Hallo, Mijn dochter is vannacht flink tr grazen genomen door een mug. Voor de tweede keer in haar leven reageert ze hier zo erg op. Schijven van, ik overdrijf niet 10cm bij 5cm, met een witte vochtblaas erop. Pijn, jeuk etc. Nu ben ik als de dood of ze ook allergisch zou zijn voor bijv een wespensteek. Is dit in veel gevallen zo? Of hoeft dit niet per se. Kan dit bijvoorbeeld onderzocht worden? Chips. Verkeerde categorie😁
Muggen? Nu? Is het niet een bijen- of wespensteek? Ik zou trouwens wel even langs de ha gaan voor antihistamine en een zalfje. Ik weet uit ervaring hoe pijnlijk dit is, maar er valt dus wat aan te doen!
Ja we hebben hem gevonden een knoepert van een mug incl bloed. In kroatie reageerde ze ook al zo op een muggenbult.
Ik zou even langs de huisarts gaan. Die heeft er wel wat voor, ook voor de enorme jeuk die zo'n bult geeft!
Ja, bizar hè, dat er nu nog muggen zijn. Komt vast door de warme winter. Mijn dochter heeft dezelfde allergische reactie als jouw dochter. Haar huid zwelt helemaal op als ze is gestoken. Ze heeft het alleen bij muggenbeten. Vorige zomer is ze gestoken door een wesp en daar reageerde ze niet allergisch op. Wij hebben voor haar een drankje dat we direct moeten geven als ze is gestoken (2x per dag). Dat helpt redelijk goed. (Kun je via de huisarts krijgen.) In het muggenseizoen heb ik het altijd bij me. Maar het beste is natuurlijk om het te voorkomen. Daar zijn diverse middeltjes voor.
Mijn jongste heeft ook een allergie voor muggenbulten. Hij krijgt daarom elke avond een kleine dosis antihistaminica. Helaas zitten er bij ons veel muggen. Ik smeer ook elke avond zijn benen en armen in met deet.
Ik ben zelf allergisch voor muggen, maar heb ze nu niet in huis gelukkig! Dat wordt wat van de zomer! Hier twee keer nachtvorst gehad, dat was het! Het moet dus nog maar even hard gaan vriezen!
Hier is de oudste allergisch voor muggen. Reageert er ook heel erg heftig op. Gigantische schijven, koorts, pijn. Echt zielig. Heb van de HA zo'n anti allergie drankje ( weet de naam even niet ). Net als TS, ben ik dan ook op 1 of andere manier bang voor de reactie op een wespen steek. Tot nu toe nooit gehad, maar zodra die krengen weer tevoorschijn komen dan heb ik altijd een uitzuig pompje bij me. En trouwens, onze hond had 2 weken terug een gigantische teek op zijn kop! BAH! In januari, belachelijk gewoon.