zware mensen. En dat "al" deze mensen zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.663
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben 3 kilo te zwaar en dat is mn eigen schuld;ik beweeg te weinig,hou van tussendoortjes en net iets te vet eten.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja ik ben ook 10 kg te zwaar. ik eet eigenlijk zeer weinig vette dingen en snoepen doe ik al helemaal niet. maar wel veel brood etc ( veel koolhydraten) en sporten weet ik niet wat dat is? ( is dat 100.000 keer op een dag de trap op en neer? want dan sport ik ook) ergens vind ik het jammer maar aan de andere kant heb ik er ook lekker schijt aan!:p

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben niet te zwaar maar tijdens mijn zwangerschap wel 20 kilo aangekomen, veel te veel dus, ik ben er overigens al 17 weer kwijt zonder dieet, sport of wat dan ook omdat het voornamelijk vocht was, je wilt niet weten hoe ik eruit zag! mijn gezicht was ook opgeblazen, als ik nu de foto's weer zie :D .

maar wat ik niet begrijp, als je al overgewicht had voor de zwangerschap en maar 7 a 8 kilo "mag" aankomen, dat kan toch nooit? je kindje weegt wat, het vruchtwater, placenta etc.
    of zie ik iets niet goed?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja geen idee. ik ben in heel mn zwangerschap maar 8 kg aangekomen. eerts 10 kg maar bij de laatste controle was er weer 2 kg af. ik was bevallen en floep die 8 kg was ik meteen weer kwijt ( dag of 6) ik heb alleen een erge flubberbuik. heb geen dikke kont ofzo. alleen een buik. lijkt wel of ik weer 4 maand zwanger ben. verder is alles in verhouding

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja ik ben ook wel benieuwd naar de reden van het minder aankomen. Misschien dat zware vrouwen minder aanleg hebben om veel aan te komen tijdens een zwangerschap? Het is me wel vaker opgevallen dat er zware vrouwen zijn die vrijwel niets aankomen of zelfs afvallen. Maar heb geen idee of dit echt gerelateerd is.

Ik vind het een beetje een wazig nieuwsbericht ;)

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier nog maar 2 kg aangekomen, maar ook veel te zwaar van mezelf (zonder zwanger te zijn). Mijn vk zei dat ik ook niet zoveel mocht aankomen als een zwangere vrouw met een 'normaal' gewicht. Toch makkelijker gezegd dan gedaan lijkt me. Ik eet gelukkig niet meer of gekke andere dingen. Hier heeft het blijkbaar geholpen, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor iedereen zo geldt en dat je altijd maar generaliserend kan zijn...

Groetjes,
    Josien

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja ik vind aankomen niet altijd aan jezelf liggen ik heb bij beide zwangerschappen hetzelfde gedaan en bij de een 30 kilo aangekomen en bij de ene ben ik in totaal 10 kilo afgevallen, en als ik ooit weer zou moeten doen zou ik weer afhankelijk zijn van puur mazzel....:D

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk dat het ook te maken heeft met meer risico's als je al overgewicht hebt voor je zwanger wordt.
    Ik ben ook 20 kilo aangekomen en ja dat was o.a door veel eten maar ook vocht, vruchtwater je kindje weegt ook wat enz.
    Gelukkig ben ik als de dood heel dik te worden zou dat vreselijk vinden maar dat komt omdat ik heel klein ben dat ziet er gewoon niet uit.
    Maar hoe je tegen moet houden dat je veel aankomt snap ik ook niet helemaal....

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Oke even de balans opmaken:

Voor zwangerschap woog ik 70 kg.
    Op het einde van de zwangerschap: 88 kg.Vooral vocht, kind, placenta en megaboobs if you like.
    Op dit moment: 73 kg.

To hell met je stomme onderzoek.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Weet je wat juist de kans op veel aankomen vergroot als je hebt gelijnd VOOR je zwangerschap! Je kan beter gewoon gezond en normaal eten, en aangezien veel vrouwen vaak lijnen is het dus ook een logisch gevolg dat vrouwen dan ook meer aankomen in hun zwangere periode..

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Ik woog voor mn zwangerschap 71 kilo, helaas net IETSJES te zwaar (een kilo of 2) tja helaas.... maar gelukkig niet ongezond dus what's the problem!

En ja veel mensen zijn ook echt te zwaar, vind je t echt met al die onzin op TV!

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Is mij idd ook vaker opgevallen! Heb ook het idee dat slankere vrouwen vaak (veel) meer aankomen in de zwangerschap.

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Voor zwangerschap: 49 kilo (bmi +/- 19.5)
    Hoogzwanger: rond de 75 kilo
    Nu: 53 en wil er nog steeds 3 kilo kwijt, ooit.

Te zwaar tijdens de zwangerschap? Vast wel. Maar ik zie niet in wat ik zo drastisch anders had moeten doen. Met andere woorden: to hell met dat onderzoek (in mijn geval dan).

19. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik denk dat je niet zo snel moet oordelen, er zijn ook mensen die dik worden van medicijnen bv......

Zelf heb ik bij de gyneacoloog gelopen, i.v.m. overgewicht, ik zat op het randje met de BMI (39,5). Ik ben vanaf kleins af aan al dik en weet niet beter, ben dus nooit slank geweest, bij ons zit het ook echt in de familie. Verder ben ik maar 6 kilo in de zwangerschap aangekomen en was er na de bevalling 11 kwijt (en nog steeds).

Mijn kindje was met de geboorte 3370 gram en 51 cm, dus een normaal gewicht. En ik heb gewoon een vorbeeldige bevalling gehad.

20. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Als je zwanger bent slaat je lichaam extra vet op.
    Als je overgewicht hebt heeft je lichaam dat vet niet nodig dus kom je uit op zo'n 8 kilo...

Maar dit kan nooit haalbaar zijn voor iedereen die gestart is met overgewicht.

Ikzelf had geen overgewicht voor de zwangerschap maar ben ruim 25 kilo aangekomen waarvan ook veel vocht was. Nu houdt ik nog steeds veel vocht vast en ben toch echt al een tijdje niet meer zwanger. Heel erg, maar ja.. wat kan ik eraan doen?

Deel Deze Pagina