Zoon 3,4 jaar oud nog niet zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door angel10, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel10

angel10 Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn zoon is 3,4 jaar oud en nog niet zindelijk.
    Ik heb van alles geprobeerd vanaf zijn 2,5 jaar.
    Hij houdt zijn urine en ontlasting op en na 5 uurtjes krijgt hij buikpijn ervan. Ook plast hij erna wel in de broek. Hij zit wel op de wc maar durft niks los te laten. Boekjes lezen, beloningstickers enz heb ik al geprobeerd. Hebben jullie tips?
    Ik ben wanhopig aan het worden!

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Even een paar maanden laten rusten en daarna opnieuw proberen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ophouden..

Ik probeerde het met mijn oudste elke maand een dag. Als het niet ging, dan niet. Tot 3,5 jaar waren het allemaal ongelukjes. En in de 7e maand had hij het ineens door en was hij ook goed zindelijk in een dag..
    Zijn beste vriendje was koppig, en was uiteindelijk pas de laatste week voor hij naar school ging zindelijk.

Niet teveel stress opleggen. Je hebt nog genoeg tijd. Als je het teveel frustreert kan het ook tegen je gaan werken.

Jongens zijn doorsnee met 3 jaar zindelijk, maar dat kan net zo goed 3jaar 11 maand zijn ;)

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja afwachten! Na de leeftijd van 2,5 kan je het niet forceren. Hij zal er opeens zelf mee komen. Hier precies hetzelfde verhaal, alles geprobeerd en hij kon het ook gewoon maar kwam nooit zelf melden dat er een plas aankwam. En als je hem dan op wc zette deed hij het gewoon niet omdat hij het zelf wilde bepalen. 3 weken geleden nog een paar weken mee bezig geweest maar tevergeefs, het was een grote NEE.

En nu opeens sinds begin vorige week aan het ontbijt: mama ik moet plassen! en sinds dien gaat hij zelf, hoef ik hem niet te vragen, hoogstens zelf helpen met broek uit doen. Hij is net 3 jaar en 4 maanden.

Ik zou gewoon nog even afwachten. Misschien komt hij er mee bij de volgende groeispurt rond 3,5! Ze gaan het echt zelf wel aangeven en dan is het zo gepiept. Zal je zien.

Succes Charlie

5. angel10

angel10 Niet meer actief

Hoi Dames,

Dankjewel voor jullie reacties! Heel fijn.
    De leidster van de peuterspeelzaal vind dat hij erg laat is met zindelijkheid. Hij is ook groter dan zijn leeftijd, de meeste schatten hem 5 jaar oud, als mensen hem dan met een luier zien kijken ze zo raar. Ook de cb vind hem erg laat ermee.

Ik ga zeker afwachten tot hij er klaar voor is.
    Misschien koop ik ook wel zo een wc cars potje waar hij spelenderwijs zindelijk van wordt.

groetjes,

angela

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier ook een jonge man die laat zindelijk was (een week voor zijn 4de verjaardag)

Echt alles geprobeerd, zelfs de huisarts die mij grof weg zei hem de luier weer aan te trekken en het los te laten.

Dit hebben we gedaan en toen in eens (op vakantie nota bene) de mededeling dat hij zijn luier niet om hoefde maar dat wij hem wel mee moesten nemen voor als hij moest plassen. En zo vanuit het niets was het kwartje gevallen.

Bij onze dochter hebben we dus helemaal niets geprobeerd en toen ze 3,5 was ook in eens uit zichzelf zindelijk.

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Angel, vooral niks aantrekken van andere mensen. Mijn ouders hadden ook al weer commentaar: in onze tijd waren jullie met 18 maanden zindelijk, gewoon luier uit doen....ja zo makkelijk is het niet allemaal.

Forceren heeft hier niets geholpen. Ik heb wel regelmatig gezegd tegen hem: kijk 'naam buurjongetje' gaat ook naar binnen om te plassen....dat soort dingen. Maar uiteindelijk kwam hij er zelf mee.

Succes

ps. al die tijd ging ons zoontje sporadisch op de wc plassen maar sinds hij het zelf aan geeft kiest hij toch liever voor het potje. Dus ook al is je zoontje groot, misschien vind hij dat fijner in het begin (ik heb een vrij hoog/groot potje bij de prenatal gekocht! Ik maak er in ieder geval geen probleem van :D. Bij Albert Heijn of zo gaat hij trouwens wel op de grote wc ha ha...de wonderen zijn de wereld nog niet uit..;)

Deel Deze Pagina