Is dit (te) zwaar?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jatobe, Oct 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    We waren gewoon even nieuwgierig EN we hebben een nieuwe weegschaal, deze geeft 2 kg meer aan dan onze vorige!:$:$ Dus we moeten nog even kijken hoe deze vergelijkt met die van het CB. Want daarover gaat mijn vraag. Volgende week is het weer CB tijd voor mijn zoontje. Wegen, meten en ogentest geloof ik. En een belachelijke vragenlijst.;) Maar goed. Wij waren dus wel even nieuwsgierig en ons zoontje hebben we even gemeten en gewogen: we komen op 102 cm en 18 kg. Hij is altijd wel wat forser geweest, niet dik ofzo, maar niet ielig.
    Nou vraag ik mij af: is dit (te) zwaar voor zijn lengte? Kan t CB boekje niet zo snel vinden. ;) Hij is sinds een paar weken drie jaar.

2. tuc

tuc Niet meer actief

tis denk niet idioot zwaar hoor, maar niet mager denk ik;) Mijn dochter is een paar cm langer maar 15 kg. Die is redelijk mager

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Mijn dochter was 1.04 en 16 kilo en die was volgens het CB net iets te zwaar

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Dochter van 2 is 89cm - 13,5 kg
    Zoon van 4 is 108 - 15,5 kg

Het kan dus zijn dat je zoontje wat forser is. Dat kan bij een groeispurt weer recht trekken maar misschien is het wel iets om in de gaten te houden. :)

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    volgens mij is 108 cm en 15.5 net geen ondergewicht??? of zit ik er erg naast......

Ik heb het boekje van CB weer gevonden: hij zou met gewicht op de plus 2 en lengte op de plus 1.5 zitten...die combinatie betekent dan te zwaar of is dat gewoon ok? Ik vind mijn zoontje niet te dik, hoe komt hij op jullie over? (hij heeft een beetje een te korte joggingbroek aan hihi)

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T is ongeveer 1.05 en weegt nog geen 15 kilo. Hij is steeds precies gemiddeld.

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgt hij zn lijntje? Dan niets aan de hand. En als hij niet zn lijntje volgt hoeft er ook niet veel aan de hand te zijn maar dan gaat cb ws wel steigeren.

Hij ziet er puik uit... zelfs met die joggingbroek (S heeft er ook zo een... zn camping outfit... mist alleen nog een blikkie Heineken :))

8. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    He, ja, super stoer he haha. Dit was in het ziekenhuis afgelopen maandag. Hij is gewoon wel fors gebouwd, maar dik kan ik hem toch niet noemen dacht ik. L. zat altijd eigenlijk al met beide op de +1.5 lijn. Nu zou hij (als deze weegschaal wel mocht kloppen) op de +2 en +1.5 lijn zitten...dus wat dat betreft volgt hij wel zijn eigen lijn zoals hij altijd gedaan heeft.

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    2,515
    0
    0
  10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#10 Biancamv2, Oct 10, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 10, 2013
    Ik vind het niet zwaar.

Mijn zoons waren met hun 3de verjaardag 21 kilo en 28 kilo.

Met hun 2de verjaardag waren ze: 1m04 lang en 19 kilo en 1m01 en 23 kilo.

Mijn dochter is 15 mnd jonger als jou mannetje en was vandaag bij de kinderarts in het ziekenhuis 1m01 bij 13 kilo.
    Ze is 21, 5 mnd oud en volgens kinderarts was haar gewicht voor haar leeftijd goed maar haar gewicht Ten opzichte van haar lengte niet.
    Ze hoort bij haar lengte 14, 5 kilo te wegen.

Ik weet dat ze juist nu erg hard aankomt.
    Ze zit weer in een groeispurt.
    Moet volgende mnd terug komen.

Maar vergeleken met mijn zoons vind ik je zoon niet te zwaar hoor.
    Zij waren een heel stuk zwaarder en groter.

11. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    He, dank je wel. Fijn om zoiets ook even te zien.

12. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hier 107,5 cm ( volgens de thuismeetlat niet heel accuraat ) en bijna 20 kilo op onze thuis weegschaal ook niet zo precies.. maar goed
    volgens de BMI calculator zit ze zo ongeveer net bovenin het gezonde gewicht, maar tel ik er een halve cm af dan komt ze overgewicht.. dus ja..
    Ze oogt gezond beweegt veel, eet niet te te veel en heeft altijd zowel qua lengte en gewicht in de bovenlijn gezeten. Ben het nu een beetje aan het loslaten. Was er erg mee bezig, bang dat ze te dik wordt. Maar als ik eerlijk naar haar kijk.. ze is gewoon niet te dik. Jouw zoontje oogt ook gezond m.i.

13. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hij is niet te zwaar en als hij gewoon zijn lijntje volgt is er volgens mij niks aan de hand. Hij is volgens mij gewoon wat fors en dat is iets heel anders dan te dik!
    Onze oudste is ook fors, maar alles is ook fors aan hem, grote handen stevige kont, maar absoluut geen vet rilletjes ofzo........... behalve zijn lengte.......... zijn 2ling broer is 7cm langer maar weegt 2kg lichter en die heeft weer bijna ondergewicht........... en dan krijgen ze hetzelfde te eten:$

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zijn bmi is 17,3 en dat is goed. Dus niks te zwaar en zo ziet hij er ook niet uit.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Dit is trouwens mijn dochtertje van 21, 5 mnd oud.
    Haar vinden ze dus weer veel te licht met haar 13 kilo bij haar 1m01 lengte.

Ik vind haar niet graatmager of zo.
    Maar volgens kinderarts heeft ze toch ondergewicht.
    :s
    Valt toch wel mee ?

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    je hebt een app "iGrow" zo kan je zelf de groeilijn volgen.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou serieus??? Daar heb je toch niks meegedaan hopelijk...das toch echt niet te zwaar hoor.

Share This Page